Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:57

Wow dat is zeker top service! :D

Geluk bij een ongeluk dus!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:05

:+ Als je Bokt op stang wil jagen kun je nog wel wat leuks met die foto.

Ik rij zelf ook met de flexisoft. Voor ons is het een uitvinding. Ik leg hem altijd in een badje warm water, zat me wel af te vragen of ik het zou aandurven om met de stoomreiniger schoon te maken.

Supernette service!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:53

Zo dat is een top service inderdaad!

Mijn paard loopt ook super op een lage neusriem. Deze is wel aangemeten door bridle2fit. Maar ligt inderdaad veel op het jukbeen.. hiervoor had ik een micklem maar daar ging ze zo op hangen

Eigenlijk wil ik nog voor het springen iets vergelijkbaars met de PS of Sweden High Jump :j

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:58

Als het "bakstuk" van de lage neusriem op het jukbeen ligt, doet het daar trouwens toch niet zoveel. Althans bij mij kan ik er nog een vuist onder stoppen, drukt niet en zit ook niet strak of iets. Nu heb ik wel alles vrij los zitten, onder de neusriem kan ik ook 3/4 vingers op elkaar kwijt zonder dat het heel strak zit.

Wat veel paarden prettiger vinden bij een lage neusriem is dat de kiezen volledig vrij liggen en daar geen druk op zit. Bij vrijwel elk ander (anatomische) neusriem is dat wel het geval. Bij een Micklem ook.

Dat Trust bitje. :=
Wel interessant om te zien haha. Maar wat een super service!! Trust heeft sowieso echt een fantastische service.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:21

Ik heb datzelfde bit, wat interessant om te zien, en super service! Is dat middelste ook metaal, dan dunne stukje?

Die van mij is ook al wat verkleurd, in een sopje warm water leggen gaat goed? Koken durf ik niet aan, had er ook nooit aan gedacht om dat te doen eerlijk gezegd.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:27

Nee koken of stoomreiniger zou ik echt niet doen, stoom is ook super heet. Vind het ook nogal dom eigenlijk om eerlijk te zijn :x :x :x :+

Ik zou hem gewoon in een sopje warm water leggen ja, daar krijg je hem echt wel schoon mee.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:28

Ik steek al mijn bitten in de vaatwasser haha. Plastic ook, rubber dan weer niet :p Die leg ik gewoon in warm water en haal ik daarna even schuurborsteltje over :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:11

Mijn normale bitten deed ik altijd met heet water en wat schoonmaakazijn. Al het kalk er weer af :))

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:00

Tof om die trust van binnen te zien. Was heel benieuwd hoe die er van binnen uit zagen. Hier na 2 keer rijden een scheur in het rubber daar konden ze helaas niks mee. Verder wel hele fijne bitjes.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:28

Wel gek dat ze daar dan weer niks mee doen...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:45

Had helaas geen aankoopbewijs meer dus ze konden er niks mee zeiden ze.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 02:20

Hier ook lage neusriem! Spuuglelijk vind ik het maar ach, paard loopt heerlijk dus kan mij wat schelen dan. :+

Afbeelding

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:23

Hier het zelfde, vind het echt spuuglelijk maar tot nu toe de beste oplossing :')
Morgen komt de replica van de High Jump alibaba binnen dus ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:26

Misschien ga ik ook maar een keer een lage neusriem proberen, erg veel positieve ervaringen hier. Iemand ervaring met een heel erg gevoelig paard (in de mond) in combinatie met een lage neusriem?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:35

Lisa_WB schreef:
Hier het zelfde, vind het echt spuuglelijk maar tot nu toe de beste oplossing :')
Morgen komt de replica van de High Jump alibaba binnen dus ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

Heel benieuwd!!! Graag een verslag *\o/*

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:11

SGorter schreef:
Misschien ga ik ook maar een keer een lage neusriem proberen, erg veel positieve ervaringen hier. Iemand ervaring met een heel erg gevoelig paard (in de mond) in combinatie met een lage neusriem?

Ja. :j
Nog niets beters dan gewoon een (niet strakke) lage neusriem. Gecombineerde, alleen hoge, Micklem, anatomische hoge, aantal anatomische, enz, enz reageert ze niet fijn op. Heel gevoelig, onstabiel en er achter duiken of er uit drukken. Op lage neusriem blijft ze heel stabiel lopen en zoekt zelf verbinding.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:12

Ik heb een goedkope lage neusriem besteld, wanneer die binnen is, maar even proberen.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:07

Welk bit gebruiken jullie icm lage neusriem? Ik heb nu een knevel trens maar die schiet wel eens onder de neusriem helaas

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:18

Zowat alles haha. Pelham, bustrens, watertrens, ook knevel, D trens, ...

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:32

Ik gebruik een "gewone" bustrens.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:04

Quir schreef:
SGorter schreef:

Ja. :j
Nog niets beters dan gewoon een (niet strakke) lage neusriem. Gecombineerde, alleen hoge, Micklem, anatomische hoge, aantal anatomische, enz, enz reageert ze niet fijn op. Heel gevoelig, onstabiel en er achter duiken of er uit drukken. Op lage neusriem blijft ze heel stabiel lopen en zoekt zelf verbinding.

Dit inderdaad, precies zo! En heel onrustig met haar tong.
Op een lage neusriem is dat weg. Ik rijd gewoon met een watertrens.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:47

Lisa_WB schreef:
Welk bit gebruiken jullie icm lage neusriem? Ik heb nu een knevel trens maar die schiet wel eens onder de neusriem helaas

Daarom wacht ik nog even met bestellen tot m'n nieuwe bitje binnen is. Test ik eerst nog even met m'n geleende neusriem. Verwacht geen problemen. Is een ongebroken bustrens met tongboog.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:21

Goldie schreef:
Lisa_WB schreef:

Daarom wacht ik nog even met bestellen tot m'n nieuwe bitje binnen is. Test ik eerst nog even met m'n geleende neusriem. Verwacht geen problemen. Is een ongebroken bustrens met tongboog.

Bustrens gaf bij mij ook geen problemen met de neusriem, maar (helaas)loopt ze beter op een knevel.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:27

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:36

Ik rijd met eigenlijk alles met lage neusriem, bustrens, Watertrens, D-trens en ook kneveltrens, ik heb 1 keer gehad dat de knevel achter de neusriem kwam, maar dat kwam omdat ze schuurde aan haar voorbeen. :+