voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:10

Ik heb een cherokee. Heerlijk zadel. Je hebt meer steun dan bij de cheyenne. En vind het persoonlijk ook een heel mooi zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:11

Ik heb zelf de cheyenne gehad en wat een flut ding vond ik dat, geen steun niks, maar nu dacht ik indd bij de cherokee meer steun te zien, dat lijkt me dan wel weer fijn. Ik ben van plan mijn dressuurzadel te ruilen/verkopen voor een boomloos zadel, dus ik had deze aangeboden gekregen, maar nu zit ik ook rond te zoeken naar een barefoot westernzadel, heb ik ooit is 4 dagen een trektocht op gemaakt, die zaten ook zalig. Dus het is nu twijfel twijfel, nu wil ik denk ook liever zwart, aangezien ik een vos heb, en ik vind bruin op bruin niet zo mooi. En zwart die je ook amper 2e hands ;(.

Nu ben ik trouwens 176, dus dat scheelt ook, en de arizona heb ik ook naar gekeken, twijfel twijfel.

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:29

De chayenne was voor mij ook een no-go. Leuk qua uiterlijk vond ik, maar de functionaliteitt was minder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:20

Het feit dat een zadel meer van de ruiter vraagt qua onafhankelijke zit, maakt het nog geen slecht zadel ;)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:22

Shirley schreef:
Het feit dat een zadel meer van de ruiter vraagt qua onafhankelijke zit, maakt het nog geen slecht zadel ;)

_/-\o_
Mis de 'vind ik leuk' knop

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:23

Ik zweer bij de Cheyenne, het zit als een huis. Met de Cherokee heb ik geen ervaring dus ik kan het niet echt vergelijken, maar ik weet wel dat ik bij de Cheyenne (wel zonder VPS) véél meer het close-contact gevoel heb dan met bijvoorbeeld de London.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:30

Ik hou van wat steun, zonder die steun (die ik dus miste bij de cheyenne) vind ik gewoon niet lekker rijden. Nu kan ik hier in de buurt misschien de cherokee lenen, misschien dat ik dan nog ergens een western versie vind

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:31

Shirley schreef:

Maar daarvoor ook niet passend voor iedere ruiter. Ik kan ook zitten op een zadel zonder steun, maar rij ook graag op een zadel met een dikke kniewrong. Voor een sprongetje/jonge paarden vind ik dat wel zo fijn. (en nu heb ik een euro light specialized saddle, ding heeft totaal geen steun :D )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:37

De Stella was er eerst in een Limited Edition vanuit Barefoot zelf.

Dat was de zwarte versie met bling-bling zeg maar :P

Was erg leuk maar zelf ben ik niet van dat schreeuwerige, en ik heb toen voor gelijkgestemden een aantal bruine laten maken zonder al die onzin ;)

Daarna hebben we samen met Barefoot België nog een aantal bruine en zwarte zonder onzin laten maken.

Dus er zijn er verschillende in omloop.

Voor een zadel dat zowel veel vrijheid als veel steun kan geven vind ik de Barefoot JustAdjust de beste aanrader +:)+

Door de afneembare en verplaatsbare dijwrongen kun je alle kanten op qua veel of weinig steun, en doordat het dijwrongen zijn waar je been tegenaan ligt, geven ze veel steun maar verminderen niet het close-contact gevoel zoals wanneer je dikke kniewrongen tussen been en paard plaatst.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:32

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:37

Dat is inderdaad een koopje :oo

Kiki is helemaal door het dolle heen van de hare en ik heb mijn stoel ook nog niet horen klagen ;)

Ben je al weer terug ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:39

Shirley schreef:
Dat is inderdaad een koopje :oo

Kiki is helemaal door het dolle heen van de hare en ik heb mijn stoel ook nog niet horen klagen ;)

Ben je al weer terug ?

