[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:22

Ik trok vanmorgen de rits van mijn Barefoot Notting Hill zadel kapot. Waar kan ik dat laten maken ?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:47

Duhelo schreef:
Kitty:
die banaansingel met bont op je site, is dat 90 cm van uiteinde naar uiteinde of van gesp naar gesp?

Dit is van gesp naar gesp :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:59

jansje73 schreef:
Ik trok vanmorgen de rits van mijn Barefoot Notting Hill zadel kapot. Waar kan ik dat laten maken ?

In dit topic is wel een keer iemand genoemd die dat kan maken. Weet even niet meer wat de site was.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:04

jansje73 schreef:

Schoenmaker?
En indd, er is een keer iemand genoemd, weet ook niet meer wie..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:29

Balen zeg.... gelukkig komt het zelden voor met de super sterke ritsen van de laatste jaren.... is echt het hele runnertje er af of alleen het lipje waar je aan trekt?

Randy van CustomTreeless repareert ritsen :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:21

LouiseJen schreef:
Ik heb nu twee keer op een barefoot london gereden, maat 2. Ik heb broek maat 40/42 maar met lichtrijden bots ik steeds tegen de pommel. Ik heb al geprobeerd mijn beugels een gaatje korter te doen zodat ik wat naar achter zit. Zit beter maar nog botst ik er tegen aan...
Iemand tips? Het zadel ligt verder goed op mijn paard dus het ligt echt aan mij!

Ik had het ook met de London. Kon er niet mee rijden. Met de Barrydale nergens last van.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:22

pmarena schreef:
Balen zeg.... gelukkig komt het zelden voor met de super sterke ritsen van de laatste jaren.... is echt het hele runnertje er af of alleen het lipje waar je aan trekt?

Daar heb ik het ook laten repareren. Erg netjes een aanrader. Schoenmakers en zadelmakers hier in de omgeving kunnen er niets mee.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:01

Buitenzinnig schreef:
jansje73 schreef:

Schoenmaker?
En indd, er is een keer iemand genoemd, weet ook niet meer wie..

Daar ben ik al geweest en ze kunnen het niet maken.ze hebben er niet de rits voor en als ze moeten veel van de zadel los maken daar willen ze niet aan beginnen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:04

pmarena schreef:

Het hele runnertje is eraf en een tandje van de rits is eraf.
Ik baal er enorm van.

Waar zit Randy van Custom Treeless ergens ?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:13

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:13

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:23

Het is een bruine lange rits neem ik aan in de Notting Hill...? Moet ik even kijken, geloof niet dat ik die nog heb liggen, wel een zwarte..... die zou ik zo kosteloos kunnen toesturen :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:26

Pippaa schreef:
Jackytje heeft een H singel van WoW dacht ik :j

Ik heb inderdaad een Wow H-singel :) En ben er erg tevreden over! Ik gebruik hem nu toch al enkele jaren icm mijn Trekker zadel. Ligt mooi stabiel en vind het wel fijn dat je veel speling hebt qua aansingelen. Ik rijd toch wel in de viezigheid met deze singel en heet ziet er nog altijd prima uit. Ik onderhoud het dan wel ook goed - maak het altijd netjes proper, vetje erover en klaar. Enkel de elastiekjes zijn bij mij wel kapot gegaan. (Moest iemand weten waar ik die kan verkrijgen, zou super zijn!)

Heb een ruin die ook heel snel singelwondjes kreeg en waarbij de singel in zijn oksel kroop. Gaat ook veel beter nu met de H-singel.

Eerlijk is eerlijk; ik vind ze érg duur. Ik heb het geluk gehad dat ik er één gewonnen heb en zo dus heb kunnen testen. Nu zou ik er wel nog één durven kopen, want ben wel overtuigd!

Afbeelding
Niet heel deftig aangesingeld, maar wel duidelijkste foto
Afbeelding
En bij mijn gevoelige ruin.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:51

Ik heb net de nieuwe pads in de shop gezet.... :D

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:54

Ooooh die zijn mooi! Het is dat ik net al een flinke berg geld uitgegeven heb... Ik ga sparen! Heb je ze ook in het wit?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:57

tennan schreef:
Ooooh die zijn mooi! Het is dat ik net al een flinke berg geld uitgegeven heb... Ik ga sparen! Heb je ze ook in het wit?

Thanx!

In principe kunnen ze wel in het wit gemaakt worden. Met de kleuren van de biesjes kan ook eindeloos gecombineerd worden. Op dit moment zijn er alleen deze 3 kleurtjes :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:58

Kitty_ schreef:
tennan schreef:

Thanx!

