[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:07

Ohhh spannend! Welk zadel?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:08

Een Barefoot Arizona nut. :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:08

Leuk! Wel foto's plaatsen he :) Ik probeer vanmiddag ook eindelijk eens foto's te maken van de Hidalgo.

Voorlopig maar even rustig aan doen, paardlief gaat woensdag naar de dierenarts.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:16

Ga ik doen! :)
Welke Hidalgo heb jij ook alweer? Oei iets ernstigs waarvoor ze naar de dierenarts moet?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:19

Ik heb een Hidalgo Mallorca Special. Nee ik hoop van niet, maar ze is afgelopen zomer licht hoefbevangen geweest en hoewel de hoefsmid zegt dat het er nu weer prima uitziet, vind ik toch dat ze heel stijf blijft. Sowieso lijkt ze vast te zitten in haar rug dus een osteopaat wordt ook geregeld, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op dat dat het enige is. Meer een bezoekje voor de zekerheid want kreupel is ze verder niet, hoogstens af en toe wat onregelmatig op één hand.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:37

Kirsha, hoefbevangenheid kan heel lang duren. Ik geloof dat het zelfs wel een jaar kan duren voordat het helemaal over is. Dus opzich is het niet gek dat ze nog niet 100% loopt.
Helaas weet ik er alles van. We waren weer bezig met opbouwen vh rijden, maar ze heeft weer teveel eten gekregen (en de eigenaar zet haar stiekem op de wei), dus ze loopt weer stijf+ warme hoeven :\

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:35

Een hoop tonnetjes hier, en mijn Belgische trekpaard tonnetje is net van een M naar een L gegaan :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:46

Whaha mijn shire heeft ook een L _O- Leuk dat jij ook een Atlanta op een trekpaard hebt. Maandag komt de barefootpersoon langs om te zien of ze de shims kan aanpassen.. Kan niet wachten tot we lekker van start kunnen met rijden :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:54

Die fjord van me had vroeger ook de XXL, maar nu de L en vorig jaar een poosje een M. Heb dus alle 3 de maten en die hou ik ook wegens wisselend postuur. ;)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:06

Sussanne schreef:
Ik kwam net op mp een bf tegen. Jawel in de advertentie staat dat het een bare foot chayenne is, met verplaatsbare beugelophanging, en het verhaal doet mij voorkomen dat hij vps heeft. Het zadel is maar 10x gebruikt en er wordt 600! euro voor gevraagd. Maar wat nou het allerleukste is aan deze advertentie. De chayenne heeft een ritsje in de cantle, en een vaste beugelophanging. Maar je krijgt er wel fenders en seatseaver bij -O- je zult er maar intrappen -O- -O- dan baal je flink

navraag gedaan en het zadel is echt bijna nieuw _O- 2007 is toch nog niet zo lang geleden 8)7

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:10

Ja en dan reed ze vast 2x per jaar 8)7 maar jaja hij is gezakt naar 500euro . Ach daar kun je em wel voor kopen of niet :o :+

Edit: er staat er nog zo een voor 400euro. En die ruikt naar leer en wol, en is praktisch niet gebruikt. _O-

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:18

Dacht dat het dezelfde was :+
Al heeft die van leer en wol er niks instaan over VPS +:)+ :Y)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:20

Phillipa schreef:
Ook een XXL pommel gehad hier haha. Ik heb 'm nog steeds, just in case :))

Is er iemand hier in dit topic die ervaring heeft met de barefoot longeersingel?

Ik.. als je tenminste de 'save-my-spine' bedoelt?

Ik heb hem. (niet dat ik op dit moment weet waar hij ligt.. maar hij moet ergens zijn.. :+ )
Ik heb hem twee keer gebruikt. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo veel meerwaarde hebben ten opzichte van een gewone (goedkope :') ) longeersingel en wel een zwaar log ding... En de pommel leek niet lekker te passen, dus nog aan het frutten geweest met een andere maat, maar dat was het toch ook niet erg... Onder in de kast dus (en geen idee meer wèlke kast :') )
Of ben ik nu dom in de weer en jaag ik klanten weg? :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:24

Sussanne schreef:
Ja en dan reed ze vast 2x per jaar 8)7 maar jaja hij is gezakt naar 500euro . Ach daar kun je em wel voor kopen of niet :o :+

