Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:52

Inderdaad even tijdje zonder neusriem rijden, kijken of dat verschil maakt. Een lage neusriem kan ook wel eens helpen omdat de kiezen dan vrij liggen.

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:03

Dankjewel voor jullie reactie!

dat is idd een makkelijke optie om uit te testen.

ik rij nu tijdelijk bitloos en dan heeft ze ook een neusriem om maar dan heeft ze er geen last van.

dus het ligt denk ik toch wel echt aan de combinatie met het bit, ik heb idd al een hulstrens aangeschaft, maar ook hier ging het open.. het nadeel is elke keer dat het best wel diepe snee word en echt een week nodig heeft om te herstellen (ze zeggen dat litteken weefsel weer snel open gaat)..

maar lage neusriem/geen neusriem ga ik toch eens uitproberen! :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:08

Ik zou met jouw probleem eerder kiezen voor enkel een hoge neusriem, geen druk tegen het bit aan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:26

Wat voor bit heb je? Mijn pony loopt standaard de hoeken kapot op een watertrens. Hele kloven. Met bitringetjes nooit klachten.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:28

Uit welk materiaal bestaat je bit/bitten? Hier ook eentje die opeens kloven had in de mond. Bleek een allergische? reactie te zijn op de Inno Sense van Trust. Sindsdien enkel nog maar gereden op RVS en dan blijft het weg. Vanaf ik nu weer rubber/kunststof/plastic gebruik ligt het meteen weer open. Super vreemde... Hier het snelst weggekregen met een ongebroken RVS bustrensje. Vanaf dat bit weer naar dubbelgebroken hulstrens, ...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:42

Quir schreef:
Kaitlyn schreef:
Ahhh gaaf! Ik vind het wel een stoer hoofdstel!

Welke maat heeft jouw paard? Valt het groter/kleiner?

Anatomisch kopstuk hebben we nu ook niet, heb niet het idee dat ze daar gevoelig op is. Maar een gecombineerde neusriem wel. :j

Vind ik ook en ook echt een fijn hoofdstel, soepel leer en vooral fijn dat je de neusriem boven op ook nog een gaatje kunt verstellen. :j

Ze zit tussen de pony en cob in, dit is cob, maar zit wel op het kleinste nu. Pony is er alleen niet. Mijn andere heeft cob en daar past ie mooi op. Dus denk wel dat ze normaal vallen, misschien ietsje groter.

Edit: ze is een D-pony (145) trouwens. :D

Oké heel lastig.. Die van mij is 1.65 maar wel geen groot hoofd. Zit vaak tussen cob en full in. :+
Hoe groot is je andere paard/pony? En hoe heb je de riempjes daar bij zitten?

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:32

Laurievc schreef:
Uit welk materiaal bestaat je bit/bitten? Hier ook eentje die opeens kloven had in de mond. Bleek een allergische? reactie te zijn op de Inno Sense van Trust. Sindsdien enkel nog maar gereden op RVS en dan blijft het weg. Vanaf ik nu weer rubber/kunststof/plastic gebruik ligt het meteen weer open. Super vreemde... Hier het snelst weggekregen met een ongebroken RVS bustrensje. Vanaf dat bit weer naar dubbelgebroken hulstrens, ...

ahaa dat is wel vreemd, ik heb nu gewoon een rvs hulstrens bit

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:23

Heb je al een met leer overtrokken bit geprobeerd van bv trust? Die zijn als het goed is flexibel.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:37

Voor de liefhebber,ik zag gisteren de Schockemohle hangen bij Epplejeck in Heemskerk met 35% korting ivm een paar krasjes op de neusriem

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:53

Die hangt er dan al lang zeg! Paar weken terug ook al in dit topic gezet. Je zou denken dat hij in no time weg is

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:03

Odetje92 schreef:
Voor de liefhebber,ik zag gisteren de Schockemohle hangen bij Epplejeck in Heemskerk met 35% korting ivm een paar krasjes op de neusriem

Weet je toevallig welke maat?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:39

Ik rij al een jaar heel tevreden met Mn micklem alleen nu heb ik een ander zadel gekocht prestige in tobacco kleur. Is er een vergelijkbaar hoofdstel te vinden in die kleur? Anders zwart hoofdstel bij tobacco zadel, beetje jammer

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:44

M_ontana schreef:
Odetje92 schreef:

Weet je toevallig welke maat?

Het was een cob

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:20

friesam schreef:
Ik rij al een jaar heel tevreden met Mn micklem alleen nu heb ik een ander zadel gekocht prestige in tobacco kleur. Is er een vergelijkbaar hoofdstel te vinden in die kleur? Anders zwart hoofdstel bij tobacco zadel, beetje jammer

Misschien kun je kijken of je hem kunt verven?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:01

Ik ben opzoek naar een Rambo micklem multi bridle maar ik heb echt geen idee hoe die hoofdstellen vallen?
Mijn haflinger dame is 3 jaar oud geworden en draagt van halster maat cob

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:56

Iemand ervaring met de Dyon xfit hoofdstel?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:54

Iemand ervaring met prestige drop sport?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:22

Ik zou graag weten of iemand de Hooks Lingus heeft en hoe deze valt qua maat?
Heb een ijslander met niet al te groot hoofd en nu een maat cob die redelijk klein te verstellen is, hoe zit dat met de Hooks?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:37

_PatriciaH schreef:
Ik zou graag weten of iemand de Hooks Lingus heeft en hoe deze valt qua maat?
Heb een ijslander met niet al te groot hoofd en nu een maat cob die redelijk klein te verstellen is, hoe zit dat met de Hooks?

Ik wil ook de lingus voor mijn IJslander bestellen. Heb vaker van hooks een ijslanderhoofdstel gehad, ook stalgenoten en maat cob paste altijd goed. De lingus is natuurlijk wel een ander type hoofdstel maar ik wil voor mijn IJslander voor cob gaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:05

Bedankt voor je antwoord!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:06

Hoi allemaal. Na een tijd meelezen heb ik besloten om zelf voor de Schockemöhle Alpha te gaan. Ik zou het fijn vinden als er een paar kritische ogen meekijken naar de afstelling van het hoofdstel zo, ik twijfel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:14

Marielle_93 schreef:
Hoi allemaal. Na een tijd meelezen heb ik besloten om zelf voor de Schockemöhle Alpha te gaan. Ik zou het fijn vinden als er een paar kritische ogen meekijken naar de afstelling van het hoofdstel zo, ik twijfel.

[ [url=m/89WvGB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yIgq98.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hQ7p2M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat de neusriem wel wat lager kan

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:20

Zat ik ook aan te denken..dan moet vermoedelijk wel het bit weer een gaatje omhoog?

Het bit kan trouwens met dat gespje waar je het bit mee bevestigt nog 1 strakker/omhoog maar iets verder naar boven zie ik ook het 'haakje' zitten waarmee hij dus een tikje strakker kan, maakt dat verschil?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:21

Ik zit ook te twijfelen over de Alpha. Heb je een foto van de voorkant? Wil graag de neusriem goed zien :o

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:24

Voor mijn idee zit hij wel netjes. Leer rekt toch altijd een paar mm dan zakt de neusriem altijd wel iets. jukbeen ligt zo nogsteeds vrij en de kiezen zijn nu iig helemaal vrij langs het hoofd van het paard. Daar is deze vorm van hoofdstel voor ontwikkeld.