[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:20

Bonjoy schreef:
Ik heb toch nog even een vraagje over de (leder)kleuren van de Barefoots O:) Ik ben in het bezit van een BF Arizona in het 'bruin' (Dus niet de Arizona Nut). Nu wil ik hier graag een bijpassend hoofdstel en borsttuig bij van (waarschijnlijk) Barefoot. Echter is het hoofdstel in de kleur 'Nut/dark oil'. Het borsttuig is in de kleur bruin (Nut). Deze info heb ik op de Nederlandse Barefoot site gevonden. Nu ben ik een beetje in twijfel over de kleuren, aangezien overal iets anders bij staat :')

Zadel: Bruin
Hoofdstel: Nut/Dark Oil
Borsttuig: Bruin (Nut)

Help :')

:D
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Marcella

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:22

Sorry nee zou het niet precies weten hoe of wat met de kleuren. Denk dat je dan het beste contact kan opnemen met pmarena.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:30

Sheran schreef:
Waar woon je? Anders mag je wel eens op mijn London zitten. Hoewel ik betwijfel of de problemen die je beschrijft worden opgelost met de London.

Dank je, ik woon in Eindhoven dus die afstand is net wat te groot. Het is niet dat ik heen en weer zit te wiebelen maar ik heb gisteren een filmpje van mezelf gezien en ik zit ietwat voorover, wel met een rechte rug en mijn benen liggen dan weer iets schuin naar achteren zeg maar en dan is het lastig om mijn onderbenen goed stil te houden, dit lukt wel beter als ik wat korter zit maar dan heb ik dus weer andere klachten. Niet handig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:36

Kan de beugelophanging niet wat naar voren doen, dan komt alles misschien wat meer op een lijn..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:14

Bonjoy schreef:
Bonjoy schreef:
Ik heb toch nog even een vraagje over de (leder)kleuren van de Barefoots O:) Ik ben in het bezit van een BF Arizona in het 'bruin' (Dus niet de Arizona Nut). Nu wil ik hier graag een bijpassend hoofdstel en borsttuig bij van (waarschijnlijk) Barefoot. Echter is het hoofdstel in de kleur 'Nut/dark oil'. Het borsttuig is in de kleur bruin (Nut). Deze info heb ik op de Nederlandse Barefoot site gevonden. Nu ben ik een beetje in twijfel over de kleuren, aangezien overal iets anders bij staat :')

Zadel: Bruin
Hoofdstel: Nut/Dark Oil
Borsttuig: Bruin (Nut)

Help :')

:D
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Nut is gewoon Nut :j

Dat is dus kleur Nut, maar kun je ook dark-oil noemen. Of donkerbruin. Of Chocolate.
Is allemaal hetzelfde :P

Akke: is dat filmpje ook ergens te zien toevallig? In het kader van meedenken voor een oplossing? :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:22

pmarena schreef:
Akke: is dat filmpje ook ergens te zien toevallig? In het kader van meedenken voor een oplossing? :)

Uhm nou dat filmpje staat veilig thuis op mijn laptop :D . Zolang het plaatje er niet "Boktwaardig" uitziet durf ik het er niet op te zetten.

Ik wil het je wel via PB proberen op te sturen :o . Heb inmiddels wel de aanbieder van de London benadert want ik zou het wel graag willen proberen. In mijn boomzadels reed ik zonder de losse wrongen maar daar had je natuurlijk al wat meer steun van het zadel. Nu we mijn paard meer voorwaarts rijden merk ik dat ik voor mijn gevoel minder stabiel zit met langere beugels. In het lagere tempo gaat het allemaal veel beter maar omdat ze erg slecht aan het been was, mijn schuld, zijn we nu aan mijn been en haar reactie aan het werken (onder begeleiding) en das best pittig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:39

Ja doe eens als het lukt?