In principe kunnen ze wel in het wit gemaakt worden. Met de kleuren van de biesjes kan ook eindeloos gecombineerd worden. Op dit moment zijn er alleen deze 3 kleurtjes :)

Wat leuk! Vind ze erg chic. Ik neem binnenkort wel contact met je op. :)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:00

Mooi hoor Kitty, hoe breed is het tussenkanaal van deze? (Dus tussen de inlagen in.)

Ik heb ook de H-girth van WOW met een Ghost.

Afbeelding

Ik had deze al (had hiervoor een wow zadel nl.) en ben hem daarom ook voor dit zadel gaan gebruiken. Mijn paard begint altijd al met het aanleggen van een normale singel te bijten. De H girth laat niet alleen je zadel heel mooi stabiel liggen wanneer het paard heel rondgeribt is, het ligt blijkbaar ook nog eens heel fijn op de buik.

Ik heb hem overigens dus al iets van 6 jaar gebruikt. En ik ben niet zuinig op mijn spullen :o , dus hij zit doorgaans goed onder de bagger. Doekje er over en klaar. Hij ziet er nog perfect uit.
Het is de investering zeker waard, helemaal als je er eentje tweedehands kan krijgen. (Zorg dan wel dat je er een hebt waarbij er leer op het borststuk zit om de singels te begeleiden en geen elastiek zoals de allereerste incl. die van mij hebben. Dat elastiek rekt namelijk uit en moet op een bepaald moment wel worden vervangen. )

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:21

Ze zijn gaaf Kitty! Zag ze al op fb. Helaas ga ik terug naar een boomzadel ivm meer willen gaan springen.
Paardlief wel super verbeterd in bespiering de afgelopen 4 maanden onder de NH en werk aan de hand.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:33

Gave pads Kitty! Heel mooi! <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:50

Kitty_ schreef:
Ik heb net de nieuwe pads in de shop gezet.... :D

[ [url=m/69w9qI.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben blij! :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:54

hoefijzer schreef:
Mooi hoor Kitty, hoe breed is het tussenkanaal van deze? (Dus tussen de inlagen in.)

Ik heb ook de H-girth van WOW met een Ghost.

[ Afbeelding ]

Ik had deze al (had hiervoor een wow zadel nl.) en ben hem daarom ook voor dit zadel gaan gebruiken. Mijn paard begint altijd al met het aanleggen van een normale singel te bijten. De H girth laat niet alleen je zadel heel mooi stabiel liggen wanneer het paard heel rondgeribt is, het ligt blijkbaar ook nog eens heel fijn op de buik.

Ik heb hem overigens dus al iets van 6 jaar gebruikt. En ik ben niet zuinig op mijn spullen :o , dus hij zit doorgaans goed onder de bagger. Doekje er over en klaar. Hij ziet er nog perfect uit.
Het is de investering zeker waard, helemaal als je er eentje tweedehands kan krijgen. (Zorg dan wel dat je er een hebt waarbij er leer op het borststuk zit om de singels te begeleiden en geen elastiek zoals de allereerste incl. die van mij hebben. Dat elastiek rekt namelijk uit en moet op een bepaald moment wel worden vervangen. )

6 cm van wol tot wol

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:06

Die h singels zijn er idd erg fijn uit. maar die prijs ...
pmarena: kan barefoot deze niet maken maar dan goedkoper? :P
houden deze ook het zadel meer achteruit?

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:04

Kitty_ schreef:
6 cm van wol tot wol

Is dat dan ongeveer gelijk waar de inlagen beginnen? Want bij de vierkante engel pad zit er ook ong. 5 tussen de wol, maar wel echt 10cm tussen de inlagen die echt helemaal boven in de vakken zitten. Daardoor heb ik best wel moeite om de kussens op de inlagen te krijgen.Recentelijk heb ik er zelf lusjes op gestikt die aan de ghost bevestigingen kunnen zodat hij tussen de kussens trekt. Daarmee gaat het best aardig. Maar ik overweeg wel om in de toekomst een andere pad te kopen waarbij de kussens daadwerkelijk volledig op de inlagen liggen ook wanneer de pad wat zakt.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:06

Ik dacht altijd dat er 3-4 cm tussen moest zitten voor de ruggengraat, maar dat is dus 5-6 cm? :wow: en is het dan erg dat er bijv. 10 cm tussen de inlagen zit zoals voorgaande reactie omschreef?
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 12-04-16 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt