[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:29

darkadia schreef:
Even vraagje, paardlief is afgelopen maanden dankzij boomloze zadel en veel werk aan de hand goed bijgekomen in bespiering (1,5 maat groter kopijzer) en wil ivm in toekomst meer springen toch weer naar een boomzadel.
Nu vroeg ik mij af wat jullie een nette prijs zouden vinden voor het volgende:
Barefoot Notting Hill Pommel maat M, zadelmaat 1, weinig gebruikt, alleen lichte gebruikerssporen onder de beugelriemen. Incl een barefoot pad met standaard inlages (in goede staat), een merkloze pad (kerbl geloof ik) zonder inlages, beugelriemen van Barefoot en een extra Pommel maat M (oude oranje versie, dus valt als M/L).

Ik denk dat die nog best 550 tot tegen de 600 kunnen gaan doen met alles erbij?
Maar das even een gokje
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-04-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:32

Ik denk dat dat ook wel een goede prijs is..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:42

Gaaf dat paarse setje!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:43

hobbelheks schreef:
Zo'n fra singel moet ik ook maar eens gaan bekijken geloof ik. Gebruik je dezelfde maat als bij een andere singel?

:j ze vallen ''normaal''. Wat staat dat paars gaaf op een Haf!!

Witwi schreef:
Ooh, die is leuk Hobbelheks!! :D

Hier ook eens een vraagje in de hoop iemand me kan antwoorden. Iemand zei me dat mijn barrydale teveel naar voren helt en dat ik deze moet opvullen. Met wel materiaal dien ik het beste op te vullen en het is toch de bedoeling dat ik de pad en niet het zadel opvul he? Zal een fotootje erbij zetten ter verduidelijking:

Ik vind hem niet teveel naar voren hellen. Heb je het idee dat hij van achteren ''wipt'' als je draaft of galoppeert?

Darkadia: Ik zou er ook tussen de 500 - 550 voor vragen. :)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:45

Witwi schreef:
Ooh, die is leuk Hobbelheks!! :D

Hier ook eens een vraagje in de hoop iemand me kan antwoorden. Iemand zei me dat mijn barrydale teveel naar voren helt en dat ik deze moet opvullen. Met wel materiaal dien ik het beste op te vullen en het is toch de bedoeling dat ik de pad en niet het zadel opvul he? Zal een fotootje erbij zetten ter verduidelijking:

Ik vind hem niet teveel naar voren hellen. Heb je het idee dat hij van achteren ''wipt'' als je draaft of galoppeert?

Darkadia: Ik zou er ook tussen de 500 - 550 voor vragen. :)[/quote]

Als ik erop zit, voel ik het niet echt dat hij naar voren helt, maar als ik haar laat draven zonder dat ik erop zit, helt hij wel naar voor als ze hij haar naar beneden doet.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:48

Is het echt je zadel dat helt of loopt je paard te veel op de voorhand?

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:56

hobbelheks schreef:

Mijn pony zal ook nog wel op de voorhand lopen aangezien ze nog maar net onder het zadel is... Maar erg hard nu ook weer niet. Als ze in de roundpen ronddraaft zonder mij erop, helt het zadel echt naar voor (achterkant komt naar boven).

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:56

Ik kan het bericht met de winnaars van het verlanglijstje niet vinden :(

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:49

Help -O-

Ik heb daarnet weer gereden en trof daarna warrige haartjes aan op de zadelplek, beide kanten. Is dit van de stijgbeugelophanging?

Ik rijd met een Ghost, HKM protector pad met moosgummi inlagen en nu dus een FRA supersingel erbij. Heb dit soort plekken nog niet eerder gehad.

Afbeelding

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:53

Witwi schreef:
hobbelheks schreef:

Mijn pony zal ook nog wel op de voorhand lopen aangezien ze nog maar net onder het zadel is... Maar erg hard nu ook weer niet. Als ze in de roundpen ronddraaft zonder mij erop, helt het zadel echt naar voor (achterkant komt naar boven).

Ik denk dat een banaan/c-singel al veel kan doen, je zadel wordt nu naar voren getrokken door de singel omdat die tussen de voorbenen en de buik in zit omdat je paardje nu nog overgewicht heeft. Een c-singel helpt je singelstoten rechter onder je zadel te houden en wordt het dus minder naar voor getrokken. Dit samen met al de overtollige vetjes kwijt raken en meer spiertjes gaat al veel doen denk ik :)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:05

Caaatje schreef:
Witwi schreef:

Ik denk dat een banaan/c-singel al veel kan doen, je zadel wordt nu naar voren getrokken door de singel omdat die tussen de voorbenen en de buik in zit omdat je paardje nu nog overgewicht heeft. Een c-singel helpt je singelstoten rechter onder je zadel te houden en wordt het dus minder naar voor getrokken. Dit samen met al de overtollige vetjes kwijt raken en meer spiertjes gaat al veel doen denk ik :)

Oh, dan moet ik eens uitkijken naar zo een singel. Bedankt voor je antwoord! :)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:40

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met het synthetische zadel freeride?
Ik durf nog steeds niet volledig naar boomloos over te stappen en dit zadel leek mij wel interessant voor erbij. Heeft geen pommel maar wel een verplaatsbare beugel bij de schoft en de beugelophangong is verstelbaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:48

Goedkoop is vaak duurkoop.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:56

Iemand op mijn stal had zo een freeride en tijdens gebruik is de beugelophangimg letterlijk als een mes door boter dwars door het zadel gaan snijden... Zeker geen aanrader als boomloos zadel, misschien alleen als barebackpad achtig iets.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:09

Daphneeeej schreef:
Iemand op mijn stal had zo een freeride en tijdens gebruik is de beugelophangimg letterlijk als een mes door boter dwars door het zadel gaan snijden... Zeker geen aanrader als boomloos zadel, misschien alleen als barebackpad achtig iets.

