[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:17

De western ghost in het echt gespot :wow: <3

komt ddie ook als testzadel?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:19

Ik ben heel benieuwd naar foto's van het western spook!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:21

Bliksem schreef:
Ik ben heel benieuwd naar foto's van het western spook!!

Ik ook *\o/*

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:22

tennan schreef:
Vandaag weer gereden met mijn oude vertrouwde neopreensingeltje en warempel, de warrige haren zijn weg. Heeft het toch aan de supersingel gelegen...

Moet dus even verder kijken naar iets anders dat wel zacht is maar toch anatomisch en dus niet elastisch. Iemand tips?

Ik gebruik een lange MSFC singel, die is mooi zacht. Een klein beetje elastiek mag, afhankelijk van de schwung die je paard in het lijf heeft, maar als de combi zadel/singel te flexibel wordt kan iedereen wel verzinnen dat de boel dan aan het rocken gaat op de beweging van je paard en warrige haren achterlaat.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:25

Ik ben erg benieuwd naar de pads van Kitty die onder de Barrydale passen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:26

Ik vond de western ghost ook erg knap!

Nog getwijfeld om de furminator/kifra kam te kopen.
Had er al 1, maar helaas na 2x gebruiken is die gebroken, denk te dikke vacht :+
Nog leuke beugels gezien, maar wil die sowieso in het roze, maar wel fijn dat ze ik ze even in het echt gezien heb!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:58

dianaw33 schreef:
tennan schreef:
Vandaag weer gereden met mijn oude vertrouwde neopreensingeltje en warempel, de warrige haren zijn weg. Heeft het toch aan de supersingel gelegen...

Moet dus even verder kijken naar iets anders dat wel zacht is maar toch anatomisch en dus niet elastisch. Iemand tips?

Ik gebruik een lange MSFC singel, die is mooi zacht. Een klein beetje elastiek mag, afhankelijk van de schwung die je paard in het lijf heeft, maar als de combi zadel/singel te flexibel wordt kan iedereen wel verzinnen dat de boel dan aan het rocken gaat op de beweging van je paard en warrige haren achterlaat.

Laten we het er dan gewoon op houden dat mijn paard dus teveel een bewegingsmonster is voor die singel 8-)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:01

Hoe krijgen jullie die pads van ghost schoon? Ik heb er al wat handmatig aan staan plukken (het meeste haal je er vanonder zo uit) maar het schiet niet echt op. Ik zou hem in de wasmachine steken, maar er zit nog zóveel haar op! Vooral in de mesh vanboven. Ik zou bijna met een pincet te werk gaan :')

Nessa, heb ook zo'n neppe, maar van Waldhausen. 60 euro, dat vond ik die furminator toch niet waard :') Vandaag uitgetest en wat een droom, zeg. Evengoed een droom voor de lokale kittens, die vonden die nieuwe harige prooien fantastisch. _O- Hoe heb je die kapot gekregen? :') Gebruik die van mij op mijn haflingermerrie, maakt altijd bijna evenveel vacht aan als een tinker.

Zo jammer dat ik niet op Equiday geraak! Zucht. Ach ja. Foto's van al die fancy zadeltjes is ook al iets. <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:05

Geen idee. Ik ging over de buik en toen knapte het handvat :+

Heb ooit eens tip gelezen van magic brush om haren te verwijderen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:09

Gewoon ouderwets zweetmes met twee handvaten... werkt super :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:11

Skyefate schreef:
Hoe krijgen jullie die pads van ghost schoon? Ik heb er al wat handmatig aan staan plukken (het meeste haal je er vanonder zo uit) maar het schiet niet echt op. Ik zou hem in de wasmachine steken, maar er zit nog zóveel haar op! Vooral in de mesh vanboven. Ik zou bijna met een pincet te werk gaan :')

Nessa, heb ook zo'n neppe, maar van Waldhausen. 60 euro, dat vond ik die furminator toch niet waard :') Vandaag uitgetest en wat een droom, zeg. Evengoed een droom voor de lokale kittens, die vonden die nieuwe harige prooien fantastisch. _O- Hoe heb je die kapot gekregen? :') Gebruik die van mij op mijn haflingermerrie, maakt altijd bijna evenveel vacht aan als een tinker.

