[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:43

Akke_sSpring en Kwetal, bedankt voor de feedback. :) Het is inderdaad een goed idee om te vragen of ik eventueel zou mogen testen, misschien door vooraf borg te betalen ofzo.

Kwetal schreef:
De nieuwe Ghost zadels komen vanaf nu standaard in nubuck of vetleer. Het andere kan nog wel, maar dan is het ene speciale bestelling. De pommel zit onder de zweetbladen op de basis, zodat dit de voorkant beter in model houdt (hoge schoften) Andere zweetbladen zijn er echter niet.... Het flapje om het zweetblad tegen de ringen te beschermen hebben we laten vallen, omdat dit het zadel weer breder maakte (dat heeft maar op een paar zadels gezeten) er zit wel een flapje ONDER de ringen van de beugelophanging, zodat die niet door kunnen drukken.

Nieuwe Florac: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4843_o.jpg

singelstoten ALLE Ghost zadels: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8196_o.jpg

de oude Florac: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6JFOVHTS-D.jpg

Singelstoten oude Ghost zadels: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWYD3Z4O-D.jpg

Bedankt, dat is een stuk duidelijker zo! Het gaat dus om een 'oud' model Florac. Van wat ik begrijp is dat nog steeds model dat maar een paar maanden oud is? Of ben ik de draad nu volledig kwijt? :')

Wat betreft de pommel die onder de zweetbladen zit, is de constructie bij het oude model nog hetzelfde en alleen cosmetisch anders (dat hij er 'op' lijkt te zitten) of is het oude model daadwerkelijk minder geschikt voor paarden met een hoge schoft? En het extra flapje onder de beugelophanging, zijn er gevallen bekend dat het paard last had van een 'flapjesloos' zadel? Nogmaals bedankt voor de tijd die jullie in het antwoorden steken. :)

Akke_sSpring

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:49

Ja, ik heb eens een zadel mogen proberen waarbij ik vooraf de overname prijs betaalde en met aftrek van de verzendkosten weer netjes terug kreeg toen ik het zadel weer terugstuurde zoals afgesproken. Andersom ook gedaan alleen was daar de koper blij met het zadel en heeft het toen gehouden. Perfecte oplossing. Zit wel een risico aan uiteraard want het is op basis van vertrouwen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:00

FirebirdM schreef:
Bedankt, dat is een stuk duidelijker zo! Het gaat dus om een 'oud' model Florac. Van wat ik begrijp is dat nog steeds model dat maar een paar maanden oud is? Of ben ik de draad nu volledig kwijt? :')

Wat betreft de pommel die onder de zweetbladen zit, is de constructie bij het oude model nog hetzelfde en alleen cosmetisch anders (dat hij er 'op' lijkt te zitten) of is het oude model daadwerkelijk minder geschikt voor paarden met een hoge schoft? En het extra flapje onder de beugelophanging, zijn er gevallen bekend dat het paard last had van een 'flapjesloos' zadel? Nogmaals bedankt voor de tijd die jullie in het antwoorden steken. :)

Ghost is pas afgelopen winter (februari 2014) weer begonnen - er zijn toen diverse prototypes verstuurd naar diverse mensen om te kijken hoe het beviel. Naar aanleiding van die testjes zijn er wat dingen aangepast. Met name mijn Engelse collega is erg voor bescherming van het paard - die zou er het liefst 23 pads met vulling tussen stoppen :+ Maar tot op heden (en in het verre verleden) zijn er geen drukplekken ontdekt van de beugelringetjes op het paard, mits er een pad onder ligt - zonder zou het heel misschien een beetje kunnen gaan irriteren.

De pommel die nu onder de zweetbladen ligt, is ook wat steviger gemaakt - maar eerder om uitzakken op een schoftloos paard tegen te gaan, dan om een hoge schoft te ontzien, hoewel dat nu ook beter is opgelost (2 vliegen in 1 klap)
*edit - ik word gek van autocorrect, die kent het woord schoftloos niet en maakt er schriftloos van, zucht... :+

Wat wel wezenlijk veranderd is, zijn - bijvoorbeeld - de keuze uit 2 beugelringen, de vulling van de kussens en de stevigheid van de basis - daar zit nu extra carbon in om het geheel steviger te maken en de paardenrug te beschermen tegen een veel in de beugels staande ruiter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:40

jij ook al...ben aan het zoeken hoe ik autocorrect uit kan zetten op de foon want het is om gillend gek van te worden...ik haat eigen initiatief in apparaten, gewoon doen wat ik tiep en kappen met dat "goh je zult vast dit bedoelen" en er een onleesbare bende van maken ...zucht...

edit: yay, eigen initiatief , gone :wave:

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:06

Oh - ik vind het verder wel makkelijk, alleen niet als het automatisch woorden gaat veranderen. En de woordsuggestie is helemaal fantastisch... daar zou je voor de lol dan op moeten klikken en krijg je allemaal wonderlijke zinnen.... *\%/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:24

Dat dan weer wel lol. Maar ik ben er te gehaast voor... dan staan mijn berichten vol met onzin

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:49

zo ik heb het zadel. Morgen voor het eerst uitproberen. heb hem al wel even gepast
de Barefood London
hier 2 foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:14

Wat is er veranderd in de vulling van de kussens kwetal? Want ik vond de oude zo hard..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:22

Raamzicht schreef:
Wat is er veranderd in de vulling van de kussens kwetal? Want ik vond de oude zo hard..

3cm Kompripol foam ipv Microporosa - dus veel zachter (maar toch stevig)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:35

Oh dat klinkt goed!!
Jammer dat er zoveel keuze in modellen is, kan ze moeilijk allemaal uitproberen! Hahaha

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:59

Veel plezier met je zadel ArmaWhis!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:15

Raamzicht schreef:
Oh dat klinkt goed!!
Jammer dat er zoveel keuze in modellen is, kan ze moeilijk allemaal uitproberen! Hahaha

Waarom niet??? 8-)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:52

Ik kom ook weer even binnenvallen :o Ik heb een merrie met een wat doorgezakte rug, niet heel heftig maar een boomzadel gaat niet meer passen, althans als ik het zadel op maat laat maken wel maar daar heb ik het geld niet voor. Ik heb al een barefoot cheyenne gehad en ik vond het niet fijn rijden. Nu ben ik wel geïnteresseerd in een ghost zadel. Er staat er 1 te koop, maar dat is een prototype. Zit daar heel veel verschil in met de 'definitieve' ghost zadels?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:58

Even hiervoor is dezelfde vraag gesteld en een mooi uitgebreid antwoord op gegeven door kwetal

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:08

Ik vind zelf de nieuwere Ghost (ook de mijne is al niet meer helemaal up to date :Y) ) wel echt verschillen van het sample model. Ik heb een sample model getest en nu dus een nieuwere uitvoering en ik vind de nieuwere kwalitatief mooier en beter afgewerkt. Voor mijn gevoel is de nieuwere versie echt 'meer zadel'.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:25

Excuses, helemaal overheen gelezen! Dus al met al vallen de veranderingen wel mee.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:42

De Quilty is op dit moment eigenlijk mooi zoals hij zijn moet.. Grappig - op dit moment is er iemand in Zuid Duitsland aan het testen op een knots van een Zuid Duitse Koudbloed, de ruiter zelf is ca. 1.85m en het paard doet daar niet veel voor onder geloof ik. Tot op heden is ze er blij mee....ik ben zo benieuwd hoe "het zadel dat er niet is" op zo'n groot paard ligt!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:47

Haha wat grappig kwetal! Worden er ook foto's doorgestuurd van de klant naar jullie? Mij lijkt het altijd wel heel leuk en leerzaam om op die manier te zien hoe zo'n zadel op een bepaald paard ligt icm met een bepaalde ruiter :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:18

Ze zou van het weekeinde foto's maken, ook op een paar andere paarden... ik zal vragen of ik ze mag laten zien.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 00:24

Ja dat zou echt leuk zijn als wij ze ook mogen zien! Ben erg benieuwd :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:06

vandaag gereden met de barrydale, ik moet zowaar bekennen dat ik er zo mee weg reed , ik had dat niet verwacht, aangezien ik in het verleden de london en lexington heb getest en dat niet zo lkkr ging gelijk ;)

affijn paard liep er heerlijk relaxt onder, maar nu heeft hij bijna geen schoft vrijheid, pommel maat is een m en moet ie wel hebben dacht ik. ik heb we het idee dat het grandeur pad een beetje in is gekakt? ik voel bijna geen inlages, susan had de london , en ik voelde dat haar pads veel dikker waren, met de vorige testzadels had hij dezelfde pommel maat en ruime schoftvrijheid.

heb ook wat foto`s gemaakt miss zien jullie iets aan de pommel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 22-10-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:10

Je foto's doen het niet.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:14

Kwetal schreef:
Raamzicht schreef:
Oh dat klinkt goed!!

Waarom niet??? 8-)

haha omdat je dan 150 euro verder bent denk ik?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:31

Dani_ schreef:
Je foto's doen het niet.

ik zie ze wel op mijn pc (of bedoel je de mijne niet)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:33

missanita84 schreef:
Dani_ schreef:
Je foto's doen het niet.

ik zie ze wel op mijn pc (of bedoel je de mijne niet)

Ik kan ze ook niet zien