WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:08

vitelli schreef:
2005 schreef:
Als je vaak van zweetblad wil wisselen zou ik ook vragen of het geen snellere slijtage van je zadel oplevert, bijvoorbeeld dat de schroefdraad lam wordt of dat er vuil tussen komt?

Mijn zadel is nu 3x veranderd (versteld) en nu al is en minstens één schroefgat stukgedraaid!!
Niet onnodig aankomen dus.. Maar regelmatig zweetbladen verwisselen zou ik niet aanraden! Overigens gebruikt fitter 1. een boormachine voor de schroeven en fitter 2. een handgereedschap! Ik heb de voorkeur voor een handgereedschap omdat een boor kan zorgen voor dat stukdraaien. Hoe kun je nu een schroefgat nog repareren???

Dus 1 zadel gebruiken voor dressuur en springen is niet aan te raden?
Dan wordt het dus geen WoW voor mij. :)

Needje

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:10

Mijn fitter zei dat je de schroeven altijd met de hand moet aandraaien en geen kracht moet zetten. Dus gewoon draaien tot ze niet meer kunnen, zonder hard door te draaien.

amstie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:34

Het schroefdraad gaat alleen kapot als je de schroef er niet recht in draaid. Als je het zadel wilt gebruiken met spring en dressuur zweetbladen, kun je dit gerust doen, je moet er alleen voor zorgen dat je de schroeven er recht in draaid! Mocht het toch gebeuren dat je het schroefdraad kapot maakt, dan is dit eenvoudig en simpel op te lossen. Je fitter kan dit zo voor je op lossen, je zadel hoeft daarvoor echt niet naar WOW toe.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:57

Jullie maken me wel aan het twijfelen zeg. Om 15.00 uur vandaag komt die vrouw voor z'n rug en dan zal ze ook naar me zadel kijken wat ik nu heb en vast en zeker ook over de WoW beginnen. Dan zal ik het ook nog wel vragen aan haar.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:59

angeliquer schreef:
Zinn schreef:
daarom vroeg ik het hier, ik dacht er heeft er hier op bokt iemand mss wel eentje :) maar blijkbaar niet :P
En omwille van het openrijden idd, heb geen idee of ik daar op m'n wow last van zal hebben, maar las pas over de CC seat toen de fitter al geweest was, dus testen kan ook niet. Denk ook niet dat ze die heeft liggen om te testen.

Ik heb er eentje, zit heerlijk zacht !!! Naar mijn idee niet dik aan de voorkant...

volt het en ziet het er verder gewoon uit als een andere? heb je een foto?

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:55

Bij Wow zelf gebruiken ze een elektrische schroefmachine maar daan op een middel tot laag niveau.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:46

De schroefdraad was door fitter 1. al kapotgedraaid met de electrische schroefmachine. Fitter 2 gebruikte tot mijn tevredenheid een handschroevendraaier. Bella, wie bedoelje 'bij wow zelf'? Fabriek in Engeland? Een electrische schroevendraaier gebruik je altijd op een laag niveau. Maar goede tip voor alle zelfschroevers onder de woweigenaren.
Ik heb pasgeleden mijn zadel zelf even moeten opendraaien en toen zag ik hoe slecht één schroefgat was. Dat is wel heel spijtig. Het zadel is nog maar 2 jaar oud. Ik ga er nu dus niet meer aankomen. Hoeft'ie ook niet gerepareerd worden nu. Fitter komt vast wel weer een keer checken en dan zal ik het overleggen.
Het goede nieuws is. Vandaag op wel 6 prachtige nieuwe zadels gereden (ik heb eigenlijk een dressuurzadel nodig) en daarna weer terug op de veelzijdigheid-wow.. WOW !!! Ik ben verwend :j
Het meest opvallende aan de wow is de heerlijke zit en de schoudervrijheid. Dat vindt je in de 'beste' zadels nog niet terug!
Wat dat betreft is wow echt zijn geld wel waard. Enige kleine moeilijkheid is toch dat het succes van de wow afhankelijk is van een goede door wow opgeleidde zadelpasser. Gelukkig heb ik die wel gevonden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:08

Als het goed is, zijn alle zadelpassers door Wow opgeleid.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:11

Zijn er nog meer mensen die juist wel problemen hebben met de zitting van de wow ?
Sinds ik mijn nieuwe wow heb, heb ik al 3 keer behoorlijke rugpijn gehad. Nou weet ik natuurlijk niet zeker dat dat door mijn wow komt. als ik rijd heb ik meestal geen klachten, wel erna. Plus dat ik gewoon ronduit slecht zit op mijn wow qua houding (mega stoelzit ).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:13

Wow zet ruiters snel in stoelzit :j Helaas! Als je een kleinere zitting neemt, is het meestal minder erg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:16

Aimee schreef:
Wow zet ruiters snel in stoelzit :j Helaas! Als je een kleinere zitting neemt, is het meestal minder erg.

