[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:31

pmarena schreef:
Hee ik dacht dat die andere detailfoto een mooi veelbelovend stukje getooled leder liet zien....? Dit is maar een blote-billen-stukje voor een westernzadel :P

De andere foto was de skirt,nu een mooi stukje voorkant ;) straks alle delen aan elkaar plakken en je hebt een westernzadel :)

Marcella

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:48

Jammer dat het voor mij te ver weg is en ik moet werken.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:21

Geen volledige voorproef van het westernzadel op bokt? O:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:23

Pippaa schreef:

Nee }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:30

Hoe lang/zwaar is het westernzadel eigenlijk? Ik vind ze altijd geweldig om te zien, maar het gewicht en de lengte zijn voor mij tot nu toe altijd een reden geweest om er toch maar van af te zien.
En kun je de westernzitting op elke ghost-basis doen of is het echt een aparte lijn?

Net als Pmarena mis ik hier ook wel de tooling. Die zag er op de andere foto erg leuk uit. Ik ben benieuwd naar hoe het er op Equiday in zijn geheel uit zal zien!
Kun je trouwens al zeggen wat morgen de acties worden in de stand?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:33

Je kunt indd iedere zitting erop doen. Zelfs de skirt eraf halen,losse kussens onder de basis doen,andere zitting en je hebt eenmodel met afneembare fenders en een horn.

Acties; libra bbp voor 100 ipv. 119,50, 10% korting op een ghost bij bestellen in de stand, korting op een beperkt aantal seat savers,beugels,beugelriemen en westip singels.
En er is 1 nieuwe christ iberica in de aanbieding.

Voor alles geld,zolang de voorraad strekt en op is op!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:06

En contant betalen :P

Buitenzinnig schreef:
Pippaa schreef:

Nee }:0

Jammer!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:22

Pippaa schreef:
En contant betalen :P

Dank!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:47

Wat een toffe acties Buitenzinnig.. Het is dat mijn geldboompje nog niet groeit, anders had ik wel direct morgen de Ghost besteld.. Wil 'm zo graag!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:51

Oh leuk! Ik kom kijken morgen!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:05

Voor wie morgen naar Equiday komt.... Ik heb een nieuw type Kifra-pad mee, net vers van de pers binnen, ook passend onder de Barrydale :D Helaas nog geen pics *-:) dus een extra reden om morgen naar Equiday te komen!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:07

Wat ben ik blij dat ik morgen naar equiday kan :D

Helaas nog geen zadel kunnen verkopen ( :( ), maar ik heb nu al zin om naar al het moois te kijken voor wanneer het budget er wel is, haha :)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:10

Kitty_ schreef:
Voor wie morgen naar Equiday komt.... Ik heb een nieuw type Kifra-pad mee, net vers van de pers binnen, ook passend onder de Barrydale :D Helaas nog geen pics *-:) dus een extra reden om morgen naar Equiday te komen!

Oh, dat is leuk nieuws dat die onder de Barrydale gaat passen! :D
Helaas kom ik niet naar Equiday, dus zal nog eventjes moeten wachten :-)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:16

Hoi!
Ik kom ook weer eens binnen vallen. Ben nog steeds super blij met mijn Ghost, ook hebben we een tijdje niet gereden (verhuizing etc). De laatste keer dat ik echt heb gereden was met een TREC wedstrijd en daar waren de rugspieren soepeler na de 25km dan er voor! Het zadel ligt haar dus absoluut niet in de weg en ik kan al haar gekke sprongen prima uitzitten. Ook bij het cross gedeelte gaat het super.

Ik ben wel aan het kijken voor een extra pad. Ik rij toch best lange ritten (of in ieder geval dat is wel het plan) en wil toch voor de lange afstanden een iets dikkere, liefst met een niet synthetische onderkant. Ik ben zelf helemaal verliefd geworden op de Burioni endurance gel pads die op de Kifra website staan. Ik kan alleen nergens vinden of ze ook geschikt zijn voor onder een boomloos zadel (al las ik wel in dit topic dat iemand hem daarvoor gebruikt).

Ik ga morgen op Equiday zowiezo even kijken naar de verschillende mogelijkheden (en kleurtjes :) )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:36

Ik heb de burioni pads (van Torsion) ook bij me, en een groot aantal Ghost zadels. Dus je kunt even passen en kijken hoe het valt!
Weliswaar niet met het gel aan de bovenkant, maar wel de anderen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:54

Ook ik heb de Burioni pads bij me :D genoeg keuze met zoveel stands voor iedereen !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:59

Kitty_ schreef:
Ook ik heb de Burioni pads bij me :D genoeg keuze met zoveel stands voor iedereen !

