[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:34

jokari schreef:
Waaaaaat een mooie Ghost ! Hopelijk krijg je Sjaak overtuigd dat ie dit moet goedkeuren.

Gebaseerd op jou zadel maar dan in Lorica ;)

Leo

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:37

Wauw wat een waanzinnig mooie Ghost <3 Staat Sjaak super! Hopelijk kan hij het er snel goed mee vinden. :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:55

Gaaf die ghost met groen! <3
Is je paard onlangs nog gecontroleerd door een osteopaat oid? (sorry als dit al eens in benoemd) Misschien zit er iets niet lekker in zijn lichaam met jou gewicht erbij?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:07

Buitenzinnig schreef:
jokari schreef:
Waaaaaat een mooie Ghost ! Hopelijk krijg je Sjaak overtuigd dat ie dit moet goedkeuren.

Gebaseerd op jou zadel maar dan in Lorica ;)

Ah, was jij dat, met die blauw/bruine western? Ik heb die foto inderdaad al die tijd bewaard. Vond m zó tof! Had dus ook die kleur blauw gewild, maar dat kunstleer is er niet meer. Maar ben hier ook zeer tevreden over :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:10

J0anieke schreef:
Is je paard onlangs nog gecontroleerd door een osteopaat oid? (sorry als dit al eens in benoemd) Misschien zit er iets niet lekker in zijn lichaam met jou gewicht erbij?

Hij is inderdaad weer aan de beurt en heb de osteo net weer een bericht gestuurd. Heb inmiddels aardig wat jaren ervaring met Sjaak en het zijn meestal een aantal dingen:
-Zadel
-Ergens zit iets vast
-dekje
-vliegen/ander ongedierte
-koud (en dan komt hij ook vast te zitten).

En aangezien ik dus op vakantie ben geweest, kan ik het meeste niet uitsluiten, dus dat gaat nu gebeuren. Ga dus eerst weer even met de bbp rijden. Als hij daar ook raar mee doet, dan weet ik dat ik moet wachten op de osteo :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:22

Fabster schreef:
J0anieke schreef:

Hij is inderdaad weer aan de beurt en heb de osteo net weer een bericht gestuurd. Heb inmiddels aardig wat jaren ervaring met Sjaak en het zijn meestal een aantal dingen:
-Zadel
-Ergens zit iets vast
-dekje

En aangezien ik dus op vakantie ben geweest, kan ik het meeste niet uitsluiten, dus dat gaat nu gebeuren. Ga dus eerst weer even met de bbp rijden. Als hij daar ook raar mee doet, dan weet ik dat ik moet wachten op de osteo :')

En dan zeggen ze dat merries de dramaqueens zijn :P

Ik hoop dat je gauw eea kan uitsluiten!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:27

Skippy01 schreef:
Fabster schreef:

-Zadel
-Ergens zit iets vast
-dekje

En dan zeggen ze dat merries de dramaqueens zijn :P

Ik hoop dat je gauw eea kan uitsluiten!

Nou, Sjaak is echt kanpioen dramaking. Heb nog nooit een paard gehad die echt óveral een probleem van maakt. Nieuwe dingen zijn echt altijd een probleem. Ook al is dat, dat ik een stukje door de track rij met hem, ipv alleen door de bak. En daar loopt hij zelf toch de hele dag. Dus eh.... :roll: :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:31

No worries, ik heb er hier net zo een. Dan wel een merrie.. :')
Als mevrouw nou eens mee zou gaan werken zou het leven zoveel makkelijker voor haar zijn, maar nee, overal lekker tegenin gaan. Heb nu wel gelukkig super begeleiding van instructrice en osteopaat en ik merk een stiekeme vooruitgang (gevolgd door weer diepe dalen, maar goed, we zaten hiervoor alleen maar vast in dat diepe dal haha)... :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:24

J0anieke schreef:
No worries, ik heb er hier net zo een. Dan wel een merrie.. :')
Als mevrouw nou eens mee zou gaan werken zou het leven zoveel makkelijker voor haar zijn, maar nee, overal lekker tegenin gaan. Heb nu wel gelukkig super begeleiding van instructrice en osteopaat en ik merk een stiekeme vooruitgang (gevolgd door weer diepe dalen, maar goed, we zaten hiervoor alleen maar vast in dat diepe dal haha)... :+

Is hier ook. Ik word begeleid door 2 instructrices, allebei ervaring met dit soort paarden. En de osteo die elk half jaar langs komt. Deze paarden hebben gewoon last van het leven zelf. Waren ze maar war minder knap en wat metaal stabieler :D Maar goed, er is hier echt wel vooruitgang hoor. Ik kan gewoon al ontspannen draven (op de bbp dan) op een vreemde locatie. Dus we komen er wel. Over 25 jaar..... :)ddd

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:55

Hier tot nu toe alleen de ontspannen stap erin, opzich kon ze dat ook wel, alleen nu ook mét balans. De draf komt er stiekem ook bij, alleen als ze één stap verkeerd zet is ze bang dat ze haar evenwicht verliest en ben ik weer helemaal bij het begin.. En inderdaad, ik heb er gelukkig ook nog vertrouwen in, zeker nu met deze begeleiding.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:20

