[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:23

Op fb heb je sowieso een fb groep voor tweedehands boomloos...
Marktplaats?

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:28

Hoe heet die groep precies darkchrystal? Ik ben ook aan het uitkijken naar een boomloos zadel maar wil nog niet direct kijken voor een nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:29

Ruil en verkoopplaats Barefoot/ boomloos/ Bitloos producten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:29

Ellen1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:31

Bedankt!

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:32

Daar staatie inderdaad ook al op. Ik zal hem er wel weer opnieuw opzetten, misschien dat dat helpt.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:31

En de prijs doet natuurlijk ook alles.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:35

rollyjogered schreef:
Ik weet niet helemaal of dit het goede topic is om dit te vragen, maar vragen kan nooit kwaad toch?
Hoe verkopen jullie een boomlooszadel? Ik heb een (bijna nieuwe) Ghost, maar ik krijg 'm maar niet verkocht. Nu ligtie hier gewoon stof te happen en dat is zo zonde. :(

Misschien vind men je vraagprijs gewoon te hoog? Ik zie bijv ook een ghost roma picollo voor 450...,

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:45

Marktplaats en niet al te gekke prijs vragen, ik was de mijne binnen een week kwijt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:10

Of in je onderschrift zetten ;)
Die van mij moet er weer uit ;')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:15

minikatje schreef:
Of in je onderschrift zetten ;)
Die van mij moet er weer uit ;')

Ja die ligt al een poos in mijn kast haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:25

rollyjogered schreef:
Daar staatie inderdaad ook al op. Ik zal hem er wel weer opnieuw opzetten, misschien dat dat helpt.

Ik denk dat het probleem echt de prijs is in dit geval, gecombineerd met een nogal versleten look door alle krasjes in het leer van het zadel en de fenders. Daar kunnen/durven kopers moeilijk doorheen te kijken, want wie zegt dat alle krassen zich er wel echt weer helemaal uit laten poetsen?
Ik zou het zadel invetten zodat het er weer echt uitziet als nieuw en dan voor iets onder € 600 aanbieden, dat is al vrij hoog maar wel realistisch, en misschien dat iemand alsnog verliefd wordt en het zadel voor dat bedrag meteen koopt. Dat heb ik ook met mijn eigen vetleren Ghost gedaan (ook al was ik persoonlijk meer fan van de verouderde look) en die verkocht heel snel. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:38

Ik merk ook dat het vrij lastig verkoopt, maar ik heb er ook nog niet heel veel moeite voor gedaan. :) Wel heel veel berichtjes gehad en een keer laten passen door een kennis. Toevallig is hij nu ook om te passen en proberen mee met iemand. Ik heb mijn zadel op de FB pagina, MP en op Bokt gezet. Op alle media wel redelijk wat reacties gehad. :)

Als hij niet verkoopt dan laat ik hem netjes hier boven in de kast hangen en ga ik hem in de toekomst alsnog proberen :D

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:35

Afgelopen week de lazy mountain getest en tot de conclusie gekomen dat dat ook niet ons zadel is.
Het zat heerlijk en zat er op zich best stevig in.
Maar na het rijden op een dressuurzadel van vriendin toch tot de conclusie gekomen dat ik liever een zadel met kniewrongen heb.
Dus volgende week komt er een zadelmaker langs met zadels om te testen.
Ik vond het super leuk om kennis te maken met het fenomeen boomloos en wie weet als ik ooit zekerder wordt op Mutsje komt er toch een lazy mountain.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:30

Dat PLIP-pad ziet er interessant uit! Handig ding om te hebben, lijkt me :j

Ik wist trouwens niet dat de tweedehands zadels zo slecht verkochten, had het idee in de Facebookgroep dat ze altijd wel snel gingen!

Nissima schreef:
Volgende week komt de boomlooszadelpasser hier, best spannend!

Ik heb zelf weinig geluk hiermee. Ze zou 3 mei komen maar zei anderhalf uur van tevoren af. Vervolgens zou ze afgelopen maandag komen, drie dagen niks gehoord en maandagavond kreeg ik pas een berichtje dat het echt niet ging. Ze is hoogzwanger en heeft wat complicaties, dus ik snap het wel, maar baal wel voor mezelf. Ze kan nu dus pas komen als de baby geboren is en zij weer op de been is. Ik gok dat dat wel een paar maanden duurt. Dus geen Barefoot zadelpassessie voor mij voorlopig. -O-

Gelukkig wel een (de?) Ghost-verkoper gevonden, wel aan de andere kant van Spanje maar ze kan testzadels opsturen, de Quevis en de Veneto *\o/* Ideaal is het niet, maar het is in ieder geval iets.
Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 10-05-18 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:46

Ik had mijn zadel binnen no time verkocht. Meerdere mensen die ook interesse hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:10

Hier moet helaas het Prince Orion zadel weer door naar de volgende testers, erg jammer want ik had hem heel erg graag gehouden. Maar goed, het duurt nog 2 a 3 maand voor ons eigen Prince Orion zadel klaar is en om te kijken of we de tussentijd kunnen overbruggen hebben we nog 2 barebackpads die we kunnen proberen; de Ghost Mandriana barebackpad en de Zoutewelle. Heeft iemand al ervaringen met deze twee?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:14

