Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:46

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:55

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:38

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:41

friesam schreef:
Niet in bruin maat full? Jammer jammer

Ow, zover had ik niet gekeken, sorry :(

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:40

Dit is mijn vos met zijn nieuwe hoofdstel die ik al gepost had maar nu met de neusriem een gaatje lager.

Afbeelding

Rena100

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:42

Vind hem mooier zitten zo!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:45

toch eens ook hier mijn overdenking neergooien.... ik rij nu ruim 2 jaar met een micklem maar eigenlijk vanaf het begin geeft paardlief aan de riem onder de kin in de kingroeve niet prettig te vinden (neusriem dus) vorige week was de druppel, volledige staak.
Micklem vervangen door mijn 30jaar oude kieffertje met hoge neusriem en madam was weer normaal te rijden. Nu wil ik toch wel graag voor haar een hoofdstel met anatomisch kopstuk maar alle echte anatomische hoofdstellen hebben kennelijk een neusriem die in de kingroeve sluit (snappen jullie me nog..) Ik ben met een micklem gaan rijden na aanwijzingen van de osteo/fysio omdat uk een operatie aan haar hoofd heeft gehad (achterste kies eruit gestempeld nadat deze was gebroken en zwaar ontstoken)
Help?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:46

Je kan ook wel 'gewone' hoofdstellen halen met een fijn anatomisch kopstuk. Zit er een gewone neusriem aan zeg maar. Van heel veel merken wel te krijgen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:50

Dan zit je al richting de hooks lingus aan te kijken bijvoorbeeld, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Of een gewoon hoofdstel (hoge engelse neusriem) zonder sperriem en alleen een anatomisch kopstuk? Een hoge neusriem kun je ook 'anatomisch' gevormd krijgen, dus dunner bij de plaats van het bit en sommige hebben zelfs bochtjes ed erin zoals deze;

https://rosruitersport.nl/nl/schockemoh ... gJWl_D_BwE

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:00

inkepink schreef:
toch eens ook hier mijn overdenking neergooien.... ik rij nu ruim 2 jaar met een micklem maar eigenlijk vanaf het begin geeft paardlief aan de riem onder de kin in de kingroeve niet prettig te vinden (neusriem dus) vorige week was de druppel, volledige staak.
Micklem vervangen door mijn 30jaar oude kieffertje met hoge neusriem en madam was weer normaal te rijden. Nu wil ik toch wel graag voor haar een hoofdstel met anatomisch kopstuk maar alle echte anatomische hoofdstellen hebben kennelijk een neusriem die in de kingroeve sluit (snappen jullie me nog..) Ik ben met een micklem gaan rijden na aanwijzingen van de osteo/fysio omdat uk een operatie aan haar hoofd heeft gehad (achterste kies eruit gestempeld nadat deze was gebroken en zwaar ontstoken)
Help?

Er zijn hoofdstellen die je zelf kunt samenstellen. Dan kun je een los anatomisch kopstuk en een losse hoge neusriem bij elkaar matchen. Kwalitatief mss niet het beste, maar bijv bij Kramer kan dat geloof ik. Zo zijn er vast meer :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:01

hoe zijn hier de ervaringen met bridle to fit?
misschien dat dat voor mij een optie is.
Xladyx die van jouw link is mooi maar pfoe wat een geld....

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:19

Bridle 2 Fit heeft wel een mooie pasvorm, maar persoonlijk ben ik geen fan van de kwaliteit. Stalgenoot van mij is bridle fitter en verkoopt dit merk, maar vind het niet zulk mooi leer. Droogt snel uit. Vind de kopstukken wel mooi, veel verschillende vormen en maten en drukpunten. Net wat je paard maar fijn vindt.

Bij kramer heb je ook wel redelijk wat keus, bijvoorbeeld deze:

https://www.kramer.nl/hoofdstel-Soft-Co ... ros-search

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:54

Ik heb de shockemohle slimford nu.
Lijkt op de Malibu, maar zonder sperriem en plat leer ipv rondgenaaid.

Ontzettend blij mee. Heel zacht leer, kopstuk past mooi en neusriem past ook precies goed, laat mooi alle belangrijke delen vrij.

