Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphara schreef:Kaitlyn, mijn bijrijpaard heeft hetzelfde dat ze beter loopt met zo min mogelijk riempjes. Ik heb voor haar de Fairfield Lingus besteld;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Moet nog binnen komen, maar ze vond een Micklem niet fijn, dus hoop dat dit de oplossing gaat zijn voor haar.
XladyX schreef:Foto's van het Kramer anatomic hoofdstel;
Zoals het hoort (bakstukken aan bovenste riempje, neusriem aan onderste):
[ [url=m/Wr5VnJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En andersom, zo vind ik m mooier zitten (jukbeen vrijer), alleen bit mag evt een gaatje hoger;
[ [url=m/iWKxhS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is trouwens een maat cob. Paard van 1,72m maar fijn hoofdje.
kwii schreef:Weet een van jullie toevallig een hoofdstel die hier aan voldoet?
maat COB
Side Pull
Anatomisch kopstuk
Bruin
Ik heb al een hoofdstel van Waldhausen gezien dat is zwart en met anatomisch kopstuk en die trekt mij heel er gaan. Die is er helaas niet in bruin, maar deze vind ik tot nu toe wel het mooist.
https://www.ruiterhart.nl/hoofdstel/219 ... ausen.html
Daphara schreef:Kaitlyn, mijn bijrijpaard heeft hetzelfde dat ze beter loopt met zo min mogelijk riempjes. Ik heb voor haar de Fairfield Lingus besteld;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Moet nog binnen komen, maar ze vond een Micklem niet fijn, dus hoop dat dit de oplossing gaat zijn voor haar.
xLes schreef:kwii schreef:
Die Waldhausen is echt boterzacht leer. Maar het is geen sidepull, het is een scawbrig (zoals de Lightrider). Wordt altijd verkeerd gemeld op de sites omdat het hier nog niet zo bekend is
kwii schreef:xLes schreef:
Die Waldhausen is echt boterzacht leer. Maar het is geen sidepull, het is een scawbrig (zoals de Lightrider). Wordt altijd verkeerd gemeld op de sites omdat het hier nog niet zo bekend is
Ik heb even gegoogled, en ik zie wat je bedoelt. Zie ik het nou goed dat het onderste bandje dus door de ringen kan bewegen? Want dat is nou net niet wat ik zoek in een hoofdstel
Daphneeeej schreef:Ja onderste bandje is een soort kingekruist bandje (maar dan zonder dat het gekruist is maar het trekt wel aan) Kijk eens bij FRA hoofdstellen. Die hebben veel en ook veel luxere bling hoofdstellen bitloos.
https://www.artofriding.nl/nl/bitloos-r ... hoofdstel/
Bijvoorbeeld de Rebecca, Alizee en de wendy
pluisje88 schreef:Daphara schreef:Kaitlyn, mijn bijrijpaard heeft hetzelfde dat ze beter loopt met zo min mogelijk riempjes. Ik heb voor haar de Fairfield Lingus besteld;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Die is echt prachtig! Jammer dat ik die niet eerder had gezien. Heb net van de week een micklem look a like gekocht maar deze is misschien nog wel meer geschikt voor mijn merrie omdat ook zij het liefst zo min mogelijk beperkt wordt. Is deze alleen in het buitenland te bestellen?
LiiNd_Y schreef:XladyX schreef:Foto's van het Kramer anatomic hoofdstel;
Zoals het hoort (bakstukken aan bovenste riempje, neusriem aan onderste):
[ [url=m/Wr5VnJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En andersom, zo vind ik m mooier zitten (jukbeen vrijer), alleen bit mag evt een gaatje hoger;
[ [url=m/iWKxhS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is trouwens een maat cob. Paard van 1,72m maar fijn hoofdje.
Hoe bevalt dit hoofdstel? Lijkt een beetje op de Schockemohle als ik dat goed zie?
Odetje92 schreef:xEline schreef:gewoon het aanzicht of bedoel je dat het allemaal te los zit?
Ik vind de neusriem niet mooi aansluiten en alles zit op het kortste gaatje, waarschijnlijk zal een maat kleiner netter aansluiten
Kaitlyn schreef:Daphara schreef:Kaitlyn, mijn bijrijpaard heeft hetzelfde dat ze beter loopt met zo min mogelijk riempjes. Ik heb voor haar de Fairfield Lingus besteld;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ja die vind ik erg mooi! Maar zit zo dicht op het jukbeen..
Ben erg benieuwd of onder andere deze hoofdstellen een optie zijn:
De Alton Fairfield:
[ Afbeelding ]
Alhoewel ik mij afvraag of dit niet ook te hoog vast zit, wat je met een lage neusriem dus niet hebt. En ook weer zo dicht op het jukbeen..
De Overton Fairfield:
[ Afbeelding ]
Maar daar vraag ik mij hetzelfde af als bij de Alton.
De Fenton Fairfield:
[ Afbeelding ]
Geen riempjes om de kaak (hoog), maar is het wel prettig onder en bij de wang?
De Chester Fairfield:
[ Afbeelding ]
Maar die lijkt mij een beetje een vreemde pasvorm te hebben, bij het bit.
En dan heb je nog de Shefford Fairfield:
[ Afbeelding ]
Gewoon een lage neusriem.
Hoe vallen trouwens de Fairfield hoofdstellen? Gibbie zit vaak net tussen Cob en Full in. Cob een hoop groot, Full een hoop op het kleinst.
edit: andere merken zijn natuurlijk ook een optie! Maar vind het een beetje een dingetje om een paar honderd euro uit te geven, als ze het dan toch niet fijn vindt.![]()
Tweedehands ben ik er vaak net te laat bij, als ze nog netjes zijn voor een leuke prijs.
Kaitlyn schreef:Ahhh gaaf! Ik vind het wel een stoer hoofdstel!
Welke maat heeft jouw paard? Valt het groter/kleiner?
Anatomisch kopstuk hebben we nu ook niet, heb niet het idee dat ze daar gevoelig op is. Maar een gecombineerde neusriem wel.
freetorun schreef:Oh mijn paard deed precies hetzelfde Kaitlyn. Ik heb nu de Ps of Sweden (Pioneer Revolution) en heb nergens last meer van. Echt een aanrader: [ [url=m/lADr6J.jpg]Afbeelding[/url] ]