Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
First_Unique schreef:Kan me best voorstellen dat als een paardje scheef is dat het leer zich uiteindelijk mee gaat vormen.. en zodra het paardje rechter wordt dit ook weer mee gaat
Vandaag hebben we de Cheyenne van mijn oude bijrijdpaardje even naar stal gehaald.. had erop gereden en ik zat er zo veel fijner op! Ik kon weer mijn hulpen netjes doorgeven! wat was dat fijn!! Ik werd wel meteen met mijn neus in de fijten gedrukt, Rijd ik mijn paard scheef, lig ik er bijna naast.. Dus in een mum van tijd liep mijn paard ook echt als een engeltje omdat ik nu heul erg goed kon voelen wanneer ik moest bijcorrigeren haha! Helaas zit hier geen VPS in en aangezien mijn paardje echt wel heel erg smal is met ingevallen kuiltjes achter de schouder heb ik even flink moeten knutselen met de dekjes die ik had met inlages erin.. was echt niet ideaal maar ik moest het zo toch uitproberen.
hier wat foto's van vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
en de zweetafdruk van het zadel.
[ Afbeelding ]
Ik denk dat ik er stevige inlages in moet doen en halve inlages bij de schoft.. en daar ga ik wel een goed barefootpad voor halen want wat ik hier allemaal heb vind ik 10 keer niets.. wat denken jullie?
Was kort maar krachtige voor mijn Lexington, maar hij gaat weer de verkoop in.. eigenwijs is soms ook wijs maar ik had eigenlijk gewoon eerst een testzadel aan moeten vragenweer wat wijzer geworden hihi!
First_Unique schreef:ah wij zitten dus in hetzelfde schuitje.. Hier ook een onbespiert paard... maar je kunt het toch wel gewoon oplossen door de inlages erin te doen? ik las namelijk dat je voor een hoge inval net na de schoft een halve inlage erin kan doen boven op de normale inlage zodat daar het zadel wat meer van de schoft af komt..
edit ik lees nu dat je zegt, benen minder aangesloten.. heb je dat dan bij cheyenne vps ook dat je een enorme ruimte hebt tussen been en buik door het zweetblad? want dat is eigenlijk het grote probleem bij mijn lexington.. daar kom ik niet bij omdat het zadel mijn benen laat afsteken, en omdat ze dan te kort zijn kan ik dus ook moeilijk mijn kuiten aandrukken..
First_Unique schreef:darkadia, nee heb die er ook vanaf gehaald. ik heb alle mogelijke opties geprobeerd helaas.. :S
edit: Geryon, ja ik denk dat ik dat probleem ook stiekem heb.. schoft moeilijk vrij krijgen zonde vps.. hij lag vandaag ook echt niet ideaal maar het kon er mee door.. maar zie liever een heel stuk meer ruimte.. Heb er een M pommel in zitten.. zou S al wat schelen? al ben ik wel bang dat S wel weer te smal is voor hem.. M ligt qua breedte wel gewoon goed.. qua hoogte is het een heel ander verhaal..
Geryon schreef:Is ghost niet wat voor je? Dat schijnt nog wel flexibeler te zijn dan barefoot met vps.(althans, zijn de nieuwe dat ook?)
First_Unique schreef:hmm, is er ergens een site waar je echt een super compleet beeld krijgt van alle in's en out's van het gohst zadel? Ik heb net even rondgekeken maar vind niet echt informatie waarvan ik denk, zo, daar overtuigd het me mee.. dat betreft heeft Barefoot wel echt een super uitgebreide informatieve site opgezet!! maar het kan dat ik er bij Ghost zwar overheen aan het lezen ben
Sonja89 schreef:Goh, wat interessant, dit wist ik echt niet! Het zadel zelf vanaf de voorkant is recht en de beugelophanging ook, het is alleen die flap onder de pommel inderdaad.
De pony is hiermee ingereden en was (logischerwijs) scheef, dat wordt nu steeds beter. Maar de scheefheid van dit zadel kan de scheefheid van de pony niet negatief beïnvloeden verder? Of zou je bij wijze van spreken beter opnieuw kunnen beginnen met een nieuw zadel?