[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha89

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:47

Ik heb ook ervaring met de zoutewelle bbp. Heb op de support gereden, echt een super fijne bbp! Kon de galop van mijn merrie die ik toen had keurig uitzitten(zij heeft enorme gangen, dus uitzitten was best pittig hahaha). Je zakt er inderdaad heerlijk in weg, in de winter lekker warm en in de zomer ook goed te doen.

Nou ik heb net weer een rondje gereden maar nu met mijn nieuwe barefoot dekje eronder, zadel en dekje bleven super op zijn plaats liggen! Kon na afstappen nog een heel stuk aansingelen, maar alles was netjes blijven liggen. Ik zat lekkerder en paard liep nog beter! Zweetplekken zien er ook goed uit! Heb niet heel lang gereden, dus hij was dit keer niet zo heel nat.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:23

Welke boomloze zadelpasservice had nou ook verstand van BM/BM in het assortiment? We willen op stal graag een boomloze passervice langs laten komen, dan ben ik ook wel benieuwd hoe mijn BM in de ogen van iemand anders ligt. Maar een beetje verstand ervan is dan wel handig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:54

Fabster schreef:
Hier ervaring met de Zoutewelle. Ik heb m niet zelf, maar mijn juf heeft m en ik leenhem wel eens. Ik heb zelf een Emiel Voest. Die vind ik ook heerlijk, maar nadeel is dat hij erg breed zit. Dat heb je bij de Zoutewelle niet. Het is ook traagschuim, zus je zakt er lekker in en je ligt er dus niet zomaar naast. En je hebt meteen een mooie houding in dat ding. Geen stoelzit. Sjaak heeft een enorme schoft en dat gaat prima (maar bij de EV ook en daar zit verder geen model in). Nu is t natuurlijk voor iedereen anders, maar ik zou m wel aanraden. Ik koop m zelf niet, omdat ik al een EV heb en die vind ik ook prima. En als Sjaak ooit nog zijn zadel goed keurt, dan gebruik ik m niet veel.

Fijn om de ervaringen met de Ghost barebackpad en Zoutewelle barebackpad te lezen! Ik had juist verwacht dat de Zoutwelle erg breed zou zitten omdat hij zo vormloos oogt, maar dat klinkt postiief. Het enige jammere is dat ik er na het bestellen van een pad om te testen ineens achter kwam dat de levertijd nu 6 weken is. Toen ik voor het laatst op de site keek was die nog twee, eventjes vergist. :+

De Ghost Mandriana ziet er goed doordacht uit, ik kan niet wachten om die pad eens in het echt te zien en te voelen. Jammer dat er bijna alleen nog maar foto's van nieuwe, oningereden zadels van te vinden zijn, ik ben juist benieuwd naar foto's met mensen erin zodat je kunt zien hoe het mens en paard ten opzichte van elkaar zet. Maar ik besef ineens dat Ghost altijd vrij actief is op Facebook dus ga daar eens kijken of er al meer rijfoto's zijn. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:48

xyzutu2 schreef:
Fabster schreef:
Hier ervaring met de Zoutewelle. Ik heb m niet zelf, maar mijn juf heeft m en ik leenhem wel eens. Ik heb zelf een Emiel Voest. Die vind ik ook heerlijk, maar nadeel is dat hij erg breed zit. Dat heb je bij de Zoutewelle niet. Het is ook traagschuim, zus je zakt er lekker in en je ligt er dus niet zomaar naast. En je hebt meteen een mooie houding in dat ding. Geen stoelzit. Sjaak heeft een enorme schoft en dat gaat prima (maar bij de EV ook en daar zit verder geen model in). Nu is t natuurlijk voor iedereen anders, maar ik zou m wel aanraden. Ik koop m zelf niet, omdat ik al een EV heb en die vind ik ook prima. En als Sjaak ooit nog zijn zadel goed keurt, dan gebruik ik m niet veel.

