Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:46

Moet zeggen dat ik er ook nog geen last van heb gehad en rij inderdaad ook op verschillende bitten/paarden met lage neusriem :P

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:51

Lisa_WB schreef:
Hier het zelfde, vind het echt spuuglelijk maar tot nu toe de beste oplossing :')
Morgen komt de replica van de High Jump alibaba binnen dus ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

Waar heb je die gekocht? :D
Ben ook heel benieuwd!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:46

xsensibel schreef:
Lisa_WB schreef:
Hier het zelfde, vind het echt spuuglelijk maar tot nu toe de beste oplossing :')
Morgen komt de replica van de High Jump alibaba binnen dus ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

Ben ook heel benieuwd!

Op Alibaba ;)

Vreemd dan, bij mij schiet hij er wel een aantal keer per les/keer onder!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:19

Lisa_WB schreef:
xsensibel schreef:

Ben ook heel benieuwd!

Op Alibaba ;)

Oh daar had ik gewoon over heen gelezen! Kon je ze nou toch per stuk bestellen? :D

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:26

Hmmm nu ik alle goede verhalen over een lage neusriem heb gelezen denk ik dat ik dat ook maar eens ga proberen, ponylief heeft met haar micklem ook snel de neiging om te gaan hangen.
Nu nog 1 vinden die aan al mijn eisen voldoet :+

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:15

xsensibel schreef:
Oh daar had ik gewoon over heen gelezen! Kon je ze nou toch per stuk bestellen? :D

Nee, minimale afname is 5, heb het samen met 4 andere bokkers besteld :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:19

Pony staat er een beetje gespannen bij maar dit is de f.r.a Rebecca, mocht iemand dat nog interessant vinden. :P
Ik heb wel bij de schoenmaker de frontriem iets laten open tornen, want die kwam te laag en kon niet ver genoeg omhoog.
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:22

Staat erg mooi :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:29

Die is mooi zeg..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:32

Wauw! Prachtig hoofdstel. Chique!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:46

Nynkefleur schreef:
Hmmm nu ik alle goede verhalen over een lage neusriem heb gelezen denk ik dat ik dat ook maar eens ga proberen, ponylief heeft met haar micklem ook snel de neiging om te gaan hangen.

Ik heb zelf de Rossner Livorno (?) en ben er prima tevreden mee. Toen destijds even gekocht als reserve omdat mijn eigen hoofdstel naar de maak was. Ben nooit meer teruggeswitcht. :+ Nu aan het sparen voor een lage neusriem hoofdstel van bridle2fit.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:53

mcjv schreef:
Nynkefleur schreef:

Ik heb zelf de Rossner Livorno (?) en ben er prima tevreden mee. Toen destijds even gekocht als reserve omdat mijn eigen hoofdstel naar de maak was. Ben nooit meer teruggeswitcht. :+ Nu aan het sparen voor een lage neusriem hoofdstel van bridle2fit.

Ohh thanks ik ga even googlen! Wil uiteindelijk ook een bridle2fit

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:28

Nynkefleur schreef:
mcjv schreef:

Ohh thanks ik ga even googlen! Wil uiteindelijk ook een bridle2fit

Ga alsjeblieft voor een ander fijn merk! Prijs/kwaliteit is echt ruk van Bridle2fit!! Net karton leer!
Daarbij vond ik hrt aansnoerriempje van die lage neusriem echt niet fijn! Dan krijg je hetzelfde effect als bij een gecombineerde en word snel te strak aan getrokken. Hwet kussentje is veel te groot. Mijn merrie werd er niet gelukkig van! Heb het snel weer verkocht!
Het lijkt heel aantrekkelijk omdat je alles zelf uit kan kiezen en op de juiste maat, maar het valt vies tegen! Vond hem ook behoorlijk prijzig voor een kwalitatief slecht hoofdstel!

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:48

Hmmm thanks, dan maar even verder zoeken/sparen.

Wil heel graag een lage lak neusriem , half rondgenaaid en ook nog een anatomisch kopstuk maar die had eigenlijk alleen bridle2fit... misschien toch maar voor een normale gaan dan :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:21

Hypostore niet?

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:41

Saaams schreef:
Hypostore niet?

