[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:51

@Pleiada, dank je voor de info + foto (mooie kleur ook op de kleur van het paard :) )
Toch maar een burioni testpad aanvragen dan ergens...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:56

Volgens mij kan dat wel bij buitenzinnig :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:29

pleiada schreef:
Volgens mij kan dat wel bij buitenzinnig :)

Ja hoor,evt ook met christ pad erbij

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:39

Iemand nog een L Lommel over toevallig?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:24

Ik vind die schaap ghost echt tof!
Wil zoveel zadeltjes kopen :+ Niet dat de LM niet goed is, maar ben gewoon hebberig, haha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:18

@buitenzinnig, dan neem ik nog even contact met jou op. Zadeltje komt bij jou vandaan ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:06

pmarena schreef:
Anoniem schreef:
Zijn hier ook mensen die een ride on pad van barefoot hebben en weten of dit qua zit enigzins vergelijkbaar is met de christ iberica.
(qua veilig zitten en zacht zitten gevoel)
of zit je toch wel minder zacht en stevig?

Een RoP met schaap zitting bedoel je dan neem ik aan...? :)

Ik hoor wel van veel mensen dat ze hem gewoon heerlijk stevig vinden zitten maar de blokken zitten natuurlijk wel wat anders dan die van de Iberica en zijn niet zo hoog als van bvb. de Lazy Mountain / Happy Valley :)

ja die met schaap.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:10

tjaakje schreef:
Helene83 schreef:
Opstaphulp wil ik gebruiken bij mijn bbp.. met zadel lukt het me ook wel. Ik weet het Is slecht.. maar gebruik nooit een krukje :oo

Ik heb een tijd lang niet gelezen, en heb nu niet alles terug gelezen. Dus weet niet of hier al antwoord op gegeven is. Ik heb mijn eigen opstaphulp gemaakt, ook voor een belg. Een vrachtwagen spanband, een stuk dik rubber, een autogordel clip en een vliegtuiggordel clip. En een zadelmaker die het even in elkaar wil stikken. Ik gebruik hem wel ook bij mijn zadel, omdat anders bij het opstappen het zadel aan de zijkant hangt. Bij het rijden blijft hij wel prima liggen.

[ [url=m/ViZrCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ihBaJm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb de opstaphulp van BZ gepast.. en hij past!! Wilde er een foto van maken, maar mijn telefoon was leeg. Balen.. Maar ik ben er super blij mee!
Nu nog hopen dat ik dan kan blijven zitten in draf met de ride-on-pad. :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:18

pleiada schreef:
Ja de burioni blijft heel goed liggen..3 van mijn paarden zijn behoorlijke glijbanen en deze blijft heel netjes onder het zadel liggen en schuift ook niet..
[ [url=m/VvE5VX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand toevallig nog een pommel maat S en een maat M liggen? :)

Zijn deze pads geschikt voor boomloze zadels? :D

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:00

Ja die heb ik bonjoy!De inlages zijn redelijk dik genoeg dus prima te gebruiken bij boomloos :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:16

Bonjoy schreef:
pleiada schreef:
Ja de burioni blijft heel goed liggen..3 van mijn paarden zijn behoorlijke glijbanen en deze blijft heel netjes onder het zadel liggen en schuift ook niet..
[ [url=m/VvE5VX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand toevallig nog een pommel maat S en een maat M liggen? :)

Zijn deze pads geschikt voor boomloze zadels? :D

[ [url=m/bHqY65.png]Afbeelding[/url] ]

Yep, pad is geschikt: ( en heb een roze liggen ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:59

Past die pad ook onder een trekker?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:00

Er is hier op bokt wel iemand die er een onder een trekker heeft als ik met niet vergis.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:17

Net foto's binnengekregen van afgelopen zondag, toen Runa en ik even in de wei hebben gereden met de ghost (roma piccolo). Veel gestaan in de beugels, maar de zweetplek zag er heel netjes uit.

Ik rijd nu met HD inlages, een front riser en een zachte shim onderop bij de schouders en verder gewone kussens.

Inmiddels is de kifra-pad aangekomen. Met wat klittenbandjes heb ik ook in die pad de HD-inlages weten te overtuigen mooi op hun plaats te blijven. Daarnaast schuren de randjes van deze pad niet over de rug, wat de HKM pad op de foto's wel een beetje deed. Verder viel het meteen op dat de rug een stuk droger is onder het zadel :)

Verder lag het zadel als een huis!