Echt waar ? Dat wist ik niet !!
Ik viel voor mijn wow eigenlijk eerder naar voren als naar achteren, dus ik snapte heel de stoelzit al niet. Misschien dat door die stoelzit ook mijn lage rugpijn ontstaat ??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:17

Ik had bij mijn oude wow ook dat ik erg voorover zat. Ben benieuwd hoe ik zit met mijn nieuwe

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:20

Heel apart dat jullie zo slecht zitten, ik heb juist dat ik beter zit. Zodra ik voorover of achterover ga vallen in mijn wow moet ik de fitter laten komen :j

Van de week nog bevestiging gehad, ik viel wat voorover, pompje erbij, ik zat mooi recht op en paard liep meteen stukken fijner door zijn lijf :j Wat een pompje voor verschil kan uitmaken voor zowel mijzelf maar vooral voor het lopen van mijn paard :*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:22

Skipper, je hebt wel gelijk hoor. Hoe meer ik in stoelzit kom hoe groter de kans dat er wat veranderd moet worden aan mijn zadel ( headplate groter b.v. ). Maar ook daarna zit ik , volgens mij, niet helemaal super.
Geen idee ook hoe ik het voor elkaar krijg om in stoelzit te zitten met de beugelriemen op de achterste haak !

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:44

Klopt ook wel. De aanpassing van het zadel kan heel veel verschil maken op de zit van de ruiter.
Maar we hebben hier al extreme dingen met de lucht gedaan, het zitprobleem bleef altijd in mindere of meerdere mate bestaan.
Dat is overigens ook één van de redenen waarom de dames van Schwung bijvoorbeeld overgestapt zijn op Schleese. Dus het ligt gelukkig niet alleen aan mij.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:47

Aimee schreef:
Klopt ook wel. De aanpassing van het zadel kan heel veel verschil maken op de zit van de ruiter.
Maar we hebben hier al extreme dingen met de lucht gedaan, het zitprobleem bleef altijd in mindere of meerdere mate bestaan.
Dat is overigens ook één van de redenen waarom de dames van Schwung bijvoorbeeld overgestapt zijn op Schleese. Dus het ligt gelukkig niet alleen aan mij.

Dat herken ik Aimee, het zitprobleem blijft wat bestaan idd. En dan worden de kussens weer wat meer opgepompt en kan ik een draf weer amper uitzitten ( stuiter de stuiter :o :o :o )
Dames schwung zijn toch ook gestopt met schleese ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:48

Ja, maar ze deden eerst alleen Wow en hebben daarna Schleese erbij genomen ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:52

ik snap hem ! :j

Aimee jij hebt dus nu een kleinere zitting en geen stoelzit meer ?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:30

Maris schreef:
Aimee schreef:

Echt waar ? Dat wist ik niet !!
Ik viel voor mijn wow eigenlijk eerder naar voren als naar achteren, dus ik snapte heel de stoelzit al niet. Misschien dat door die stoelzit ook mijn lage rugpijn ontstaat ??

Sinds ik een wow heb, heb ik geen rugpijn meer.
Misschien toch de fitter laten komen om je zadel te controleren

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:36

Ik vind het best raar dat je in stoelzit komt op een Wow. Tenminste, als je de achterste beugelophanging gebruikt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:42

ik zit juist sinds ik op wow rijdt helemaal rechtop ,en ik kan heel makkelijk mn been onder mn lichaam houden . ik herken jullie klachten mbt tot zit wel als je teveel achterin het zadel gaat zitten verplaatst de lucht en zak je achterover denk ik..je zal op een wow heel bewust jezelf stabiel moeten houden ,anders verval je in in je rug hangen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:05

Ik merk dat mijn zit slecht wordt als mijn zadel aangepast moet worden. Op het moment dat ie weer helemaal netjes ligt, kan ik er ook weer enorm fijn op zitten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:20

Maris schreef:
ik snap hem ! :j

Aimee jij hebt dus nu een kleinere zitting en geen stoelzit meer ?

Was het maar waar!
Ik heb echt geen geld om m'n zitting te wisselen :n
Maar ik heb wel andere paarden in 16 inch gereden, ook een paard dat enorm opgooit, en dat ging een stuk beter.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:21

steinstein schreef:
Sinds ik een wow heb, heb ik geen rugpijn meer.
Misschien toch de fitter laten komen om je zadel te controleren

Ligt niet per definitie aan de pasvorm van het zadel :n
Het ligt aan de vorm van je bekken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:22

Needje schreef:
Ik vind het best raar dat je in stoelzit komt op een Wow. Tenminste, als je de achterste beugelophanging gebruikt.

Ik ook ;) Maar goed, ik steek ook niet onder stoelen of banken dat ik het raar vind dat Wow maar één zittingsvorm heeft. Er is geen mens met dezelfde vorm bekken.