Waarin past de prince Orion beter dan de trekker paste? En hoe zit ie? Voor jou bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 00:33

Vooral in dat de Trekker niet meer past. 8-) [***] is flink gegroeid qua bespiering wat betekent dat de voorboom breder gedraaid moet worden, maar als je de voorboom breder draait dan komt de zitting ook lager te hangen en die botst in de juiste stand op de schoft. De spieren maken de basis van de schoft namelijk wel breder, maar de bovenste helft van de schoft blijft die hoge, smalle sharkfin. Het zadel ophogen met shims aan de voorkant is geen oplossing, want dan kiept het zadel achterover, en nog dikkere inlages eronder om de boel wat op te krikken maken de boom weer smaller. Ik had natuurlijk net speciaal een bontzitting ervoor gemaakt waar ik misschien 10x op heb kunnen rijden, en die kan nu dus ook weg want die past niet op de Orion. >;)
Enorm jammer, want ik vind de Trekker een heerlijk zadel door die combi van de platte, vrije zitting en de hoge lepel erachter. Je kunt je bekken kantelen maar hebt de veiligheid van een duidelijke grens erachter. Dat deed me denken aan de Deuber en barokke zadels. Ik ben qua looks nou niet per se een fan van dat Trekker klimrekje aan de voorkant, 8-) maar de True Talent zelf vind ik wel erg stoere looks hebben, een soort light kruising tussen een endurance zadel en een westernzadel. Maar goed, ik denk dat we inmiddels meer dan 10 merken boomloze zadels, flexibele boomzadels en barebackpads hebben getest die geen van allen pasten, dus dat de Trekker uiteindelijk ook tegen zijn grenzen liep viel misschien wel gewoon te verwachten. :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 06:35

Niet alleen ikzelf ben super happy met mijn nieuwe Ghost, maar de osteopaat - die veel traditionele dressuurcombi's voor ogen heeft altijd - had ook weinig aanmerkingen gister. Nou houd ik ponylief zelf bij met massage ook natuurlijk, dat helpt vast.
Osteo kon maar 2 puntjes vinden: een beetje spanning achter de oren (vind ik niet per se heel gek, buurman van de wei naast onze wei is al dagen aan haar halster aan het trekken, want vliegensliertjes zijn superleuk speelgoed, jeeeeej), en wat gebrek aan extensie in het lendengebied. Dat laatste is echt haar eigen 'ding', van ponylief, die vindt flexi véél makkelijker dan extensie, dus neemt dat als voorkeurshouding aan.

Effectief is mijn boomloos-bitloos-ijzerloos pony dus goed bezig, we moesten vooral zo doorgaan :D

Ow, en Ghostje houdt zich prima ook met springen, gister een paar sprongetjes gemaakt (en madame is nog aan het leren hoe dat werkt, ze is nog jong), en het zadel is geen milimeter verschoven ondanks de veel te grote sprongen en het enthousiasme op de sprong :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:10

Super om te lezen Skippy!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:19

Thanks xyzutu2, ik heb ook een trekker gehad en vond die erg lekker zitten. Weet niet meer waarom ik die weg gedaan heb! Hmm.. En hoe vind je de prince orion zitten?

Fijn nieuws Skippy01!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:32

Afbeelding
Ik heb de madriana echt super blij met!Ik heb echt veel barebackpads geprobeerd,maar deze is qua constructie toch wel echt een van de beste vind ik..
xyzutu2 schreef:
Hier moet helaas het Prince Orion zadel weer door naar de volgende testers, erg jammer want ik had hem heel erg graag gehouden. Maar goed, het duurt nog 2 a 3 maand voor ons eigen Prince Orion zadel klaar is en om te kijken of we de tussentijd kunnen overbruggen hebben we nog 2 barebackpads die we kunnen proberen; de Ghost Mandriana barebackpad en de Zoutewelle. Heeft iemand al ervaringen met deze twee?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:44

ik was mijn lazy mountain ook zo kwijt en nog super veel voor gekregen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:02

xyzutu2 schreef:

Hier ervaring met de Zoutewelle. Ik heb m niet zelf, maar mijn juf heeft m en ik leenhem wel eens. Ik heb zelf een Emiel Voest. Die vind ik ook heerlijk, maar nadeel is dat hij erg breed zit. Dat heb je bij de Zoutewelle niet. Het is ook traagschuim, zus je zakt er lekker in en je ligt er dus niet zomaar naast. En je hebt meteen een mooie houding in dat ding. Geen stoelzit. Sjaak heeft een enorme schoft en dat gaat prima (maar bij de EV ook en daar zit verder geen model in). Nu is t natuurlijk voor iedereen anders, maar ik zou m wel aanraden. Ik koop m zelf niet, omdat ik al een EV heb en die vind ik ook prima. En als Sjaak ooit nog zijn zadel goed keurt, dan gebruik ik m niet veel.