Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:22

Heeft iemand de namaak-versie al in huis en geprobeerd?
Ik vind de echte Micklem namelijk wel erg duur om zomaar eens uit te proberen :) Ook zou ik graag willen weten of deze goud- of zilverkleurige gespen heeft, dat is op de foto niet zo goed te zien.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:29

armanike schreef:
dit hoofdstel is indd een namaak. je hebt dus maat cob en kleine full.

ik ga hem toch proberen. dus ik laat jullie wel iets weten.

en maat pony :D (schreven ze mij in de mail)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:32

Hebben meer mensen moeite met mailen naar de ruitersportshop die de nep multibridles verkopen?
Ik heb ze gemaild voor meer informatie maar krijg een bericht dat mijn mail niet bezorgd kan worden :? Ik heb gemaild naar info@ruitersportshop.com

Jennyxx

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:57

Eh nee, heb eergisteren en gisteren gemaild en dezelfde dag antwoord gekregen. Vandaag niet gemaild..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:15

Goh, wat raar, misschien zat de mailbox tijdelijk vol of iets dergelijks. Ik probeer het wel nog een keer :)

Valkenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 04:29

Wij hadden vroeger ook zo'n hoofdstel bij ons op stal... werkte prima altijd heb alleen nooit het nut ervan begrepen..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:42

vind het wel gevaarlijk met die neppe, denk je een mooie 2e handse te kopen krijg je zo een neppe opgestuurd.

Zie op deze foto ook geen bitclips trouwens en eerder las ik dat iemand dat er niet bij had gekregen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:29

Klopt, ik heb inmiddels mail terug en de bitclips leveren ze er niet bij. Ze leveren ook geen gebruiksaanwijzing mee voor het ombouwen van het hoofdstel naar de bitloze opties, maar misschien is iemand met het echte hoofdstel zo vriendelijk om die te scannen en te plaatsen O:)

Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat ze ook vermelden dat je het hoofdstel (zonder bit) beter niet als halster kan gebruiken omdat een gewoon halster altijd sterker is :? Mij lijkt zo'n leren hoofstel eerlijk gezegd wel sterker dan een stoffen halster.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 09:45

Blijheid schreef:
Klopt, ik heb inmiddels mail terug en de bitclips leveren ze er niet bij. Ze leveren ook geen gebruiksaanwijzing mee voor het ombouwen van het hoofdstel naar de bitloze opties, maar misschien is iemand met het echte hoofdstel zo vriendelijk om die te scannen en te plaatsen O:)

Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat ze ook vermelden dat je het hoofdstel (zonder bit) beter niet als halster kan gebruiken omdat een gewoon halster altijd sterker is :? Mij lijkt zo'n leren hoofstel eerlijk gezegd wel sterker dan een stoffen halster.

Dan zal de kwaliteit van het leer wel niet zo best zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:48

Die indruk krijg ik ook ja, maargoed, zo lang ik het niet in handen heb kan ik daar niks over zeggen. Ik hoop dat iemand hier die het besteld heeft het snel binnen krijgt en er wat van kan zeggen.
Ze schrijft ook dat ze nooit met de ring op de neus (als kaptoom dus) zou longeren, zonder enige uitleg daarbij. Vind ik ook een beetje vreemd..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:08

Blijheid schreef:

Tuurlijk is een halster sterker, die banden zijn toch veel breder....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:07

Blijheid schreef:

Lijkt me dat je als je een gebruiksaanwijzing wil, je maar lekker zelf een originele moet kopen ipv een kopie ~~}>

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:58

Helemaal mee eens Nienke ;)
Anders kan je op youtube filmpjes vinden.

Ik heb de originele besteld. Helemaal met die antwoorden die jullie over de mail krijgen zou ik al niet bij die webshop willen bestellen. Klinkt erg onproffesioneel allemaal.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:14

nienke07 schreef:
Lijkt me dat je als je een gebruiksaanwijzing wil, je maar lekker zelf een originele moet kopen ipv een kopie ~~}>

Wat flauw zeg :roll: Heb jij (en Tatyana) ze op je rug groeien ofzo, kan me best voorstellen dat mensen voor de "nepperd" gaan, het scheelt niet niks...

