Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:35

Deze foto's hebben een beetje zit van voren. Moet zeggen dat ik hem recht van voren toch wat 'lomp' over vond komen terwijl ik een brede neusriem gewend ben. Misschien wordt dat beter als hij wat naar het hoofd gaat vormen straks. Ik weet ook niet precies waar dat hem in zit, misschien moet ik er even aan wennen.

Afbeelding

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:43

Ben heel benieuwd hoe hij zal staan op m'n bonte merrie met brede bles. Vind het een mooi hoofdstel! Even wachten tot een aanbieding.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:45

Ik heb inderdaad wel mijn slag geslagen tijdens een 25% kortingsactie :D Niet al te lang geleden had EJ 27% korting geloof ik, en die leveren dan ook met teugels. Die heb ik nu via Divoza er niet bij.

Lindor92

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:50

Oh nouja met of zonder teugels, dat maakt voor mij niet zoveel uit. Bij Divoza is het wel iets goedkoper zonder teugels. Zijn die schockemohle teugels fijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:28

Ik zou de neusriem nu eerst nog een gaatje langer zetten. Dan kom je iets mooier om het jukbeen heen en trekt de sperriem niet bij het bit.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:50

Oké bedankt, ik zal het eens gaan proberen. :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:37

Niet de pony waarvoor ik hem kocht maar toch heel blij met de Nirak :+:Afbeelding

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:41

Rhine_ schreef:
Niet de pony waarvoor ik hem kocht maar toch heel blij met de Nirak :+:[ [url=m/wNp37A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet eruit alsof hij een maatje kleiner moet hebben, maar kan aan mij liggen haha

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:43

SGorter schreef:
Rhine_ schreef:
Niet de pony waarvoor ik hem kocht maar toch heel blij met de Nirak :+:[ [url=m/wNp37A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet eruit alsof hij een maatje kleiner moet hebben, maar kan aan mij liggen haha

Waarom vind je dat?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:47

Op de productfoto’s zit de neusriem lager, dan wordt de kaak ook mooi vrijgehouden. Maar ik denk dat als jouw neusriem een gaatje omlaag gaat, de ‘sperriem’ niet meer goed zit.

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:48

Afbeelding

Maar nogmaals, kan aan mij liggen hoor

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:49

SGorter schreef:
[ [url=m/IS9YVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nogmaals, kan aan mij liggen hoor

Dat is niet de Nirak.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:54

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:56

Past juist mooi!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:58

Saaams schreef:
Past juist mooi!

Dank je wel!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:16

Oh sorry haha, raar er staat dat het de nirak is.... Afbeelding

Maar ook op de ‘echte’ nirak zie je dat de neusriem toch lager komt, bij jou zit hij bijna op de hoogte van het jukbeen. Op jouw productfoto zit hij daar duidelijk onder

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:40

SGorter schreef:
Maar ook op de ‘echte’ nirak zie je dat de neusriem toch lager komt, bij jou zit hij bijna op de hoogte van het jukbeen. Op jouw productfoto zit hij daar duidelijk onder

Klopt ik snap wat je bedoeld, ik wilde wel nog eens met de afstelling gaan spelen. Maar hij heeft wel een kort hoofd dus het zal altijd wel iets vertekenen en anders liggen als bij een groot paard. Maar alles wat 'vrij' hoort te zijn is vrij en hij vind het fijner dan zijn Micklem, dus ik ben er blij mee.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:47

Vind hem wel mooi zitten. Jukbeen ligt mooi vrij.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:25

Vandaag na een lange tijd weer m'n lage neusriem hoofdstel uit de kast getrokken nadat gisteren eigenlijk wel fijn ging maar hij blijft hangerig en sterk met de micklem... Ik heb het lang geprobeerd uit te stellen maar het is voor ons toch niet het hoofdstel.... Met lage neusriem liep hij vandaag weer als een zonnetje zonder te hangen of sterk te worden! Gewoon weer heerlijk die zachte verbinding! Nu dus opzoek naar een mooi bruin lage neusriem hoofdstel want mijn huidige is zwart..
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-06-18 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:44

Misschien een soortgelijk micklem model met losse bakstukken? Je hoort volgensmij vaker dat paarden gaan hangen met de korte bakstukjes van Micklem

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:27

XladyX schreef:
LiiNd_Y schreef:

Hoe bevalt dit hoofdstel? Lijkt een beetje op de Schockemohle als ik dat goed zie?

Op pagina 470 had ik iets uitgebreider gereageerd over het hoofdstel. Ik heb alleen nog niet echt meer serieuzer ermee getraind in verband met de hitte ed. Ben er wel tevreden over zo op het oog :) Hij lijkt inderdaad op de Schockemohle alleen heeft deze losse bakstukken.

Ik kom hier nog even op terug (Kramer/Felix Bühler Anatomical X-cellent), hoofdstel bevalt op zich goed en paard reageert er ook redelijk op, krijgt alleen (helaas) ook hier een wat gebroken haren van, nu niet op het jukbeen maar eronder, dus het blijft vogelen wat nu het beste werkt. Wel een stuk minder heftig dan van een gewoon hoofdstel gelukkig. Vind het wel een heel mooi hoofdstel! Voor het plaatje nog even;

Afbeelding

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:19

Ik heb mijn Rambo micklem verkocht en de schockemohle beta ervoor teruggekocht. Ben er ontzettend blij mee maar mis nu eigenlijk mijn kaptoom. Daar gebruikte ik de micklem ook vaak voor. Weet iemand een kaptoom/side pull vergelijkbaar met de micklem voor een klein prijsje? Het gaat dus met name om dat ene ringetje op de neus :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:18

Ik heb een lederen kaptoom van Kramer. Niet duur en heel fijn in gebruik

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:39

XladyX schreef:
Ik kom hier nog even op terug (Kramer/Felix Bühler Anatomical X-cellent), hoofdstel bevalt op zich goed en paard reageert er ook redelijk op, krijgt alleen (helaas) ook hier een wat gebroken haren van, nu niet op het jukbeen maar eronder, dus het blijft vogelen wat nu het beste werkt. Wel een stuk minder heftig dan van een gewoon hoofdstel gelukkig. Vind het wel een heel mooi hoofdstel! Voor het plaatje nog even;

[ [url=m/6KhgDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het hoofdstel nu ook een paar keer gebruikt en vind hem ook prima. Meer 'dressuur uiterlijk' proof dan de micklim achtige hoofdstellen. Prima kwaliteit leer en mooi. Paard lijkt het ook prima te vinden.

Hoorde wel weer een jury die er een heerlijk vooroordeel over heeft: 'als een paard zo'n hoofdstel draagt weet ik al wel dat hij moeilijk in de mond is. Anders heb je niet zo'n hoofdstel'. H eb je gelijk je eerste sticker al binnen :+

Of de opmerking: volgens mij is het alleen een mode verschijnsel.... Ja wat is dat niet, de engelse neusriem die we nu gebruiken is ook ooit 'in de mode gekomen'. Deze hoofdstellen zijn in ieder geval ontworpen met enige vorm van gedachte behalve bit op zijn plek houden en mond dicht.

Óf het werkt en zinnig is weet ik ook niet. Zo veel verschil merk ik niet. Maar wat je er ook van vind. Het bit blijft op de plek waar ik hem hebben wil dus doet het hoofdstel zijn werk.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:30