Ik heb vandaag het zadel eens gepast met een HAF pad, hij ligt zo veel beter.
Straks een foto met ruiter maar dit geeft al een heel ander beeld? En een foto van de losse fork.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:29

Hier foto’s met ruiter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:22

@mentjuh, dat ziet er veel beter uit! Wat een prachtig dier ook!
@ fabster, je hebt een heel leuke Ghost!
Van puzzelen met je paard kan ik ook over meepraten hihi, fijn dat die bij jou terecht gekomen is!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:09

Vandaag barrydale test zadel binnen gehad..
Blijkt nu dat ze er de verkeerde pommel in hebben.. hellaas nog niet kunnen rijden dus

Wel balen kan namelijk nu een mooi zadel overnemen dus nu erg in twijfel wat ik ga doen.

Dit is het zadel op mijn pony
Vinden jullie hem niet te groot dit zou een maat 1 moeten zijn

Afbeelding
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:17

Ik vind hem niet te groot

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:19

Ik vind hem zeker niet te groot, het dekje steekt ook aan alle kanten uit, misschien vertekend dat voor je gevoel nog wat?
Ik denk dat als je hem er zonder dekje op legt je pas ziet hoe de maat echt is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:20

Voor een Barrydale vind ik hem niet verkeerd! Op mijn dikzakje zag hij er veel kolossaler uit. :)

Afbeelding
Blij paard! We zijn sinds kort weer goed aan het trainen, ben echt benieuwd hoe ze over een half jaar is na trainen met de Ghost. Er zitten zoveel meer goeie stukken tussen, als ze haar dag heeft. :)

Zaterdag gaan we voor het eerst met dit zadel en bitloos het bos in. Heb vertrouwen in dat dit goed gaat :D

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:30

Weet iemand miss of ik mijn stud one pads ook onder een barefoot kan gebruiken.
Ik weet dat die burioni wel kunnen in princiepe lijken ze daar wel op

Afbeelding

Ik heb deze 1 met gat en 1 zonder.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:40

Gisteren een lazy mountain zadel binnen gekregen dat ik een weekje mag testen. Naast de freemax die ik ook heb liggen om te testen.
En eerste keer rijden was erg wennen maar niet verkeerd.
De freemax wordt het niet voor ons. Blijft schuiven en muts liep gisteren onder de laxy mountain zoveel beter in vergelijking met de freemax. Ook zit de lazy mountain fijner, vandaag de freemax erop gehad en merkte het gelijk aan mijn heupen.
Dus komende dagen de lazy mountain verder testen.
En wat me gelijk opviel waar mutsje met de freemax warrige haren in de zweetafdruk had was dat gisteren met de lazy mountain niet. Daar lagen alle haren nog netjes plat.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:12

Relien schreef:

[ [url=m/lMtxzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom is dat gat?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:16

mindful schreef:
@mentjuh, dat ziet er veel beter uit! Wat een prachtig dier ook!
@ fabster, je hebt een heel leuke Ghost!
Van puzzelen met je paard kan ik ook over meepraten hihi, fijn dat die bij jou terecht gekomen is!

Hey Mindfull! Ja tof is ie, heej! Hoe is t met jouw puzzelpaardje?

Vandaag gereden op de bbp en alhoewel dat een stuk beter ging dan met het zadel, liep hij toch niet helemaal zoals ik in gedachten had. Dus of we maken weer even een stap terug na 3 wkn vakantie, of hij zit weer ergens vast. Osteokan pas einde vd maand, dus we kijkenhet nog even aan.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:18

Fabster schreef:
Relien schreef:

Waarom is dat gat?

Deze dekjes worden vaak in de endurance gebruikt het gat is eigenlijk gebaseerd op de zetzi zadels die een opening in het zadel hebben. Zo komt er verkoeling door.

Inprinciepe heb je er niet veel last van ik merkte met mijn dichte en deze geen verschil.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:20

Relien schreef:
Relien schreef:

Deze dekjes worden vaak in de endurance gebruikt het gat is eigenlijk gebaseerd op de zetzi zadels die een opening in het zadel hebben. Zo komt er verkoeling door.

Inprinciepe heb je er niet veel last van ik merkte met mijn dichte en deze geen verschil.

Ah, tnx voor de uitleg.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 06:30

@fabster ik modder wat aan met mijn puzzelpaard, het zijn soms moeilijke stukjes maar het houd ons jong en we worden er slimmer van!
Hij heeft dezelfde symptomen als de jouwe, hoe minder zadel en hoofdstel, hoe liever. Met Ghostjes gelukkig geen probleem, wel bokpartijen als het soms wat langer geleden is. De bbp is ook zijn favo _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:06

Voor degenen die het hier een enorm torentje vonden:

Afbeelding

Na twee keer een half uurtje rijden (en dat is vooral veel stap, klein stukje draf en galop), ziet het er al zo uit:

Afbeelding

Vormt ongelofelijk snel! (Rijdt ook héérlijk! :D )