Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bamii schreef:Hier een foto van de beugelhaken, Dubbeldun. Hoop dat het zo duidelijk is, je kan er idd erg moeilijk bijkomen. Foto is recht genomen, hij hangt echt helemaal scheef, de beugelriem balanceert een beetje op het uiteinde van het haakjeDenk zelf dat dichtmaken nog de makkelijkste weg is, maarja hoe dan?
Het is trouwens een Hildalgo Caracas I
[ [url=m/z0KtlQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
maar dat zal wel wennen zijn. Sjafrane schreef:Ik heb inmiddels ook een rondje reden met mijn zadel(Cherokee). Het zadel lag prima. Schoof niet naar voren. Inprincipe mooie drukverdeling. Iets droger onder de beugel ophanging. Pad moest nodig gewassen. Dat heb ik nu gedaan. En ik denk dat ik een paar nieuwe inlage koop. Alleen ik zelf moet heel even wennen. Ik voel de beugelriem zitten onder mijn beenmaar dat zal wel wennen zijn.

Alleen het is natuurlijk sowieso donders warm vandaag dus koud zal het wel niet zijn. Ik vraag me ook af waar ze vandaan komen, want had het ook al bij de Cheyenne en de Cherokee.

Het is ook meer een zadel voor erbij, dus als het niks voor ons is ook geen ramp, maar hij zit wel heel lekker en tot nu toe het enige zadel waarop ik echt nejes kan blijven zitten in galop
Jets schreef:Vandaag zo’n 14 km gereden met de Lazy Mountain. Ik blijf het bijzonder vinden dat mijn paard alleen bij Barefoot zadel altijd droge plekken heeft. Ongeveer hetzelfde beeld als bij mijn eerdere zadels, maar dan met een nat streepje door de droge plek haha. Ik heb een moosgummi en pu foam inlage in de pad. De witte drukplekken van vorig jaar zijn gelukkig met de vacht wisseling weg gegaan. Alleen de twee witte puntjes die ze al had zitten er nog. Wat vinden jullie van de afdruk?
Zo lag het zadel na de rit
[ [url=m/JPdtHx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A3O3nw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BxFmzf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UAiO1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h7H9FR.jpg]Afbeelding[/url] ]
) en daarmee in de knoei kwam met gymnasticeren omdat ze niet uit de stoelzit kwam. Maar zij kwam inderdaad uit de dressuurhoek en dan is dat geen handige houding. Het Barrelzadel wordt nu ingezet voor buitenritjes en ik geloof dat ze de Endurance Deluxe heeft aangeschaft voor het werk in de bak. Ik vermoed dat als ze een western achtergrond had gehad dat ze veel minder problemen had gehad met het gymnasticeren met de beugels wat verder naar voren, want de BM houdt je zit door de stevige cantle wel netjes op de plek, het zijn alleen de beugels die ergens anders hangen.

die van de zijkant genomen is. 
Er rijden met allerlei soorten en maten zadels heel wat ruiters probleemloos rond die veel verder achterop de rug komen te zitten, zeker bij paarden met een korter ruggetje icm westernzadels.
)