Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Vond je het veel verschil tussen die lange / brede Lexington en de korte / smalle Pleiada?
Ik heb in principe alleen die smalle op voorraad omdat die brede zo lomp is, maar vind de zweetbladen toch erg lang voor korte pootjes hoor.... je ziet ook op de foto te paard dat haar knie helemaal bovenaan de wrongen zit
Citaat:De tweede gaat over de nieuwe Ghost zadels. Binnenkort ga ik bij een tweedehands Florac kijken. De foto's die ik er van heb gezien verschillen wel van de foto's die op de website van BuitenZinnig staan, onder andere in het gebruike leer (glad vs nubuck) en in de aanwezigheid van de pommel 'op' de zweetbladen in plaats van eronder. Als ik op Facebook kijk zie ik nog meer verschil tussen onderlinge Florac-modellen, bijvoorbeeld met verschillende vormen zweetbladen, met of zonder verstelbare beugelophanging en er staat ook een foto van een zadel met een extra 'flapje' om het zweetblad tegen de metalen ringen van de beugelophanging en singel te beschermen. Wat is nou het huidige gangbare model en zijn er veel 'tussenversies' in de omloop? Zo ja, hoe is de kwaliteit daarvan en waarop kan ik zo'n tweedehands Ghost het best beoordelen?
Hm, toch veel vragen! Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, bedankt alvast.
Jaimyliefje schreef:Hee mensen, ik ben ten einde raad. De zadelmaker is laatst langsgeweest, die kon niks vinden voor mijn pony. Nu heb ik net een barefoot lexington maat nul binnen.. En die past ook al niet! Wel het eerste zadel dat niet opzij schuift bij haar... Maar toch wel erg veel zadel voor mijn kleine pony, en ik paste er ook net niet goed in! In stap zat het echt héérlijk... Maar toen ging ik draven en merkte ik dat ik toch wel heel erg opgesloten zat in dat zadel.
Alle zadels zijn te lang voor mijn beestje, of ze zijn juist weer te kort voor mij.. Dus ja. Ze heeft maar iets van 40 cm, hooguit 45 cm, plaats op haar rug voor een zadel. Zo frustrerend! Verder is ze ook nog eens gebouwd in een zogenaamde 'deltashape' dus redelijk smalle schouders, maar breed uitlopend naar achter, dus haar buik veel groter/breder dan haar schouders, en haar kont ook! Last but not least zit haar singelplek ook nog eens ver naar voren.. Dus dit alles maakt dat ieder zadel schuift (of te groot is) En ik heb echt geen geld om een zadel van 2000 euro op maat te laten maken...
Wat nu?!