Fijn om de ervaringen met de Ghost barebackpad en Zoutewelle barebackpad te lezen! Ik had juist verwacht dat de Zoutwelle erg breed zou zitten omdat hij zo vormloos oogt, maar dat klinkt postiief. Het enige jammere is dat ik er na het bestellen van een pad om te testen ineens achter kwam dat de levertijd nu 6 weken is. Toen ik voor het laatst op de site keek was die nog twee, eventjes vergist. :+

De Ghost Mandriana ziet er goed doordacht uit, ik kan niet wachten om die pad eens in het echt te zien en te voelen. Jammer dat er bijna alleen nog maar foto's van nieuwe, oningereden zadels van te vinden zijn, ik ben juist benieuwd naar foto's met mensen erin zodat je kunt zien hoe het mens en paard ten opzichte van elkaar zet. Maar ik besef ineens dat Ghost altijd vrij actief is op Facebook dus ga daar eens kijken of er al meer rijfoto's zijn. :)

De Zoutewelle is dik aan de bovenkant, dus je zakt er lekker in. Maar bij je benen is hij heel dun, dus goed contact. Vormloos vind ik echt helemaal niet van de Zoutewelle. Hij heeft ook soort kantels, zodat t een beetje spaans aandoet. Als je het over vormloos hebt, vind ik dat echt veel meer van de EV.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:45

Wat is jullie ervaring met Startrekk zadels en de kussens? Ik heb altijd begrepen dat de kussens van Startrekk en Trekker na een aantal jaren aan vervanging toe kunnen zijn ivm inzakken en harder worden. Hoe zit dat bijvoorbeeld bij zadels van 10-15 jaar oud? Ben even benieuwd :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:42

xyzutu2:
Afbeelding

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:46

De madriana kan je nu ook bestellen in een suède of lorica zitting.. Buitenzinnig heeft daar wel een foto van,die is ook heel gaaf!

Je kan hem toch ook gewoon testen xyzutu2?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:49

Jets schreef:
Wat is jullie ervaring met Startrekk zadels en de kussens? Ik heb altijd begrepen dat de kussens van Startrekk en Trekker na een aantal jaren aan vervanging toe kunnen zijn ivm inzakken en harder worden. Hoe zit dat bijvoorbeeld bij zadels van 10-15 jaar oud? Ben even benieuwd :)

Startrekk heeft bij een deel van de zadels wolgevulde kussens, dus dan vervang je gewoon de vulling. Ik had een Startrekk dressuur met wollen vulling. De Espaniola had ik ooit ook 2e hands, geen idee hoe oud die was, goed gebruikt zeg maar, maar de kussens waren prima, recht en nergens ingezakt oid. Ik denk dat het klittenband van dat type eerder problemen gaat geven omdat het vuil wordt. Dat vind ik bij veel boomloze zadels een punt van aandacht.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:01

Buitenzinnig schreef:
xyzutu2:
[ Afbeelding ]

[ [url=m/OdyKI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft die bovenste nu haar singel binnenstebuiten?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:09

Ja, kennelijk? Weet niet waarom.. foto van een klant van een collega dealer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:18

Berdien schreef:
Welke boomloze zadelpasservice had nou ook verstand van BM/BM in het assortiment? W
Ella natuurlijk. Buiten dat ze heel veel boomloos heeft (ook BM) heeft ze veel meer te bieden
https://boomlooszadelpasservice.nl/

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:23

pleiada schreef:
De madriana kan je nu ook bestellen in een suède of lorica zitting.. Buitenzinnig heeft daar wel een foto van,die is ook heel gaaf!

Ga ik zo even posten! Is inderdaad ook gaaf!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:24

Check! Gaan we haar langs vragen. Heb ondertussen 4 mensen voor een consult dus dat wordt leuk een dagje zadels kijken op stal :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:25

Ze zit aardig bij je in de buurt, ook al komt ze door heel Nederland ondertussen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:44

Ella en daarvoor Lilianne gingen steeds flink ver van huis :j

Volgens mij zit er bij die bovenste singel een extra flapje over de gespen heen. Je ziet ook singelstoot aan de onderkant er uit komen. Wel apart die singel, nooit gezien :)

Fijn dat het nu beter ging Samantha! Hopelijk zet dat zich voort :)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:06

Dankje pmarena! Ben er ook zo blij mee! Hahaha

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:39

@xyzutu2 ik ben ook erg blij met de Madriana, zit echt heel fijn en stevig en blijft erg stabiel liggen. Wat ik zelf een heel groot pluspunt vind is dat de druk van de singel over vrijwel het hele oppervlakte van de Madriana verdeeld wordt.
Echt een aanrader en ook te testen of te proberen bij de zadelpasservice van Buitenzinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:51

pleiada schreef:

De Ghost of de Zoutewelle? Zoutewelle heeft helaas geen officiele testpads, maar je mag een zadel dat je koopt 8 dagen in huis hebben en voorzichtig uitproberen om te kijken of hij bevalt. Van de Ghost komt een test-Mandriana mijn kant op, maar omdat wij een piccolootje nodig hebben wordt die nu in Italie gemaakt. Heel erg chique, een test-Mandriana die helemaal in onze kleur wordt gemaakt, en als [***] zich eronder gedraagt mogen we hem meteen houden. *D

Leuk trouwens, de Mandriana foto's van Facebook! Ik was daar ook al de zwarte en rode lorica (?) versie tegengekomen en die ziet er toch ook wel heel erg strak uit. Heel mooi stikwerk op de zitting, ik heb echt ernstig getwijfeld of ik niet zo eentje wilde, maar ik vroeg me af hoe slijtvast een lorica zitting is?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:55

Op mijn Ghost Roma had ik een Lorica zitting. Ideaal! Super makkelijk schoon te maken en na ruim een jaar veel gebruik geen slijtage op te zien. Het zit ook fijn stevig en stroef maar toch zacht, ik kan het alleen maar aanraden :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:07

xyzutu2 schreef:
pleiada schreef:

De Ghost of de Zoutewelle? Zoutewelle heeft helaas geen officiele testpads, maar je mag een zadel dat je koopt 8 dagen in huis hebben en voorzichtig uitproberen om te kijken of hij bevalt. Van de Ghost komt een test-Mandriana mijn kant op, maar omdat wij een piccolootje nodig hebben wordt die nu in Italie gemaakt. Heel erg chique, een test-Mandriana die helemaal in onze kleur wordt gemaakt, en als Rio zich eronder gedraagt mogen we hem meteen houden. *D

Leuk trouwens, de Mandriana foto's van Facebook! Ik was daar ook al de zwarte en rode lorica (?) versie tegengekomen en die ziet er toch ook wel heel erg strak uit. Heel mooi stikwerk op de zitting, ik heb echt ernstig getwijfeld of ik niet zo eentje wilde, maar ik vroeg me af hoe slijtvast een lorica zitting is?

De Ma(n)driana is de Ghost bbp ;)

Lorica is heel slijtvast en sterk!

Zwarte Toscana (Ghost, de Mandriana's zijn er in 3 verschillende, toscana (lorica of suede), quadro (vierkante vorm in schaap) en rotondo (ronde vorm in schaap ) )

Afbeelding

En de rode versie, in lorica, in het echt wat feller:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:00

Buitenzinnig schreef:
De Ma(n)driana is de Ghost bbp ;)

Lorica is heel slijtvast en sterk!

Zwarte Toscana (Ghost, de Mandriana's zijn er in 3 verschillende, toscana (lorica of suede), quadro (vierkante vorm in schaap) en rotondo (ronde vorm in schaap ) )

Ze maken het wel ingewikkeld met zoveel keuze. :D
Goed om te weten dat lorica zo goed houdt. Ik heb alleen nieuwe lorica's gezien en dan is het toch altijd spannend hoe het zich in het echt houdt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:30

Ik heb een suède zitting voor op mijn madriana besteld..Die van hierboven maar dan in suède.Op equiday op kunnen zitten en man wat zit dat heerlijk zeg :D En ook nog eens heel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:34

Had jij niet ook zo'n blond schaap op je madriana, of was dat een testzadel? Ik vind suede ook erg mooi spul, maar niet zo handig wanneer je de eerste bent die een testzadel mag testen, je ziet er vaak toch al snel slijtplekjes op van je broeknaad. Maar de lorica/suede versie vind ik erg stijlvol, op de een of andere manier doet die me erg denken aan barokke/Portugese zadels. Welke kleur heb je besteld, en wanneer verwacht je hem te krijgen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:58

Ja ik heb een foto van die van mij ergens hierboven gepost(was wel nieuw nog toen)We zullen zien hoe het suède zich gaat houden,Ik hoop goed haha..Ik heb een beetje een donkere kleur blauw, <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:13

Oeh, dat klinkt ook erg chique. :))
Wil je de suede versie gebruiken voor als het regent of als het te warm is voor schaap? Ik kan me namelijk voorstellen dat zo'n schaapje wat minder handig is als het nat wordt.