Zo jammer dat ik niet op Equiday geraak! Zucht. Ach ja. Foto's van al die fancy zadeltjes is ook al iets. <3

Ik maak mijn pads en dekjes schoon met een oude teenslipper! Gewoon met de zijkant er overheen, neemt echt veel haar mee.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:18

Tennan! Wat een idee +:)+ ik gebruik de aloude sweepa! Een rubber borstel met handvat

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:23

Thuis na een gezellige dag!
Leuk een aantal mensen gezien en gesproken te hebben!

Als het western model uitgebreid getest is komt hij er uiteraard als testzadel en wellicht krijgt Lilianne er ook 1!

Ik zet vaak de stofzuiger met opzetstukje op de pads. Werkt ook goed!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:27

Ga ik zeker laten weten Zinook, we gaan komende 3 dagen in de Meinweg rijden, maken dan ook lange dagritten (stappen wel veel, en stoppen tussendoor voor een picknick) Als het niet regend dan wil ik zoveel mogelijk met het testzadel rijden.

Hier heb ik een merkloze furminator voor de dikke tinkervachten (inderdaad zonder handvat, dat brak al snel af, maar zonder werkt hij ook nog). Magic Brush vind ik vooral voor zand/modder heel fijn. Hij zit namelijk heel snel vol met haren als ze echt aan het verharen zijn.

Leuk dat Equiday zo geslaagd was!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:37

Het was leuk om alle zadels even geaaid te hebben, BZ! :D De western-Ghost is het geloof ik niet helemaal voor mij, maar de rest vond ik erg gaaf! Er was zo'n Ghostje met kort zweetblad die wat hoger stond, aan 'het einde' van het kraampje, die niet van leer was. Van wat voor soort materiaal was dat? Het voelde zo apart, haha :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:12

Mariett schreef:
Het was leuk om alle zadels even geaaid te hebben, BZ! :D De western-Ghost is het geloof ik niet helemaal voor mij, maar de rest vond ik erg gaaf! Er was zo'n Ghostje met kort zweetblad die wat hoger stond, aan 'het einde' van het kraampje, die niet van leer was. Van wat voor soort materiaal was dat? Het voelde zo apart, haha :)

Die blauw (oke niet heel helder blauw) met lichter bruin? Dat was lorica, indd kunstleer

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:38

Ontharen van pads - plakband werkt leuk, handschoenen met een rubber palm doen het ook wel eens (en inderdaad die stofzuiger)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:39

Zo'n plakroller misschien een optie? Geen ervaring mee met de pads maar lijkt me dat dat werkr

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:41

Lijkt mij ook maartje :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:27

Ik gebruik bij het "ontharen"van de Kifra-pads een Kifra-Kam of Furminator. Gewoon heel lichtjes over je pad laten glijden, dan haal je er zo de losse haren mee uit. Voor de bovenkant zou ik gewoon een goede kleefroller gebruiken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:39

Gewoon een honden borsteltje met van die dunne metalen tandjes .
Je hebt ze ook in t klein ...
Ideaal , gebruiken we altijd om bontjes en wolletjes schoon te krijgen van haar .
Bovendien wordt het bontje er ook weer lekker luchtig van

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:56

Ik heb vandaag met mijn arizona nut gereden. Nu met fork maat m. De vorige x met een xxl. Ben er nog niet van overtuigd dat hij goed ligt. Het is zo'n torentje en komt van achteren omhoog naar mijn idee. Maar het zadel loopt van achteren ook in een punt. ik vind het echt heel lastig beoordelen of dit nou oké is of niet. Ik heb filmpjes laten maken. Iemand die hier naar wil kijken voor mij?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:12

Jahoor @Sure_lee Maar hoe lang heb je hem nu? Is door tuigleder vaak iets langere inrij/vormtijd nodig. EN heb je de fork ook los op het paard gepast om te zien welke maat je moest? M of XXL scheelt wel heel veel?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:44

Hij is 2e hands dus was al mooi ingereden. Ik heb ze er beide los op gehad ja. Op basis daarvan had ik de xxl gepakt. Maar toen zei een vriendin dat zij vond dat hij wel erg omhoog kwam. Ff mijn bijrijdster erop gezet en ik vond het ook. Dus vandaar nu de M erin. De L heb ik niet.