De premiera, als je daar op doelt is prachtig. Vind alleen het “doorlopende” kopstuk niet fijn.
Maar ik zou evt een ander kopstuk daar op kunnen doen aangezien de neusriem wel symmetrisch is

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:52

Ik heb net mijn nieuwe hoofdstel van bridle2fit binnen en de mijne is erg mooi, zacht leer hoor. Helemaal aan laten meten en fitter gaf wel aan dat dit leer veel verzorging nodig heeft om mooi soepel te blijven. Mijn hoofdstel kostte 113,50, is helemaal aangemeten en in de kleuren die ik wilde. Ik vind het persoonlijk prima prijs/kwaliteit verhouding. Uiteraard nog niet in gebruik, dus lange termijn is even afwachten, maar initiele mening is goed :)!

Foto volgt van de week!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:19

Ik ben heel erg benieuwd naar het alibaba hoofdstel :D :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:30

Saar88 schreef:
Ik heb net mijn nieuwe hoofdstel van bridle2fit binnen en de mijne is erg mooi, zacht leer hoor. Helemaal aan laten meten en fitter gaf wel aan dat dit leer veel verzorging nodig heeft om mooi soepel te blijven. Mijn hoofdstel kostte 113,50, is helemaal aangemeten en in de kleuren die ik wilde. Ik vind het persoonlijk prima prijs/kwaliteit verhouding. Uiteraard nog niet in gebruik, dus lange termijn is even afwachten, maar initiele mening is goed :)!

Foto volgt van de week!

Dan heb je geluk! Vriendin van mij had er ook een hoofdstel van en die was ook zo slecht. Na een paar keer gebruiken leek het al of er scheurtjes kwamen op de riempjes die je veel gebruikt. Het riempjes van de aansnoer neusriem was een en al ribbel. Na een nacht in de olie werd hij soepeler. Maar het is veruit het slechtste hoofdstel dat ik heb gehad helaas!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:35

Jeetje, daar schrik ik van! Mocht dit bij mij gebeuren ga ik er mee terug. Ik houd het in ieder geval goed in de gaten bij gebruik :)!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:07

LiiNd_Y schreef:
Sjira schreef:
Ik heb mijn Rambo micklem verkocht en de schockemohle beta ervoor teruggekocht. Ben er ontzettend blij mee maar mis nu eigenlijk mijn kaptoom. Daar gebruikte ik de micklem ook vaak voor. Weet iemand een kaptoom/side pull vergelijkbaar met de micklem voor een klein prijsje? Het gaat dus met name om dat ene ringetje op de neus :)

Wat voor verschil merk je tussen de Micklem en de Schockemohle?

Zooo topic was ineens wat pagina's verder! Qua rijden/aanleuning ed merk ik niet veel verschil. Mijn paard loopt overal wel hetzelfde op: hoge neusriem, wel sperriem, geen sperriem, lage neusriem, geen neusriem...bitloos... Ik vond alleen het leer van de micklem echt slecht. Ben zachte soepele hoofdstellen gewend maar het leer van de micklem was echt stug en hard. Daarnaast schuurde de neusriem op de plek van het ringetje behoorlijk. Ze kreeg er gewoon een kale plek van! Ik vind het de micklem echt veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt. Nu hoor ik wel dat het leer per micklem verschilt dus je kan ook een soepele krijgen. Maar dat zal dan nog steeds niet vergelijkbaar zijn met de Schockemohle.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:23

Ook ik heb een bridle2fit, maar ben er heel tevreden over...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:37

Hier bevalt de lage neusriem net zo goed als de micklem, andere neusriemen (eventueel een hoge als het paard beter zonder neusriem loopt, maar voor de wedstrijden wat moet) komen er hier niet meer in.

Wat een wereld van verschil maakt qua uiterlijk is als je een lage neusriem neemt met een driehoeks"ring". Hierdoor blijft het bovendeel veel mooier recht op de neus in plaats van dat hij naar de neusgaten zakt.

Afbeelding

Voor de kleine paarden is ook een ijslandse lage neusriem een optie, daar lijkt het op een halstergesp:
Afbeelding

Je ziet, hij kantelt dan nauwelijks naar voren.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:20

De High Jumps zijn binnen! Zien er prima uit, de onderlegde delen zijn boterzacht. Leerkwaliteit is ook goed verder :)
Vanavond/morgen volgt foto op paard :)

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:27

Ben benieuwd hoe die te paard valt! Vind dat bredere stuk bij de neusriem zo lomp/extreem breed.

Bij mijn EQP is dat meer gebogen lijkt wel, kan de vinger er niet op leggen.

Afbeelding