Haha, dat zijn dezelfde, alleen met een Torsion label eraan ipv. Burioni.

Fijn dat er zoveel keuze is! Straks heel heen en weer geloop met Ghost Zadels en jou pads ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:15

heeft er iemand een linkje naar die pads met gel?
Wat heeft deze dan als voordeel bij de gewone? (daar een gewone gelpad afgeraden wordt ... )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:26

Jippie! Vandaag het Testzadel de barefoot happy mountain ontvangen :D
Had Izzy gister al extra goed onthaard en goed gepoetst. Izzy had zichzelf extra goed in het zand gepaneerd.
Afbeelding
Eerst maar even flink gepoetst
Afbeelding

En toen het zadel erop :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lag meteen heel mooi stabiel, schoof niet. Vind het wel wat aan de lange kant, mijn London is natuurlijk een heel stuk korter.
Het zat voor mij een stuk smaller zo op het eerste gezicht. Moet wel even wennen aan het bont, het zadel is nog helemaal nieuwe en daardoor moet het lamsvel denk ik nog een beetje vormen / dichter om het zadel komen.

Heb nu maar heel even gereden, rij normaal alleen in de bossen. Dus ga nog uitgebreid testen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:30

Duhelo schreef:
heeft er iemand een linkje naar die pads met gel?
Wat heeft deze dan als voordeel bij de gewone? (daar een gewone gelpad afgeraden wordt ... )

Staan volgens mij op de kifra site!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:45

draaakje schreef:
Jippie! Vandaag het Testzadel de barefoot happy mountain ontvangen :D
Had Izzy gister al extra goed onthaard en goed gepoetst. Izzy had zichzelf extra goed in het zand gepaneerd.

Het lag meteen heel mooi stabiel, schoof niet. Vind het wel wat aan de lange kant, mijn London is natuurlijk een heel stuk korter.
Het zat voor mij een stuk smaller zo op het eerste gezicht. Moet wel even wennen aan het bont, het zadel is nog helemaal nieuwe en daardoor moet het lamsvel denk ik nog een beetje vormen / dichter om het zadel komen.

Ik vind hem inderdaad erg lang, maar vind vooral dat je zo ver naar achteren zit? Heb je zelf niet het gevoel dat je in een enorme stoelzit zit, of zit je zo altijd? Als ik zie waar de achterrand van de zadelbasis loopt en waar je zelf zit, dan zit je voor mijn gevoel veel verder naar achteren dan op normale, schaaploze ;) Barefoot modellen zoals hier de Arizona zonder schaap:

Afbeelding

Het wol van de Lazy Mountain ziet er anders wel erg comfortabel uit. <3
Alleen lijkt het op jouw foto's alsof het wol van de zitting naar achteren is geschoven ten opzichte van de basis (schaap steekt verder uit dan de basis), dus misschien dat dat de oorzaak is van de vreemde gewichtsverdeling?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:54

Op de foto's viel me dat inderdaad ook meteen op. Had niet dat gevoel toen ik erop zat.

Dit is mijn huidige zadel;

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:58

Daar zit je inderdaad meer boven je hakken. Waarschijnlijk ook door de wrongen, maar ik vind je hier ook netter boven de rug zitten. En volgens mij is dit zadel ook nog korter dan de Lazy Mountain/Arizona, want de arizona basis lijkt op de foto erboven nog een stuk extra door te lopen achter de cantle, terwijl je die extra lengte in de Lazy Mountain niet terugvindt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:02

Ja dat nieuwe is inderdaad nog het geval, het schaap moet ook nog helemaal als een handschoentje er omheen gaan liggen :j

Het valt me al mee dat het niet schuift of iets, zadel is splinternieuw uit de voorraad gekomen.... het vorige testzadel is namelijk meteen gekocht door degene die dat getest heeft.

Het valt me vooral op dat de beugelriemen zo'n eind schuin naar voren steken / dat je benen dus erg naar voren gaan.

Misschien ook van het even wennen? Dat schaap nodigt ook wel uit om op je luie kont te gaan zitten zeg maar :P

Op de eerste London foto vind ik je wel weer vrij ver naar voren op het lekkere beest zitten eigenlijk, en je ziet wel verschil tussen voor en na het poetsen, hihi :D

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:09

Ik werk morgen op equiday tot 15.00 en daarna kom ik zeker even de boel inspecteren. Knoop doorgehakt en m'n dressuurzadel gaat er uit en er komt een boomloze :)
Morgen meteen hopelijk een nieuw bitloos hoofdstel scoren :j