Wie weet kan ik nog een puntje aankaarten in welke hoek je het kan zoeken om naar te kijken in een ander zadel :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:42

Je hebt pb ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:56

Eindhoven is idd wel uit de buurt. Mijn paard staat overigens in Holten :P

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:23

Yessss, er komt een mooie zwarte London mijn kant uit! *\o/* met dank aan Swift voor het attenderen erop.
Ik blijf oren en ogen openhouden voor een bruin exemplaar, maar voor nu: best zo, blij mee!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:25

Sheran schreef:

Poeh, Amsterdam-Holten is dan ook niet echt een relaxte afstand? Ben echt blij dat ik paardlief hier op een kilometer afstand gestald heb. Hoe doe jij dat praktisch gezien dan?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:32

Akke_sSpring schreef:
Ik ben al een tijdje aan het dubben of ik een London zal gaan proberen. Ik merk dat ik in stap heerlijk met lange beugels kan rijden maar in een fanatieke draf (Fries met veel beweging) ik weinig steun heb van mijn Barrydale. Als ik mijn beugels 1 gaatje korter maak is dat in die draf wel heel fijn maar verder krijg ik in stap een gevoel van gedwongen zit en ontstaat er druk mijn enkels.
Ik heb gelezen dat de London meer steun biedt omdat deze kniewrongen heeft. De Barrydale heeft deze ook wel maar die raak ik niet. Ik ben 178 cm. Nu doet de kans zich voor om er een aan te schaffen (zoals ik het graag hebben wil) maar vind ik het financieel best wel een stap om er zo eentje bij te kopen. Zijn er meer die het verschil tussen deze 2 zadels hebben gevoeld en wat waren jullie ervaringen?

*meld zich*

Misschien heb je het gelezen, maar ik heb een tijdje terug met hetzelfde probleem gezeten. Ik had een barrydale maat 2, en had daar voor mijn gevoel niet genoeg steun aan. Ik heb nu een London maat 1, en ik ben heel blij dat ik de keuze gemaakt heb! Ik heb echt veel meer steun aan de London dan aan de barrydale :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:01

dierfysio schreef:
Sheran schreef:

Poeh, Amsterdam-Holten is dan ook niet echt een relaxte afstand? Ben echt blij dat ik paardlief hier op een kilometer afstand gestald heb. Hoe doe jij dat praktisch gezien dan?

Paard staat nog steeds bij mijn ouders in de buurt en ik woon op kamers in Amsterdam. Ik had mijn paard liever naar Amsterdam gehaald, maar daar is de stalling onbetaalbaar. Ik rijd dus vooral in de weekenden, dan kom ik even heen en weer voor het paard :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:12

dierfysio schreef:
Yessss, er komt een mooie zwarte London mijn kant uit! *\o/* met dank aan Swift voor het attenderen erop.
Ik blijf oren en ogen openhouden voor een bruin exemplaar, maar voor nu: best zo, blij mee!

Wat super! Ik hoop dat dit nu helemaal de oplossing voor jullie is. Nu kun je hopelijk vanuit een goed zadel rondkijken naar het perfecte zadel in de juiste kleur.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:14

Wat fijn , gefeliciteerd :D

Hopelijk is dit de oplossing voor jullie !

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:45

dierfysio schreef:

Je hebt PB ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:51

Akke, had je mijn bericht ook gelezen? Ik heb mijn barrydale ook "verruild" voor een London :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:59

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:15

SuperLiesje schreef:
Akke, had je mijn bericht ook gelezen? Ik heb mijn barrydale ook "verruild" voor een London :)

Ja, dank je wel voor je reactie. Ik meende ook wel dat ik in het verleden zoiets gelezen had. Als ik het begrijp ben je nu heel gelukkig met je London toch? Merkte je echt zo veel verschil qua beensteun?

