Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donnatella

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:11

Idd heel jammmer, want ze heeft een hoge schoft en veel schouder waardoor veel dekjes niet goed blijven liggen en deze dus wel.

Misschien toch eens investeren in zo een sensitive zadeldekje - al word ik niet echt gelukkig van de prijs...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:34

Donnatella schreef:
Zadel werd onlangs bijgevuld en de zadelpasser had mij dit dekje aangeraden. Mijn merrie heeft echter een heel gevoelige huid. Maar je ziet ook heel duidelijk dat het dekje bij iedere pas tegen haar schouders schuurt. Haar vel rimpelt daar echt bij elkaar. Ze heeft wel een heel uitgesproken schouder (volgens de zadelpasser) en is ook wat te rond :-) dus dat zal ook niet helpen.

Die dekjes met bontrandje lijken mij dan voor haar inderdaad zeer geschikt! Dan moet ik eens op zoek gaan.

Bij mij is de sensitive de oplossing geweest voor de schuurplekken op de schouder en achter het zadel.

Ik koop ze bij divoza als daar 25% korting is

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:03

Goede tip! :-)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:51

Donnatella schreef:
Goede tip! :-)

Staat er ook 1 te koop op fb op de lemieux pagina ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:39

Klopt, die is van mij. Een donkerblauwe full dressuur.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:11

Contact gehad met Horze, ze hebben inderdaad de verkeerde kleur afgebeeld bij Copper.
Gaan ze z.s.m. aanpassen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:20

Heb je ze kunnen bellen? Ik heb gisteren gemaild. Nog geen antwoord gehad. Ook Copper aangeklikt en wil de peacock. Irritant dat ze ze andere namen geven ook.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:21

Hm als die eerste de peacock is dan is die niet meer in full te krijgen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:22

Horze heeft dat ook met de koraalroze. Terwijl dat volgens andere winkels gewoon coral red is. Foto oogt ook rood :=

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:44

Ja dat viel me ook op.

Kan geen telefoonnummer vinden om even te bellen Helaas.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:48

De Peridotgreen is uitverkocht, ik heb nu de paarse besteld op voorwaarde dat die hetzelfde is als op de website want de naam Indigo Dark Blue doet iets anders vermoeden... Heb ze maandag gemaild vandaag reactie gekregen.

Het valt me trouwens wel op de prijzen bij bijvoorbeeld Epplejeck echt enorm schelen met die van Horze, eigenlijk belachelijk.
De Snugboots zijn bij Horze €49,95 bij Epplejeck vragen ze er €64,95 voor...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:54

Ja die naam klinkt meer als de kobalt blauwe

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:00

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:25

Grrre mn moeder heeft mn dekje gewassen, 3x raden, zonder m netjes recht te trekken, dus nu is ie helemaal 'gekreukt', kan je dit nog herstellen of is ie gewoon vern**kt?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:42

Ik neem aan dat ie al helemaal droog is Irkoontje? Paar weken geleden had ik dit namelijk ook, maar die was nog een beetje vochtig en toen nog echt goed uitgetrokken en op de kreukelgedeeltes had ik een zware plaat gelegd, onder het zadel zie je er niks meer van en daarnaast ook amper. Als ik nu een foto zo los zou maken zie je het in ieder geval niet.

Als hij al droog is gewoon weer nat proberen te maken en kijken of je hem toch nog kan uittrekken?

Ik vind die blueberry op de lemieux site echt gaaf! Alleen die heb jij dus ook Lizzyy? Want op jouw foto lijkt ie veel feller en weet niet of ik dat aandurf :+ (ben een beetje van het veilige met eeuwig blauw)

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:13

Joki schreef:
Donnatella schreef:
Zadel werd onlangs bijgevuld en de zadelpasser had mij dit dekje aangeraden. Mijn merrie heeft echter een heel gevoelige huid. Maar je ziet ook heel duidelijk dat het dekje bij iedere pas tegen haar schouders schuurt. Haar vel rimpelt daar echt bij elkaar. Ze heeft wel een heel uitgesproken schouder (volgens de zadelpasser) en is ook wat te rond :-) dus dat zal ook niet helpen.