jaaaaah ik ben terug :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:40

Welkom thuis :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:41

Duhelo we zeggen ook niet dat zij het niet een fijn zadel mag vinden, maar je kon het lezen als zijnde dat zij de kwaliteit flut vond ;-) En daar was ik het niet mee eens. Barefoot heeft goede kwaliteit. Hoeft niet voor iedere ruiter of paard iets tussen te zitten. De Lexington bijvoorbeeld vond ik niets. De Arizona vind ik geweldig, maar mijn paard niet....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:36

Die Ghost staat al tijden in de aanbieding :P

Ik vind het ook wonderlijk dat hij nog niet weg is :)

Ach, mensen zeggen wel vaker dat ze Barefoot flut vinden. Je kunt er dan vrij veilig vanuit gaan dat ze een keer een oudere Cheyenne hebben gezien / geprobeerd en daar die mening op gebaseerd hebben en meteen maar heel "Barefoot" over 1 kam scheren :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:40

De libra?
Die heb ik bij het vuilnis gegooid!!!!

Hahahha nee grapje.
Het zadel ligt super op m'n paardje, en dat vind ik al een 100% + zeg maar. Iets wat ik met een BF en boomzadel nog niet heb gehad.
Zelf moet ik wel wennen aan het zadel, tenminste voornamelijk in draf. Het is met lichtrijden net alsof je beugels van elastiek zijn. Ik vermoed dat dit komt omdat het zadel nog moet vormen/inzakken.
Het ligt overigens niet aan de beugelriemen zelf, want deze had ik ook aan m'n vorige zadel.

De BF Cheyenne vond ik zelf een heerlijk zadel! Baal er nog steeds van dat deze niet goed lag op m'n paardje.
Nu had ik er wel een andere seat saver op met verstelbare dijwrongen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:55

Zag in gedachte unihorses al ondersteboven in jouw kliko hangen :))

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:58

ach heb voordat ik boomloos ging rijden altijd op ijslanderzadels gereden, weinig tot geen steun.
mijn vriendin vind het ook zo gek dat ik superstil zit in haar dressuurzadel maar je kunt gewoon geen kant op in dat ding ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:21

pmarena schreef:
Die Ghost staat al tijden in de aanbieding :P

Ik vind het ook wonderlijk dat hij nog niet weg is :)

Ach, mensen zeggen wel vaker dat ze Barefoot flut vinden. Je kunt er dan vrij veilig vanuit gaan dat ze een keer een oudere Cheyenne hebben gezien / geprobeerd en daar die mening op gebaseerd hebben en meteen maar heel "Barefoot" over 1 kam scheren :)

ach ja, had die site nog niet gezien :P dus nu ik hem zag moet ik er even rondsnuffelen
Shirley schreef:
Zag in gedachte unihorses al ondersteboven in jouw kliko hangen :))

:')
dan kwam ik er vast niet meer uit

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:30

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:48

kiki1976 schreef:
De libra?
Die heb ik bij het vuilnis gegooid!!!!

Hahahha nee grapje.
Het zadel ligt super op m'n paardje, en dat vind ik al een 100% + zeg maar. Iets wat ik met een BF en boomzadel nog niet heb gehad.
Zelf moet ik wel wennen aan het zadel, tenminste voornamelijk in draf. Het is met lichtrijden net alsof je beugels van elastiek zijn. Ik vermoed dat dit komt omdat het zadel nog moet vormen/inzakken.
Het ligt overigens niet aan de beugelriemen zelf, want deze had ik ook aan m'n vorige zadel.

De BF Cheyenne vond ik zelf een heerlijk zadel! Baal er nog steeds van dat deze niet goed lag op m'n paardje.
Nu had ik er wel een andere seat saver op met verstelbare dijwrongen.

hoort er trouwens een foto te zitten? :P ik zie een groooot gapend gat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:49

Ik zie ook een gapend gat :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:52

Dat was voor het schrik-effect lijkt me .... :))

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

ahum... ik heb serieus een kwartier lang op vernieuwen gedrukt om de foto te laden -O- die er dus niet is :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

_O-