In dit topic staan aantal links van Youtube filmpjes over de gebruiksaanwijzing, die zijn duidelijker dan de gebruiksaanwijzing die bij het hoofdstel zitten.
Ik heb geen scanner, zal vanavond eens kijken of ik duidelijke foto's (leesbaar :D ) kan maken.

Edit: ik snap het, Nienke verkoopt het :+ :+ :+ :+
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 02-08-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:16

Ik heb er ook 1 (multi bridle) besteld bij een reguliere winkel

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:54

Nou 48 pagina's doorgelezen, filmpjes bekeken maar geen antwoorden op mijn "bedenkingen".
Wat is nou het grote voordeel van dit Rambo hoofdstel ten opzichte van een gewoon trenshoofdstel? Zou eigenlijk ook wel heel graag gebruikers willen horen die al een 1/2 jaar of langer met dit hoofdstel rijden. Heb een paar zeer positieve verhalen gelezen, maar die mensen rijden er nog maar heel kort mee.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:55

vind het ook nogal flauw hoor;) niet iedereen kan zoveel geld uitgeven.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:13

Odi schreef:
Nou 48 pagina's doorgelezen, filmpjes bekeken maar geen antwoorden op mijn "bedenkingen".
Wat is nou het grote voordeel van dit Rambo hoofdstel ten opzichte van een gewoon trenshoofdstel? Zou eigenlijk ook wel heel graag gebruikers willen horen die al een 1/2 jaar of langer met dit hoofdstel rijden. Heb een paar zeer positieve verhalen gelezen, maar die mensen rijden er nog maar heel kort mee.

Ik weet niet of ik lang genoeg dit hoofdstel gebruik, vanaf eind maart/begin april.
Ik kan alleen lastig een vergelijk geven, mijn paard is ruim een jaar niet gereden vanwege een blessure en nu drachtig, met bijbehorende hormonen die af en toe opspelen.

Ze loopt wel heel fijn met dit hoofdstel, maar zoals eerder gezegd ik kan niet zomaar even vergelijken,ik heb er 1 jaar niet opgezeten.

Ik merk wel dat ik op sommige wedstrijden wat misprijzende blikken van dressuurruiters krijg. Weet meteen weer waarom ik eigenlijk nooit dressuur start, maar dat is dan weer een andere discussie :Y)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:28

Gebruiksaanwijzingen zullen alleen bij de bitloze uitvoering zitten van Rambo. Bij de competition zaten geen gebruiksaanwijzingen. Althans bij de mijne niet en ik heb m via Nienke (geestig.nl) aangekocht. Gewoon goed opletten bij t kijken van het filmpje op You Tube. Maar dat is dus in t geval als je de een 'nep' Competition heb gekocht.

Overigens vind ik t helemaal niet flauw dat je geen gebruiksaanwijzingen wilt geven aan iemand die een neppe heeft gekocht. Ga jezelf nou eens na als jij degene was, die veel geld heb gestoken in de ontwikkeling en verkoop reclame van je ontworpen hoofdstel, iemand maakt dat na en laat t lekker zo zonder enig of andere info. Zou ik ook zeggen tot ziens :evaw: :evaw: :evaw:

Maargoed ieder zn eigen mening...... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:50

nienke07 schreef:
Blijheid schreef:

Dat zou ik ook zeker doen, als het niet zoveel zou schelen in prijs ;)
Ik vind het nogal wat hoor, zoveel geld voor iets dat ik eens wil proberen en misschien niet eens blijf gebruiken. Daarvoor vind ik 69 euro eigenlijk al veel.
Maargoed, ik ben er ook nog niet uit óf ik zo'n hoofdstel ga kopen, laat staan of ik dacht een echte of een nepperd wil.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:58

MargrietJonk schreef:
Gebruiksaanwijzingen zullen alleen bij de bitloze uitvoering zitten van Rambo. Bij de competition zaten geen gebruiksaanwijzingen. Althans bij de mijne niet en ik heb m via Nienke (geestig.nl) aangekocht. Gewoon goed opletten bij t kijken van het filmpje op You Tube. Maar dat is dus in t geval als je de een 'nep' Competition heb gekocht.

