Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:13

Onze dochter heeft sinds kort een pony met een heel klein hoofdje, maat shet. Iemand die weet of de Rambo of iets vergelijkbaars ook in die maat verkrijgbaar is? Hoofdstel met gecombineerde neusriem loopt ze niet heel fijn op. Maat pony is te groot. Ons paard loopt fijn op de Harry's Horse atomic maar die is er niet kleiner als Cob.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:21

SusanH schreef:
Onze dochter heeft sinds kort een pony met een heel klein hoofdje, maat shet. Iemand die weet of de Rambo of iets vergelijkbaars ook in die maat verkrijgbaar is? Hoofdstel met gecombineerde neusriem loopt ze niet heel fijn op. Maat pony is te groot. Ons paard loopt fijn op de Harry's Horse atomic maar die is er niet kleiner als Cob.

Weet niet of die in die maat er is, maar zo niet, is een lage neusriem dan geen optie? Daar willen veel paarden (en pony's) nog wel eens fijn op lopen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:56

SusanH schreef:

Ps heeft nu een hele kleine pony lijn. En ik heb voor mn a welshjes (maar die passen ze niet allemaal) de ponymaat micklem

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:44

Dit is een maat A Welsh, gekruist met een Shet. Maar alles in maat pony is haar te groot. Dat zal dus ook wel gelden voor de Rambo. Lage neusriem heb ik idd ook aan gedacht. Maar op de sites waar ik tot nog toe heb gekeken niet te vinden in maatje Shet. Ik zou ook de sperriem weg kunnen laten maar dan houdt je zo'n stom lusje over :+

Edit: ps of sweden vind ik veel te duur := en kan ik ook niet vinden in maatje Shet.

Cemlys

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:59

Die zijn wel prijzig.
Hier hebben ze allemaal shetmaat. De rambo is pony maar meet klein. De beste hoofdstelletjes qua maat haal ik nog steeds uit engeland, qua maatvoering dan. En daar dan maat small pony. De première ajacio is ook fijn, maatje shet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:04

Viel mij echt tegen in de ruitersportzaak wat ze hadden in maatje Shet. Die premiere lijkt op wat ze nu ook heeft, als de riempjes heel los zitten gaat het goed. Ze vindt volgens mij vooral de sperriem niet fijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:09

Ja de meeste zitten beroerd in elkaar qua maten. Heb je het gebitje laten nakijken. Neusriem wil nog wel eens tegen haakjes komen. Ik heb altijd vrij smalle bitjes want ze hebben geen ruimte in die kleine bekjes. Ik heb er eentje met zelfs een gewone hunter neusriem dus hoge neusriem zonder sperriem en lusje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:13

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier de micklem, de premiere, en de hunter hoofdstellen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:19

Gebitje is vorige week gedaan. Maar zou best kunnen dat het nog wat gevoelig is want ze had een wondje van een haak. Grappig trouwens die 2e pony van boven lijkt superveel op Cato :j hier kun je wel een beetje zien wat een klein hoofdje ze heeft.

Afbeelding

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:48

Dit is mijn shet van 106 cm schoft met de originele Micklem maat pony. Onder het hoofdstel zit een simpel bakstuk met bit. De bijgeleverde bitriempjes waren te klein en een grotere maat was nog onderweg.

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:39

sakvis schreef:
Dit is mijn shet van 106 cm schoft met de originele Micklem maat pony. Onder het hoofdstel zit een simpel bakstuk met bit. De bijgeleverde bitriempjes waren te klein en een grotere maat was nog onderweg.

[ [url=m/WLUcuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk niet dat de bitriempjes te klein waren, je hebt er gewoon een apart soort bit in zitten.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:41

Daphara schreef:
sakvis schreef:

[ [url=m/WLUcuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk niet dat de bitriempjes te klein waren, je hebt er gewoon een apart soort bit in zitten.

Beide. Er zat maar 1 lengte bitriempjes bij ipv 2. Deze waren te kort. Daarom werd er iets nagestuurd en die zijn wel van goede lengte.
Maar het bit heeft ook wel erg kleine bitringen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:47

Hallo :wave:

Kom ik even het topic binnen vallen.

Weet iemand hoe de hb showtime freedom valt qua maat?

Ik heb zo’n leuk paard die van ieder merk een andere maat heeft :7

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:02

Zou de chester van Hooks ongeveer hetzelfde zijn als de Nirak van PS? Ik heb dus een paard dat snel achter de teugel kruipt en waar ik dus veel moeite bij heb om haar voor de loodlijn te houden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:17

Wat schattig al die kleine pony's!

Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een hoofdstel van hooks. Ik heb een paard dat geen rare dingen vertoond op lage neusriem, gecombineerde neusriem of mexicaanse neusriem. Qua dressuurmatig rijden is ze altijd snel afgeleid en kan ze heel sterk in de mond worden.
Dus misschien is er een hoofdstel die erbij zou passen..

Ik kan jullie dus niet helpen, maar misschien dat iemand mij nog kan helpen :))

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:17

Rena100 schreef:
Zou de chester van Hooks ongeveer hetzelfde zijn als de Nirak van PS? Ik heb dus een paard dat snel achter de teugel kruipt en waar ik dus veel moeite bij heb om haar voor de loodlijn te houden.

Chester is meer als de pioneer als ik hem zo bekijk. De Nirak heeft geen los bakstuk voor het bit en een hoger gevormde neusriem.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:33

Ik zie het inderdaad. Toch wel iets anders...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:53

https://www.kramer.nl/hoofdstel-Anatomi ... &ci=257079

Ik heb deze nu thuis. Fijn hoofdstel. Mooie pasvorm. Nette kwaliteit. Staat heel mooi, heel sjiek. Wel lijkt mijn paard weer iets jeukeriger op dit hoofdstel. Kan door het warmere weer komen.
Ik heb de neusriem altijd extreem los en moest wel even 2 gaatjes bijprikken in de bovenste riem. Het kan nét. Mijn paard heeft ook wel een diepe kaak. Als hij meer vormt zal dat wel beter worden. Ik vind het wel fijn dat deze riem onderlegd is onder de kaak.
De 'sperriem' is onderlegd en dat eindigt precies bij de mondspleet. Even was ik bang dat dat voor irritatie kon zorgen maar dat lijkt niet te gebeuren.

Ik heb voor dit paard ook de anatomical pro, de micklim versie. Die gebruik ik ook nog dus ben benieuwd of ik verschil ga merken tussen beide hoofdstellen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:03

Ik heb exact hetzelfde hoofdstel vorige week binnen gehad, bij mij paste de kaakriem ook echt niet, maar ik heb hiervoor een ander riempje gebruikt, zo'n kilometer langer. Vind het inderdaad een heel chique hoofdstel, leerkwaliteit is voldoende. Paard lijkt er ook nog aan te moeten wennen.. dus hoop dat het wel beter wordt met rijden. Hij lijkt nu vooral onwennig, maar kwam van een hoge neusriem ronder sperriem af. Vind het wel jammer dat er geen blinde bakstukken aan het hoofdstel zitten en dat de sluiting van de ‘sperriem’ inderdaad onderop de kin zit. Als er geïnteresseerden zijn zal ik vanmiddag even een paar foto's maken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:23

Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:51

Voor kleine pony's is dit ook een heel fijn hoofdstel. De Hooks Alton:

Afbeelding

Spoiler:
bij interesse 1 te koop wegens verkeerde maat besteld :') moest cob zijn en blonde ik heb een pony besteld haha

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:03

Hoofdstellen blijven lastig. Ik heb mijn micklem competition weer verkocht, ik was er toch niet helemaal tevreden over. Dan is nu de vraag welke wel...
De PS Pioneer spreekt mij heel erg aan, maar ik durf niet goed te bestellen door de verschillende maten (zou dan een combi van cob en full worden). Ik ben bang dat het niet past en dat ik alles weer terug moet sturen naar Zweden. Dan is er nog de Schockemohle alpha (of beta) en een Kramer hoofdstel...
En dan moet het ook nog mooi staan op een tinker O:)

saviro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:54

Janntjuh schreef:
Hoofdstellen blijven lastig. Ik heb mijn micklem competition weer verkocht, ik was er toch niet helemaal tevreden over. Dan is nu de vraag welke wel...
De PS Pioneer spreekt mij heel erg aan, maar ik durf niet goed te bestellen door de verschillende maten (zou dan een combi van cob en full worden). Ik ben bang dat het niet past en dat ik alles weer terug moet sturen naar Zweden. Dan is er nog de Schockemohle alpha (of beta) en een Kramer hoofdstel...

Ik heb daar ook de Pioneer besteld na contact met klantenservice over de maat. Toen het hoofdstel uiteindelijk geleverd is (dat is binnen een paar dagen) bleek dat de neusriem toch een maat te groot was. Ik heb de neusriem teruggestuurd en had binnen 3 dagen een nieuwe. Dat gaat best heel snel is mijn ervaring. Daar zou je het niet voor hoeven laten denk ik.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:02

Janntjuh schreef:

Had mijn pm je nog helderheid gegeven?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:52

Benfan schreef:
Janntjuh schreef:

Had mijn pm je nog helderheid gegeven?

Ja, maar dat maakt mijn keuze niet makkelijker :') Liever dat ik er 1 kan afstrepen van mijn lijstje dan dat ik mijn lijstje langer maak _O-