Mijn zadel is ook binnen en zou de 18e geleverd worden (na 20 weken ). Maar omdat m'n merrie een peesblessure heeft,is dat uitgesteld tot ik weer wat kan rijden. Top geregeld dus
Moratoetje
Geplaatst: 04-10-13 09:49
Ik lees al een tijdje stilletjes mee omdat ik erg benieuwd was naar de ervaringen van een Custom zadel.
Momenteel heb ik een zadelprobleempje bij een van mijn paarden. Het zadel is pas bij de zadelmaker geweest en helemaal voorzien van een nieuwe vulling. Maar ook dit lijkt het probleem niet op te lossen. Ik denk dat ik de harde waarheid onder ogen moet zien, paard is uit haar zadel gegroeid
Welke fitter van Custom komt ook in de provincie Zeeland???
Ik heb die van mij vandaag ontvangen! Hij ligt echt als gegoten zover ik vandaag heb gezien en daar gaat het uiteindelijk om! Kleur van lijntje boven op komt niet helemaal over met mn andere lijnen wat opzich wel jammer is. Maar om daar nou nieuw zadel voor te laten maken terwijl deze goed ligt.... Eerst maar eens mee gaan rijden: ben heel benieuwd! Zal morgen kijken of ik een foto kan plaatsen.
Voor het eerst met zadel gereden! Hij ligt er heel erg goed, merk het meteen aan mn paard. Ik zit er zelf ook echt heel erg netjes in . Dus wat dat betreft is hij helemaal perfect.
Mooi venceder dat het zadel naar jou en je paards zin is! Welk type had jij ook alweer?
Ik ben nog steeds aan het wachten op een 17 inch coda. Ik had er vorige week eentje dacht ik, maar dit bleek een 17,5 te zijn en die hen ik nl al. Nu weer rustig wachten tot ik een 17 kan passen.
Ik heb flight kussens, zitting en zweetbladen star! Dus echt custom custom haha. Extra rbreed kussenkanaal. Ik heb een foto maar kan hem via telefoon niet plaatsen en mn internet op pc weigert dienst!
@vencedor, Dat is jammer, had graag je foto willen zien. Mag ik vragen waarom je van verschillende zadels 1 hebt laten maken? En heb je de zitting van glad leer?
vencedor
Geplaatst: 06-10-13 10:58
Dat mag je vragen hoor . Ik vond de star fijner zitten dan de flight, minder diep, minder gedwongen. In flight het gevoel dat ik naar voren werd gedrukt. Alleen voor paard was het al snel duidelijk dat het een flight moest zijn met een breed tussenkanaal en veel ruimte bij de schoft. Wilde eerst dan toch maar een flight aanschaffen maar toen kwamen we uit bij deze optie waar ik super blij mee ben!
edit: foto's gelukt. Nog niet echt mooie zal vandaag nog eens kijken voor de achterkant en een betere foto.
En de kleuren van lijntje boven en stiksels. Krijg het niet helemaal goed op de foto en kleur hangt ook een beetje af van het licht dat erop schijnt. Ene moment denk ik oh dat is gewoon bruin, andere moment denk ik dit is kei oranje.
zitting is ook niet glad! daar moet je voor bij betalen. Zadelmaker zei dat als je over de ruwe zitting wat lederolie gooide hij binnen no time glad wordt!
Vencedor - Oke wist niet dat dat kon. Want mijn dochter zat ook beter op de star. Maar was niet geschikt voor het paard dus uiteindelijk hebben wij geen zadel . Alhoewel we er nog erg gek van zijn van de Custom!
Mooie kleuren! Ik heb gisteren mijn leenzadel gekregen, een icon star. Deze heb ik zelf ook besteld. Gisteren alvast eventjes gereden, en wat zit het toch heerlijk!
Welke passer hadden de mensen uit Gelderland? (En welke hebben jullie beste ervaring? ) Ik wacht nog even tot eind vh jaar (op mn 13e maand e.d.) en dan moet het er toch maar van komen Mijn andere zadel is verkocht, dus op naar een custom!
Kunt hem beter vast bestellen ivm wachttijd en waarschijnlijk prijsverhogingen in nieuwe jaar? Je mag in termijnen betalen volgens mij..hoef ik niet want heb hard gespaard.
Mijn zadel is vandaag ook gekomen. Ligt netjes, zit prima. Beugels mogen wel wat langer, maar laten we eerst maar eens samen wennen. Foto voor een indruk. De pony is nog geen 3,5 jaar jong en loopt 2 dagen 45 minuten in het bos, vooral in stap. Eens in de twee weken komt daar nog een ritje bij met wat meer snelheid. In de bak komen we zelden.