Woeps ik haak al af :oo
Een oud stalgenootje heeft een vergelijkbaar zadel en die wilde ik juist niet ivm de niet verplaatsbare ophanging maar deze ophanging is dus al helemaal niets.

Marcella schreef:
Goedkoop is vaak duurkoop.

Ik vroeg om ervaringen niet om vermoedens ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:26

Helene83 schreef:
Deze foto van mij een Nina staat op de Bf site..
Helaas is Nina vorig jaar verkocht en hoorde pas dat ze is overleden.. Y;(
Sorry.. moest het even kwijt...

Hè, wat vervelend :(:) sterkte.
Ik vind het een hele mooie foto!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:32

Er zijn een aantal ervaringsdeskundigen in dit topi.
Wat ik er van onthouden heb is dat een kartonnen doos een betere pasvorm heeft en het randje drukt in de rug

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:23

Hai allemaal! Weer even een vraagje. Ik heb momenteel een Barefoot Cheyenne, maar merk dat ik toch iets van steun mis aan kniewrongen, ondanks dat ik enkel recreatief buiten rij (wel vaak langere afstanden). Daarnaast had ik eerder last van warrige haren na het rijden, moet zeggen dat ik er de laatste tijd niet heel goed op gelet heb, maar zit me toch niet helemaal lekker. Nu kan ik een Barefoot Lexington uit 2012 overnemen voor 250 euro. Ik heb een fjord en nu las ik dat hij juist gemaakt is voor wat langere paarden en iets minder kan passen op korte paarden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En wat vinden jullie van de prijs? Ben erg benieuwd :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:26

Achjee hoe kan Nina nou overleden zijn, wat is er gebeurd...? :(:)

Als je met de Barrydale geen last ervaart van naar voren hellen tijdens het rijden dan zou ik zelf niet gaan knutselen :)

Heb je de pommel onlangs nog even gepast, dat die niet te breed is bijvoorbeeld? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:37

tennan schreef:
Help -O-

Ik heb daarnet weer gereden en trof daarna warrige haartjes aan op de zadelplek, beide kanten. Is dit van de stijgbeugelophanging?

Ik rijd met een Ghost, HKM protector pad met moosgummi inlagen en nu dus een FRA supersingel erbij. Heb dit soort plekken nog niet eerder gehad.

[ [url=m/wbX128.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat sinds de FRA supersingel?
PS - neem ht even op met BZ, die weet meer van jou en je spullen dan ik ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:43

Ik heb het inderdaad nog niet eerder gezien, Kwetal.

En ik hoopte eigenlijk dat BZ het hier zou zien :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:55

pmarena schreef:

Doordat ze teveel op stal had gestaan en ze daar als fokmerrie stond een dus verder niets mee gedaan werd.. Is schijnbaar de CPL naar binnen geslagen in haar benen. Ik weet er het zijne niet van.. heb het maar via via gehoord.

Schrok er wel van. Gelukkig heeft ze een mooi plekje op je site!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:16

Jets, de lexington is achterin wat omhooggebouwd. op een fjord is er een hele grote kans dat je voorover gezet word door dat zadel.
Tegenwoordig zijn ze er met gewone en de omhooggevouwde vps, maar dat was in 2012 nog niet.
ik kan niets terugvinden over de normale vps in lexington tegenwoordig...... so scratch that... miss dat dat een LE is geweest :? Of wishfull thinking van mijn kant oid

Vlgns mij staat de uitgebreide uitleg bij Bianca op de barefoot site.(waar ik nu ook even ga kijken of ik nu geen onzin tik :+ maar zelf vond ik de lex qua uiterlijk altijd erg mooi maar door die opbouw dus niet geschikt voor mijn paard toen)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:31

pmarena schreef:

Als je met de Barrydale geen last ervaart van naar voren hellen tijdens het rijden dan zou ik zelf niet gaan knutselen :)

Heb je de pommel onlangs nog even gepast, dat die niet te breed is bijvoorbeeld? :)

Tijdens rijden idd geen last van overhellen...
De pommel is nog niet aangepast, maar te breed gaat deze niet zijn, van bouw is ze nog steeds hetzelfde. Heb een maatje kleiner liggen en deze is nog te smal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:33

Achterkant is dikker gevuld van de Lexington grofweg gezegd, waardoor zijn kont in de lucht gestoken wordt en dat combineert natuurlijk niet lekker met een paardje waarbij de rug ook al omhoog loopt op die plek, dan wordt het zaadel aan de achterkant dubbel omhoog geduwd :=

Echt super zonde van Nina... jullie hadden het zo leuk samen volgens mij... :(:)