Overigens vind ik t helemaal niet flauw dat je geen gebruiksaanwijzingen wilt geven aan iemand die een neppe heeft gekocht. Ga jezelf nou eens na als jij degene was, die veel geld heb gestoken in de ontwikkeling en verkoop reclame van je ontworpen hoofdstel, iemand maakt dat na en laat t lekker zo zonder enig of andere info. Zou ik ook zeggen tot ziens :evaw: :evaw: :evaw:
Maargoed ieder zn eigen mening...... :D

Juustem ;) Zelfde als cd's of dvd's kopieren en dan even vragen of iemand met een originele even een hoesje voor je wil maken _O- :evaw:

En ellen.. ik verkoop ze inderdaad.. maar ook zonder dat vind ik het nogal een impertinente vraag (zie voorbeeld cd's ) Maar geeft niet hoor.. niet iedereen is zo principieel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:02

Nouja, ik vind het ook nogal wat als je precies hetzelfde hoofdstel ook voor veel minder geld kan produceren, en het dan toch voor de hoofdprijs blijft verkopen.
Ik snap dat zij ook de onderzoekskosten hebben gemaakt, maar bijna het dubbele vragen dan waarvoor iemand een neppe kan maken en verkopen (en die daar ook winst op kan maken) vind ik ook niet netjes, dan ben je bezig de prijs kunstmatig hoog te houden omdat je toevallig iets bijzonders hebt. In zo'n geval ben ik zeer blij met de neppers, komt er tenminste een redelijke prijs.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:15

interessante ontwikkeling, de nepperd.
Misschien heel banketstaaf, maar het scheelt een hoop geld.
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:54

Blijheid schreef:
Nouja, ik vind het ook nogal wat als je precies hetzelfde hoofdstel ook voor veel minder geld kan produceren, en het dan toch voor de hoofdprijs blijft verkopen.
Ik snap dat zij ook de onderzoekskosten hebben gemaakt, maar bijna het dubbele vragen dan waarvoor iemand een neppe kan maken en verkopen (en die daar ook winst op kan maken) vind ik ook niet netjes, dan ben je bezig de prijs kunstmatig hoog te houden omdat je toevallig iets bijzonders hebt. In zo'n geval ben ik zeer blij met de neppers, komt er tenminste een redelijke prijs.

Je weet natuurlijk niet wat voor kwaliteit leer de nepperts hebben. Van de echte is dat gewoon prima in orde. Wil je een "gewoon" hoofdstel betaal je ook meer als je knappe kwaliteit wil hebben, het zal hier net zo gelden, alle waar naar zijn geld zeg ik maar.

De nepperts hebben iig geen bitclipjes en gebruiksaanwijzing erbij, dat zijn ook weer kosten die je in moet calculeren.

En zodra er meer aanbod is zal de prijs vanzelf zakken door de marktwerking, maar tot voor zeer kort waren zij er enige die dit hoofdstel produceerden en ja, dan kan je nu eenmaal meer vragen, jouw klanten hebben immers geen keus als ze dit hoofdstel willen hebben.

Ik heb overigens de competition in nep nog niet gezien (ik heb overigens een echte, ben niet van plan er een bij te kopen, maar was gewoon nieuwsgierig of die er ook al zijn)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:15

IKbenEllen schreef:
nienke07 schreef:

Wat flauw zeg :roll: Heb jij (en Tatyana) ze op je rug groeien ofzo, kan me best voorstellen dat mensen voor de "nepperd" gaan, het scheelt niet niks...

Tsja, flauw kan zijn. Maar ik geef ook geld uit voor een kwalitatief goed hoofdstel. Daar horen bitclipjes en een gebruiks aanwijzing bij.
Maar als mensen niet bereid zijn er geld voor uit te geven, ja dan ga ik in ieder geval niets kopiëren/scannen. Heb zelf ook moeten betalen voor bitclips/boekje/dvd erbij.

En als je het geld er niet voor (over) hebt. Dan zul je het met youtube moeten doen. Wat ik ook aangeef in mijn post.