Ik vind daarnaat de London ook net even meer dressuur als de Barrydale, in het begin viel ik op het kleur verschil en het feit dat Akke voor het eerst ontspannen ging lopen met een zadel op haar rug. Ik nam mijn zit een beetje voor lief. Nu ze meer beweging geeft merk ik dat ik zelf pijn in mijn schouder en nek krijg door het proberen netjes te blijven zitten. OP het oog valt het allemaal wel mee maar het kost me veel moeite. Als ik dan een stukje steun kan krijgen van mijn zadel maar het principe (nog steeds Bf en een vergelijkbare opbouw) dan zou ik graag een London willen.... Ik heb helaas net even te laat gereageerd op een mooie 2e hands dus ik zal nog wat langer moeten zoeken :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:28

Swift schreef:

Misschien was ik het? Maar ik was op zoek naar een pad voor de London (en ik kon hem evt ruilen tegen een Cheyenne).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:35

Wat zijn eigenlijk de beste boomloze zadels om zowel mee te springen als te dressuren, die ook in ponymaat verkrijgbaar zijn en die een zgm voorsingel hebben (dus een singelstoot die als het ware uit de wrong/ voorkant vh zadel komt. En die ook nog het close contact benaderen wat je met een bbp of fellsattel hebt?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:51

Zilfstar schreef:
Wat zijn eigenlijk de beste boomloze zadels om zowel mee te springen als te dressuren, die ook in ponymaat verkrijgbaar zijn en die een zgm voorsingel hebben (dus een singelstoot die als het ware uit de wrong/ voorkant vh zadel komt. En die ook nog het close contact benaderen wat je met een bbp of fellsattel hebt?

Dat zijn nogal wat wensen :D Denk dat je met springen beter kan kijken naar boomloze zadels waar kussens onderzitten b.v. Hidalgo of startrekk, freeform. Ligt er natuurlijk ook wel aan of het een sprongetje is of echt springlessen/wedstrijden. Close contact heb je dan natuurlijk wel weer minder :o

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:51

swift: ik ben nog op zoek naar een hipsaver :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:59

jomaro schreef:
Dat zijn nogal wat wensen :D Denk dat je met springen beter kan kijken naar boomloze zadels waar kussens onderzitten b.v. Hidalgo of startrekk, freeform. Ligt er natuurlijk ook wel aan of het een sprongetje is of echt springlessen/wedstrijden. Close contact heb je dan natuurlijk wel weer minder :o

Tsja... Dochter is helemaal gek op haar fellsattel en baalt dat je daarmee geen wedstrijden mag rijden. Boomloos bevalt onze pony errug goed :+ en haar borst loopt vrij steil omhoog dus alle singels (ook longeersingel bijv) komen in haar oksels te liggen. Met een normale singelbevestiging trek je san t zadel naar voren en op de schoft. Met de christ fellsattel is dat niet erg.

Hoe dochter nu rijdt kan t best zijn dat ze wedstrijden springen wil gaan doen eerdaags ipv dressuur. Dus een veelzijdigheidszadel is dan beste optie. Was al aan t zoeken, maar meeste kom ik op boomzadels. Lastig weer...

Als ik al wat vind is t vaak 17 of 18 inch. Dochter is 9 bijna, en heeft 16 ong nodig. Twijfel nu toch of ik eens een zadelpasser ga vragen. Helaas zal t dan snel een boomzadel worden ben ik bang

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:07

Zilfstar schreef:
jomaro schreef:

Tsja... Dochter is helemaal gek op haar fellsattel en baalt dat je daarmee geen wedstrijden mag rijden. Boomloos bevalt onze pony errug goed :+ en haar borst loopt vrij steil omhoog dus alle singels (ook longeersingel bijv) komen in haar oksels te liggen. Met een normale singelbevestiging trek je san t zadel naar voren en op de schoft. Met de christ fellsattel is dat niet erg.

Hoe dochter nu rijdt kan t best zijn dat ze wedstrijden springen wil gaan doen eerdaags ipv dressuur. Dus een veelzijdigheidszadel is dan beste optie. Was al aan t zoeken, maar meeste kom ik op boomzadels. Lastig weer...

Als ik al wat vind is t vaak 17 of 18 inch. Dochter is 9 bijna, en heeft 16 ong nodig. Twijfel nu toch of ik eens een zadelpasser ga vragenaj. Helaas zal t dan snel een boomzadel worden ben ik bang

Bij hidalgo hebben ze verschillende zadels, ook veelzijdigheid bijvoorbeeld. Ook bij de luxe versie kleinere zittingmaten.