Afbeelding

Afbeelding

Pony had even een oh-bliksem-dat-is-een-greppel-momentje :j
Afbeelding

Maar met de ghost lukt het ons als niet-springers toch wel aardig om een sprongetje te maken!
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:21

WOW :wow: Runa, wat een hele leuke foto's :j Mogen we ze gebruiken??? Y;(

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:33

Kwetal schreef:
WOW :wow: Runa, wat een hele leuke foto's :j Mogen we ze gebruiken??? Y;(

Jahoor :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:34

Op die laatste foto kijk je wel érg blij Lisa! :+
Ik mocht vandaag ook even op Runa's/Lisa's zadeltje rijden. Was heel anders op een andere pony natuurlijk, maar ik moest ook wel heel erg wennen aan het zadeltje! Hij zat veel beter dan mijn eigen (maar zelfs met een bontje zit die niet geweldig), alleen ik denk niet dat ik aan de wrongen van een roma zou kunnen wennen. Ik denk dat ik maar 'gewoon' ga sparen voor zo'n harig Ghostje, zijn die er ook zonder wrongen?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:38

Mariett schreef:
Ik mocht vandaag ook even op Runa's/Lisa's zadeltje rijden. Was heel anders op een andere pony natuurlijk, maar ik moest ook wel heel erg wennen aan het zadeltje! Hij zat veel beter dan mijn eigen (maar zelfs met een bontje zit die niet geweldig), alleen ik denk niet dat ik aan de wrongen van een roma zou kunnen wennen. Ik denk dat ik maar 'gewoon' ga sparen voor zo'n harig Ghostje, zijn die er ook zonder wrongen?

Dat is mijn prethoofd.

:)* Je zou ook een roma of firenze zonder wrongen kunnen bestellen en je eigen bontje(s) eromheen fixen. Dat scheelt wel weer wat in de portemonnee.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:38

Mariett schreef:

Dankjewel Runa _/-\o_

Mariett: Alle Ghost zadels kunnen zonder wrongen - of je test de Firenze, die de wrongen in een andere hoek heeft zitten. Zo'n harige is er ook zonder wrongen - sterker nog, er staat er 1 te koop voor ca. 75 euro minder... :j

thomas_bosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:55

Buitenzinnig schreef:
tennan schreef:
Nog even en heel Friesland rijdt met een spookje :9

Heel goed,ik zit in friesland en zodra heel frl met een ghost rijdt ga ik de volgende provincie veroveren haha

of je verovert gewoon heel belgië! :D

thomas_bosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:12

crazygirl1 schreef:
@maartje: ik woon in (centrum) België dus moet haar eens vragen of eventueel tot daar komt
@Daphne: ga ik ook eens bekijken! Ziet er inderdaad meer uit als een 'klassiek dressuurzadel'. Ik hoorde ook al van Hidalgo

Verder ben ik vandaag bij ghost verdeler in belgië langsgegaan. Persoonlijk vond ik (op foto) korte zweetbladen maar raar, héél raar. Maar bij het uitproberen voelde ik me veel beter met de korte. Ik heb tot dinsdag om de ghost te testen. Ben benieuwd!

Wie is die Belgische Ghost verdeler?
Wil er namelijk ook 1.
_/-\o_ :) ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:13

Wat fijn om te horen dat de Kifra-pad goed bevalt Runa ! :-)
Onlangs heeft een endurance ruiter in 3 dagen tijd 180 km met een Kifra-pad gereden. Weliswaar onder haar boomzadel maar toch.... :o :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:18

Kitty: ik had ergens een berichtje achtergelaten maar denk dat je hem gemist hebt (of ik heb jouw antwoord gemist). Ik wil de fleece burionipad, maar op een van de foto's staat die in een naturel kleur (geen wit, niet het felgele ook, maar beetje zoals een echt schaap eruit ziet). heb je die kleur ook, en zoja, welk kleur moet ik selecteren om te bestellen?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:23

Hahah maar als ik daarmee bezig ga ga ik alleen maar heel priegelig worden met alles wat mis is, Lisa. Daarin lijk ik heel erg op Marie als er iets jeukt of niet klopt, zo pielig ben ik met zadels, het zit nooit goed als ik het zelf maak :P

En Kwetal, als ik het geld nou al zou hebben had ik het wel geweten! Alleen wel jammer dat het een bonte vacht is, haha. Ik denk dat ik ga voor grijs en wrongloos :) lekker simpel!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:24

Duhelo schreef:
Kitty: ik had ergens een berichtje achtergelaten maar denk dat je hem gemist hebt (of ik heb jouw antwoord gemist). Ik wil de fleece burionipad, maar op een van de foto's staat die in een naturel kleur (geen wit, niet het felgele ook, maar beetje zoals een echt schaap eruit ziet). heb je die kleur ook, en zoja, welk kleur moet ik selecteren om te bestellen?

Oeps, gemist denk ik. Mail werkt het beste, ik krijg uit zoveel kanalen vragen dat er wel eens iets tussendoor glipt.
Hier een foto van de kleur geel, die jij denk ik bedoelt :)
Afbeelding