Fabster schreef:Hier ervaring met de Zoutewelle. Ik heb m niet zelf, maar mijn juf heeft m en ik leenhem wel eens. Ik heb zelf een Emiel Voest. Die vind ik ook heerlijk, maar nadeel is dat hij erg breed zit. Dat heb je bij de Zoutewelle niet. Het is ook traagschuim, zus je zakt er lekker in en je ligt er dus niet zomaar naast. En je hebt meteen een mooie houding in dat ding. Geen stoelzit. Sjaak heeft een enorme schoft en dat gaat prima (maar bij de EV ook en daar zit verder geen model in). Nu is t natuurlijk voor iedereen anders, maar ik zou m wel aanraden. Ik koop m zelf niet, omdat ik al een EV heb en die vind ik ook prima. En als Sjaak ooit nog zijn zadel goed keurt, dan gebruik ik m niet veel.
Fijn om de ervaringen met de Ghost barebackpad en Zoutewelle barebackpad te lezen! Ik had juist verwacht dat de Zoutwelle erg breed zou zitten omdat hij zo vormloos oogt, maar dat klinkt postiief. Het enige jammere is dat ik er na het bestellen van een pad om te testen ineens achter kwam dat de levertijd nu 6 weken is. Toen ik voor het laatst op de site keek was die nog twee, eventjes vergist. 
De Ghost Mandriana ziet er goed doordacht uit, ik kan niet wachten om die pad eens in het echt te zien en te voelen. Jammer dat er bijna alleen nog maar foto's van nieuwe, oningereden zadels van te vinden zijn, ik ben juist benieuwd naar foto's met mensen erin zodat je kunt zien hoe het mens en paard ten opzichte van elkaar zet. Maar ik besef ineens dat Ghost altijd vrij actief is op Facebook dus ga daar eens kijken of er al meer rijfoto's zijn.