Die dekjes met bontrandje lijken mij dan voor haar inderdaad zeer geschikt! Dan moet ik eens op zoek gaan.

Bij mij is de sensitive de oplossing geweest voor de schuurplekken op de schouder en achter het zadel.

Ik koop ze bij divoza als daar 25% korting is

Was voor mij ook de oplossing. Mijn paard heeft ook veel schoft en schouder en had exact hetzelfde probleem. Heb nu een blauwe en zwarte (half jaar op gewacht na bestellen bij divoza met korting...) Sensitive en dit gaat echt perfect !

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:43

Cabelz schreef:
Ik neem aan dat ie al helemaal droog is Irkoontje? Paar weken geleden had ik dit namelijk ook, maar die was nog een beetje vochtig en toen nog echt goed uitgetrokken en op de kreukelgedeeltes had ik een zware plaat gelegd, onder het zadel zie je er niks meer van en daarnaast ook amper. Als ik nu een foto zo los zou maken zie je het in ieder geval niet.

Als hij al droog is gewoon weer nat proberen te maken en kijken of je hem toch nog kan uittrekken?

Ik vind die blueberry op de lemieux site echt gaaf! Alleen die heb jij dus ook Lizzyy? Want op jouw foto lijkt ie veel feller en weet niet of ik dat aandurf :+ (ben een beetje van het veilige met eeuwig blauw)

Hij is inderdaad helemaal droog, ik denk inderdaad dat ik dat ook moet proberen. Das echt een nadeel van weinig thuis zijn, er gebeuren thuis dingen die goed bedoeld zijn, maar totaal verkeerd gedaan worden, maar er wordt nooit iets overlegd/gevraagd via de telefoon. Kan helaas ook niet meer thuis zijn ivm werk :(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:04

Cabelz schreef:

Het is paars, zoals op mijn foto. Misschien ietsjes donkerder maar scheelt weinig.
Eens wat anders dan blauw is ook leuk hoor :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:05

keeyzie schreef:
De Peridotgreen is uitverkocht, ik heb nu de paarse besteld op voorwaarde dat die hetzelfde is als op de website want de naam Indigo Dark Blue doet iets anders vermoeden... Heb ze maandag gemaild vandaag reactie gekregen.

Het valt me trouwens wel op de prijzen bij bijvoorbeeld Epplejeck echt enorm schelen met die van Horze, eigenlijk belachelijk.
De Snugboots zijn bij Horze €49,95 bij Epplejeck vragen ze er €64,95 voor...

Gek hè. Zelfs met 25% korting haalt EJ het niet :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:30

ZoeyDercks schreef:
Die Indigo Dark Blue is de Blueberry. Ik heb hem ook.
http://www.lemieuxproducts.com/plain-pa ... -blueberry

Wooo super dan ben ik blij *\o/*
Lizzyy: ja echt ik schrok ervan. Vond de snugboots bij horze zo goedkoop. Maar nu snap ik waarom, ben de prijzen van epplejeck gewend :')

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:04

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:32

Donnatella schreef:
Iemand al ervaring met deze dekjes van Le Mieux: http://www.horsehealth.co.uk/saddle-pad ... azure-blue

Zouden die geschikt zijn voor gevoelige huidjes? In de sensitive versie is namelijk zo weinig keuze qua kleur...

Wij hebben ze.
Naar mijn idee is het gewoon een dikkere pad :)
Niet perse zachter oid. En dezelfde pasvorm.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:56

Dus ook zo stijf van vorm als de andere dekjes? Hij ziet er op de foto zo lekker zacht uit.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:54

Donnatella schreef:
Dus ook zo stijf van vorm als de andere dekjes? Hij ziet er op de foto zo lekker zacht uit.

Het is zeker een zachter dekje dan de normale lemieux. Ik heb hem gehad en was zacht en flexibele pad.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:45