Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samantha89 schreef:Ik kom ook weer even binnenvallenIk heb een merrie met een wat doorgezakte rug, niet heel heftig maar een boomzadel gaat niet meer passen, althans als ik het zadel op maat laat maken wel maar daar heb ik het geld niet voor. Ik heb al een barefoot cheyenne gehad en ik vond het niet fijn rijden. Nu ben ik wel geïnteresseerd in een ghost zadel. Er staat er 1 te koop, maar dat is een prototype. Zit daar heel veel verschil in met de 'definitieve' ghost zadels?
Raamzicht schreef:Oh dat klinkt goed!!
Jammer dat er zoveel keuze in modellen is, kan ze moeilijk allemaal uitproberen! Hahaha
Kwetal schreef:Waarom niet???
Raamzicht schreef:haha omdat je dan 150 euro verder bent denk ik?
thirzanaomi schreef:Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Christ velzadel om echt als zadel te gebruiken? En hoe is dat met beugels?
Daphneeeej schreef:thirzanaomi schreef:Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Christ velzadel om echt als zadel te gebruiken? En hoe is dat met beugels?
Ik heb een tijd mijn christ gebruikt met beugels. Wel met extra dikke inlagen in een boomloospad er onder. Paard heeft nooit last gehad van haar rug. Wel zou ik ten alle tijden goede dikke inlagen gebruiken om nog beetje de puntdruk te verlichten en gewoon vanuit de bovenbenen lichtrijden. Beugels op de 'goede' lengte krijgen was sowieso lastig ondat er echt super minie beugelriempjes aan moeten. Dus de beugels hingen standaard te lang.
thirzanaomi schreef:Had je er dan heavy duty inlages in? lichtrijden is zeker niet zo'n goed idee? Is het ook geschikt voor langere ritten? En hoe zit dat met sprongetjes?
Daphneeeej schreef:thirzanaomi schreef:Had je er dan heavy duty inlages in? lichtrijden is zeker niet zo'n goed idee? Is het ook geschikt voor langere ritten? En hoe zit dat met sprongetjes?
Ik had er 2 cm dikke schuim inlages in zitten en de stevige inlages van barefoot (heavy duty inlages waren er toen niet.) Ik maakte ook buitenritten van 2/3 uur. Ook in flinke draf en goede galop stukken. Springen nooit geprobeerd omdat dat paard niet mocht springen met haar benen. Ik deed ook gewoon lichtrijden tussendoor maar wel zoveel mogelijk vanuit bovenbenen.
Ik weet dat in duitsland? er wel vaker mensen zijn die de christ als volwaardig zadel gebruiken.
http://www.fellsattel.com/Fotoalbum.html
Kwetal schreef:Raamzicht schreef:Oh dat klinkt goed!!
Jammer dat er zoveel keuze in modellen is, kan ze moeilijk allemaal uitproberen! HahahaRaamzicht schreef:haha omdat je dan 150 euro verder bent denk ik?
Misschien een dagje organiseren met meer geïnteresseerden? Dan deel je de kosten.
Samantha89 schreef:Ik heb nog een vraagje, een barefoot zadel was geschikt voor mijn merrie met een wat ingezakte rug. Is een ghost zadel daar ook geschikt voor? Of moet ik met extra inlages werken aan de achterkant van het zadel?