Mijn paard reageert ook op de sperriem/ lage neusriem ben ik achter gekomen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:50

Dit is de collegiate van horze. Mooi hoofdstel en heel fijn zacht leer. Mooi gevormd kopstuk wat goed past. De rest valt vrij klein. Denk dat mijn paardje met cob maar dit hoofdstel ook past. Ga ik morgen even passen zodat ik m uit kan testen. Als t wat is komt die er dus ook voor m'n andere paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:13

meiske1577 schreef:
Ik heb de shockemohle slimford nu.
Lijkt op de Malibu, maar zonder sperriem en plat leer ipv rondgenaaid.

Ontzettend blij mee. Heel zacht leer, kopstuk past mooi en neusriem past ook precies goed, laat mooi alle belangrijke delen vrij.

Mijn paard reageert ook op de sperriem/ lage neusriem ben ik achter gekomen.

echt n schitterend hoofdstel maar helaas niet te betalen voor mij :(

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:04

Weet niemand iets van een bontje etc wat om het kopstuk van de micklem past?

Flanel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:58

Marielle_93 schreef:
Ik heb inderdaad wel mijn slag geslagen tijdens een 25% kortingsactie :D Niet al te lang geleden had EJ 27% korting geloof ik, en die leveren dan ook met teugels. Die heb ik nu via Divoza er niet bij.

Ik heb hem ook met korting besteld bij divoza, Pinksteren, zit nu nog op levering te wachten. Weet jij hoe de maat valt? Mijn paard heeft van een gewoon hoofdstel maat full maar van de Rambo micklem multi maat cob.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:01

Faitherr schreef:
Weet niemand iets van een bontje etc wat om het kopstuk van de micklem past?

Ik had er een kinketting besschermingsbontje onder, enigste wat redelijk past.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:39

Ik heb het kopstuk gister eens omgedraaid, had toch het idee dat ze de juiste manier niet helemaal prettig vond. Ze was gister spokerig, maar uiteindelijk liep ze fijn. Ik geef het nog een paar kansen op deze manier.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:16

suikermeisje schreef:
Dit is de collegiate van horze. Mooi hoofdstel en heel fijn zacht leer. Mooi gevormd kopstuk wat goed past. De rest valt vrij klein. Denk dat mijn paardje met cob maar dit hoofdstel ook past. Ga ik morgen even passen zodat ik m uit kan testen. Als t wat is komt die er dus ook voor m'n andere paard.

[ [url=m/dmZ1bu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0rxLe3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PLkmRR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zojuist even mee gereden, wel zonder zadel maar vond hem er wel fijn op lopen. Hij is normaal best trekkerig en duwerig en bleef nu veel makkelijker in nagevelijkheid. En liep niet zo met zijn mond te klooien.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:58

inkepink schreef:
Help?

Een gewoon anatomisch hoofdstel met hoge neusriem? Of gecombineerde en dan sperriempje eraf.

Ik heb zelf de L'Equi Tango, heerlijk hoofdstel. Met spijt te koop wegens operatie paard.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:47

Flanel92 schreef:
Marielle_93 schreef:
Ik heb inderdaad wel mijn slag geslagen tijdens een 25% kortingsactie :D Niet al te lang geleden had EJ 27% korting geloof ik, en die leveren dan ook met teugels. Die heb ik nu via Divoza er niet bij.

Ik heb hem ook met korting besteld bij divoza, Pinksteren, zit nu nog op levering te wachten. Weet jij hoe de maat valt? Mijn paard heeft van een gewoon hoofdstel maat full maar van de Rambo micklem multi maat cob.

Mijn hoofdstel is met de actie rondom Pasen besteld. Toen we op 31-05 in de buurt waren was er toevallig net weer wat nieuws binnengekomen. Maar dat heeft dus bijna 2 maanden geduurd. Laat staan als hij dan nog verzonden moet worden etc.

Mijn paard heeft een vrij normale full maat geloof ik, nooit problemen mee en dit hoofdstel zit dus ook prima. Micklems heb ik dan weer geen ervaring mee.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:27

Lingus van Hooks besteld, zo benieuwd hoe mijn paardje erop zal lopen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:42

Sjira schreef:
Ik heb mijn Rambo micklem verkocht en de schockemohle beta ervoor teruggekocht. Ben er ontzettend blij mee maar mis nu eigenlijk mijn kaptoom. Daar gebruikte ik de micklem ook vaak voor. Weet iemand een kaptoom/side pull vergelijkbaar met de micklem voor een klein prijsje? Het gaat dus met name om dat ene ringetje op de neus :)

Wat voor verschil merk je tussen de Micklem en de Schockemohle?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:10