[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:14

Kitty_ schreef:
Ook ik heb de Burioni pads bij me :D genoeg keuze met zoveel stands voor iedereen !

Buitenzinnig schreef:
Ik heb de burioni pads (van Torsion) ook bij me, en een groot aantal Ghost zadels. Dus je kunt even passen en kijken hoe het valt!
Weliswaar niet met het gel aan de bovenkant, maar wel de anderen.

Super :). Ik kom ze zeker bekijken! Altijd fijn om zoiets in het echt te zien!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:15

Vindt het mooi de ghost zonder voorboog .
Als ik straks het financiële debacle van de kliniek opname van mijn veulen te boven ben wil ik zeker weer ghost en wel de barok uitvoering ..
Zonder boogje .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:16

Kan natuurlijk ook nog testen of het beter is als ik de beugelophanging iets naar achter doe :)*
Zo fijn dat ik een paar dagen kan uitproberen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:22

draaakje schreef:
Kan natuurlijk ook nog testen of het beter is als ik de beugelophanging iets naar achter doe :)*
Zo fijn dat ik een paar dagen kan uitproberen.

Dat zou ik zeker proberen :j

Caaatje

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:26

Als je een ghost zadel bestelt op Equiday, moet je dan direct de volledige aankoopprijs betalen, of een voorschot, hoe werkt dat?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:35

Caaatje schreef:
Als je een ghost zadel bestelt op Equiday, moet je dan direct de volledige aankoopprijs betalen, of een voorschot, hoe werkt dat?

Nee hoor.
Moet er niet aan denken dat er wat gebeurd als ik met een aantal volledige bedragen rond loop en er gebeurd iets...

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:59

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Trekker Luxus zadel? en dan liefst de pony-variant?

Zijn deze zadel nog een beetje flexibel in de lengte-richting dat ze wel de welving van de rug volgen?

Ik heb dit zadeltje nu tweedehands op het oog voor mijn shetlander en dat is een moeilijke qua zadels. Heb nu een Barefoot kids maar die is niet ideaal. Eigenlijk is de pommel te breed, standaard dekje te dun en smallere pommel of andere pad is er niet. Dus ik loop al te frutsen door zelf een dekje te maken waar inlages in kunnen. Bovendien zitten alle kinderen er op in spreidzit hoe ik het ook probeer aan te passen voor smallere zit. Dus ik zoek eigenlijk wat anders voor de Barefoot.

ik hoop dat er nog een Ghost in Shetty-maat komt maar zit voor nu te denken een Trekker Luxus Pony. Shet is ong. 1m maar best luxe gebouwd, dus slank met een korte rug, heeft duidelijke schoft en tikkeltje overbouwd. Moeilijk model dus.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:03

Ghost heeft een Bambino model met 50cm lange kussens. Ik ga deze volgende week op een Welsh A pony van 120cm passen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:08

50cm is veels te lang helaas. De Barefoot kids is qua lengte echt de max. met zijn 42cm. Pony heeft een draagvlak van ongeveer 36 á 37cm. Echt kort.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:14

shetlandfan schreef:
50cm is veels te lang helaas. De Barefoot kids is qua lengte echt de max. met zijn 42cm. Pony heeft een draagvlak van ongeveer 36 á 37cm. Echt kort.

Er is wel een andere mogelijkheid bij Ghost. Alleen heb je dan geen cantle. Krijg je het Barebackpad idee. Zelf nooit in handen gehad, althans, dit model niet.
Ik zal even navragen wat de lengte is, 39 of 42...

Afbeelding

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:37

Ben benieuwd! Interessant model zo zonder achterboog/cantle. Houd het zadeltje wel lekker kort. :j
En kinderen blijven goed zitten zonder achterkant? Ik zou denken dat ze misschien dat ze te ver naar achter gaan zitten/schuiven.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:00

Dit zadel wordt in de alpen gebruikt, dat is niet heel handig hihi. Verder wel!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:04

Je kunt er vast wel een zitverkleiner onder schuiven en dan wipt hij van achteren een beetje omhoog....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:06

Daar zat ik ook net aan te denken; als je zelf nog oude (bvb moosgummi) inlages hebt liggen dan kun je daar een cantle-rand (nou ja, kont-stop ;) ) uit knippen, op de onder- en bovenkant zelfklevend klittenband plakken en dat tussen zitting en panelen plakken.

Zelfklevend klittenband is echt geweldig spul, ik heb daar een compleet nieuwe pad van gemaakt met 'onderlages' ipv inlages en die nog eens afgewerkt met schapenvacht. Ik hoefde helemaal niets te naaien, het is oerstevig en je kunt ze eindeloos lostrekken en weer veranderen. :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:11

Kitty_ schreef:
Voor wie morgen naar Equiday komt.... Ik heb een nieuw type Kifra-pad mee, net vers van de pers binnen, ook passend onder de Barrydale :D Helaas nog geen pics *-:) dus een extra reden om morgen naar Equiday te komen!

Als iemand hier een foto van wil maken dan heel graag. Ben druk op zoek naar een nieuwe pad voor onder mijn London! :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:17

Hier is mijn Atlanta binnengekomen! Was even pieken met de fenders naar ze zitten nu goed. Nu alleen even wachten op de pad (die had BF niet op voorraad tijdens bestellen, dus bij becidor besteld) en dan zondag erop! Zin in *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:24

Fijn dat hij er is!

Maar joh, ik krijg pads enzo constant binnen hoor, dus had je gewoon bij mij kunnen bestellen, ik had er zo 1 bij kunnen stoppen in je pakket :P

Vaak is iets al weer binnen gekomen maar ben ik er nog niet aan toe gekomen om het binnengekomen spul weer bij te schrijven in het shop-systeem :)

Spannend zondag, duim dat het meteen vrij lekker ligt allemaal en niet al te nieuw en instabiel aanvoelt nog :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:49

het westernmodel van Ghost is echt :9 <3 (vonden mijn vriend en ik tenminste).

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:58

Ik ben heeeel nieuwsgierig naar het westernmodel van ghost!
Kan helaas niet naar Equiday vandaag maar hoop op foto's hier binnenkort.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:47

@draakje: zo te zien heeft jouw paardje ook niet een al te lange rug...kan ik alvast een beetje vergelijken :D

Ik ben wel benieuwd wat je er na een week rijden van gevonden hebt. En dan voornamelijk van die wrongen die erbovenop zitten. Zitten ze niet in de weg of heb je er steun aan? En hoe voelt het zadel als je een langere rit hebt gereden. Ik ben van de rally's en dan rijd ik al zo'n gauw 3 tot 4 uur. Zijn die wrongen bovenop dan ook nog fijn?

Vragen, vragen. De komende weken zit ik een beetje vol met werk, maar ik denk dat ik in de maand mei zeker een week dit zadel ga testen maar ik ben wel benieuwd naar je ervaring ermee. :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:59

Vandaag weer gereden met mijn oude vertrouwde neopreensingeltje en warempel, de warrige haren zijn weg. Heeft het toch aan de supersingel gelegen...

Moet dus even verder kijken naar iets anders dat wel zacht is maar toch anatomisch en dus niet elastisch. Iemand tips?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:23

ik ga binnen een weekje of twee een neopreenachtig singeltje (van "maar" 90 cm :D) binnenkrijgen (S-model), merk = massimo, bestaan in leder en neopreen/kunststof
die voldoe stevig aan maar wel zacht.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:25

Top, dank je duhelo!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:28

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:39

Zal voor je kijken,heb nog aantal neooreen anatomische singels liggen..