Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:50

Die is ook wel weer heel chique! Maffe foto wel, als daar een paardenhoofd in moet, staat de neus wel heel gek.

Ik heb het idee dat mijn verbinding met de mond een stuk stabieler is met het omgedraaide kopstuk. Meer mensen dit uitgeprobeerd?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:39

Bij de Rambo? Ik ook :j Paard vindt hem sowieso alleen fijn met het kopstuk verkeerd om 8)7 Dus ik rij standaard met het kopstuk achterstevoren.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:58

Utixo schreef:
Die is ook wel weer heel chique! Maffe foto wel, als daar een paardenhoofd in moet, staat de neus wel heel gek.

Speciaal voor een Arabier met extreme dish ;-)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:50

Afbeelding

Mijn nika

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:58

Ik wil toch ook naar een ander hoofdstel, ik merk dat mijn paard het gespje onder haar kin van mijn nika niet zo fijn vindt. Ze had laatst ook een wondje, dus heb een weekje met een bontje gereden. Toen was ze minder hangerig. Gisteren weer zonder bontje gereden, en weer een stuk hangeriger.

Wil geen Micklem, want vind de kwaliteit ruk. Mijn paard duikelt graag heel erg rond en diep, dus misschien iets dat daarbij helpt, iemand tips? Ik weet uiteraard dat het rijtechnisch is en ik het ook zo moet oplossen (ben ik uiteraard mee bezig), maar iets dat kan helpen bij bepaalde druk waardoor ze sneller diep lopen wellicht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:28

Rena100 schreef:
Ik wil toch ook naar een ander hoofdstel, ik merk dat mijn paard het gespje onder haar kin van mijn nika niet zo fijn vindt. Ze had laatst ook een wondje, dus heb een weekje met een bontje gereden. Toen was ze minder hangerig. Gisteren weer zonder bontje gereden, en weer een stuk hangeriger.

Wil geen Micklem, want vind de kwaliteit ruk. Mijn paard duikelt graag heel erg rond en diep, dus misschien iets dat daarbij helpt, iemand tips? Ik weet uiteraard dat het rijtechnisch is en ik het ook zo moet oplossen (ben ik uiteraard mee bezig), maar iets dat kan helpen bij bepaalde druk waardoor ze sneller diep lopen wellicht.

En gewoon een simpele lage neusriem?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:37

Ja zat ik ook aan te denken, misschien is dat wel een idee. Of een 'gewone' neusriem zonder sperriem.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:03

Ik reed gisteren met een gewone lage neusriem. Ze liep eigenlijk veel fijner dan met mn micklem en mn gecombineerde (dan gaat ze erg hangen). Ben benieuwd of t eenmalig was of dat het echt scheelt :P
Nadeel van een lage neusriem vind ik dat hij vaak zo over het jukbeen heen ligt ipv er mooi onder :=
Ik wacht ook nog steeds op m'n nieuwe bitje (kreeg eerst een beschadigd exemplaar)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:07

Goldie schreef:
Ik reed gisteren met een gewone lage neusriem. Ze liep eigenlijk veel fijner dan met mn micklem en mn gecombineerde (dan gaat ze erg hangen). Ben benieuwd of t eenmalig was of dat het echt scheelt :P
Nadeel van een lage neusriem vind ik dat hij vaak zo over het jukbeen heen ligt ipv er mooi onder :=
Ik wacht ook nog steeds op m'n nieuwe bitje (kreeg eerst een beschadigd exemplaar)

Mijne loopt ook beter op een lage neusriem. Vind het spuuglelijk, maar soit.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:16

Hier ook op lage neusriem stuk beter dan welk ander (anatomisch) hoofdstel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:39

Quir schreef:

Ik heb ook die lage besteld, die jij ook hebt! :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:41

Maar loopt bij jullie de zijkant dan ook zo over het jukbeen, of valt dat mee? Zie het op veel plaatjes wel..
Zat al te kijken om zelf een hoofdstel samen te stellen via de mix&match bij kramer, wel met anatomisch kopstuk dan. Kon er nu 1 lenen van een vriendin, maar die is qua maat net te klein.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:47

Kaitlyn schreef:
Quir schreef:

Ik heb ook die lage besteld, die jij ook hebt! :j

Echt een fijn hoofdstel!

In het begin ligt ie wel iets over/op het jukbeen, maar nu wat vaker gepoetst en ingevet is dat ook een stuk minder. Deze kan je op de neus ook 1 gaatje per kant verstellen.

Afbeelding

Edit: hier op de foto was ie nog niet zo soepel en veel ingevet dus.
Laatst bijgewerkt door Quir op 08-06-18 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:47

Mijne blijft mooi achter het jukbeen liggen :) Ligt er niet op of voor. Heb gewoon de goedkoopste van EJ haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:04

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:12

Die van mij is bruin. :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:15

Die is inderdaad ook erg mooi, maar vind het altijd lastig inschatten hoe het zal staan :=
Dit is met geleende neusriem
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:18

Ik vind die van Hooks juist even wat stoerder worden met dat riempje op de neus. Plus het voordeel dat de neusriem daar dus ook iets aangepast kan worden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:19

Ja dat is inderdaad erg handig :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:52

..... ik heb mijn trust-bit verbrand.... Had hem in een pannetje water, zo maak ik een keer per jaar mijn bit schoon... was ik hem vergeten. Huis ruikt nu nog steeds naar verbrand rubber, hele huis stond blauw van de rook. De rookmelders gingen niet af (begin dit jaar gekocht) en de honden/katten kon het allemaal niks schelen.

Wel interessant om te zien hoe hij er van binnen uitziet. Helaas wel een heel duur grapje. Doe ik dus niet weer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:49

Benfan schreef:
..... ik heb mijn trust-bit verbrand.... Had hem in een pannetje water, zo maak ik een keer per jaar mijn bit schoon... was ik hem vergeten. Huis ruikt nu nog steeds naar verbrand rubber, hele huis stond blauw van de rook. De rookmelders gingen niet af (begin dit jaar gekocht) en de honden/katten kon het allemaal niks schelen.

Wel interessant om te zien hoe hij er van binnen uitziet. Helaas wel een heel duur grapje. Doe ik dus niet weer.

Huilen! :oo

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:11

:oo

Ben alleen wel nieuwsgierig ook, foto? :o

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:36

telefoon is leeg, zal morgen een foto posten. Van het rubber is niks meer over, is allemaal weg. GODZIJDANK zat de deksel op de pan. Wel veel overlast nu van stank (brandend rubber) en kon een nieuw bit kopen (poedersuiker) Maar je kunt heel mooi zien hoe het bit er van binnen uitziet! Ga hem dan ook zeker houden :P

Blij dat het geen serieuze brand is geworden. Heel blij dat ik altijd kook met deksels op pannen. Volgende keren maak ik ze schoon met de stoommachine... nooit meer zo :S

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:52

Nee mijn kunststof bitten deed ik altijd gewoon in een sopje met heel heet water. Leek me sowieso niet verstandig om die te koken eigenlijk :+

Mijn bitten van metaal kook ik wel uit ja :j

Ben erg benieuwd naar een foto!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:53

Afbeelding
Zo hoort hij eruit te zien, mooi wit flexibel bit met zwarte rubberen bitringen.

Afbeelding
Dit is er van over, alleen het metaalwerk was nog terug te vinden. Al het rubber was weg.

Maar nu komt het! Ik had het verhaal naar Trust geschreven, dat ik zo dom was geweest hem te koken zonder water. En hoe interessant het was om hem zo te kunnen aanschouwen, hoe zit dat ding er immers van binnen uit? Krijg ik net (ja echt, net) een berichtje via facebook dat ze het zo met mij te doen hebben dat ze mij een bit gaan opsturen. DIt hadden ze nooit hoeven doen! Ik had al een besteld via EJ. En toch, uit het goedheid van hun service doen ze dit wel. Ik ben echt ongelovelijk blij hiermee, echt.. super-fiets-awesome-blij! Dat word een hele hoop super leuke reviews schrijven (want ben zelf fan van dit merk, zeker van hun flex bitten. Mijn paard loopt daar echt super op..) Super bitten, met super service!