Edit: er staat er nog zo een voor 400euro. En die ruikt naar leer en wol, en is praktisch niet gebruikt. _O-

Ben meteen gaan kijken op Mp..Wat sommige al wel niet verzinnen zeg..Hij ruikt nog naar leer en wol dus hij is als nieuw,hoe kom je erop

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:41

Op mijn tonnetje heb ik ook een XXL fork.M heeft ze ook nog een tijdje gehad,maar deze zat uiteindelijk niet goed. Ze is gewoon erg rond gering,want ze is al aardig afgevallen.Vorig jaar is Evelien van Eurohorse langs geweest voor een westernzadel en toen had ze al een XXX fulltime quarter nodig.Heel zeldzaam,dus dat zou maat werk worden.

En een zadel duurder dan mijn pony zelf,gaat het echt niet worden.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:55

Kirsha schreef:
Veel propjes hier lees ik wel :D

Mijn peerd is geen propje...het is gewoon een beer van een paard!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:08

Nu het toch over pommels gaat, wie kan mij hier even uit helpen!?

Ik heb deze 2 pommels, volgens mij zijn het dezelfde en zouden ze maat L moeten zijn. Klopt dit?
Ik heb ook nog een witte, is dat dan een M?

Afbeelding

Dit is een van de (L?) pommels op mn knollebol. Niet helemaal perfect he? :?

Afbeelding

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:10

Als ik dat zou zie denk ik dat je ook een XXL nodig hebt.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:12

Whaha ik zie het al. BF moet ipv maat M, XXL standaard maken _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:27

Haha _O-
Mijn pony had toen ik net met haar aan het rijden geslagen was een flexibele.
Toen is ze vorige zomer door ouderdom+ hard werken + slechte tanden naar een m gegaan.
En deze zomer via de M, 2 weekjes L toen naar de XXL.
Nu zit ik op XL en de pony op gewicht.
Ondertussen heb ik ook nog voor een ander paard de S gebruikt.

Dus nu het ik de S, M, L, XL, XXL en flexibele pommel, allemaal dus *\o/*

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:25

Pippaa schreef:
nienke07 schreef:
XXL? ... en het heet Vlinder?! _O- _O- _O-

Das ook niet lief

:')

Ja vond hem wel goed gevonden haha

Nou ja de mijne is wel tonnetje rond. XXL gaat nu net.
Ze is wel nog maar 3,5. Ik hou er wel rekening mee dat ik een kundig iemand in de toekomst maar een met de hand laat maken en uitmeten.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:48

jenn0dv schreef:
Nu het toch over pommels gaat, wie kan mij hier even uit helpen!?

Ik heb deze 2 pommels, volgens mij zijn het dezelfde en zouden ze maat L moeten zijn. Klopt dit?
Ik heb ook nog een witte, is dat dan een M?

[ Afbeelding ]

Dit is een van de (L?) pommels op mn knollebol. Niet helemaal perfect he? :?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Deze oranje pommels zijn allebei M pommels. De witte kan S, L of XXL zijn. Op de site van Barefoot: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/pommelkleuren/

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:47

nienke07 schreef:
Phillipa schreef:
Ook een XXL pommel gehad hier haha. Ik heb 'm nog steeds, just in case :))

Is er iemand hier in dit topic die ervaring heeft met de barefoot longeersingel?

Ik.. als je tenminste de 'save-my-spine' bedoelt?

Ik heb hem. (niet dat ik op dit moment weet waar hij ligt.. maar hij moet ergens zijn.. :+ )
Ik heb hem twee keer gebruikt. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo veel meerwaarde hebben ten opzichte van een gewone (goedkope :') ) longeersingel en wel een zwaar log ding... En de pommel leek niet lekker te passen, dus nog aan het frutten geweest met een andere maat, maar dat was het toch ook niet erg... Onder in de kast dus (en geen idee meer wèlke kast :') )
Of ben ik nu dom in de weer en jaag ik klanten weg? :D

Die bedoel ik inderdaad! Haha, ja heel dom van je :Y)

Op sommige foto's op de officiële bf site lijkt hij me namelijk ook niet helemaal lekker zitten naar mijn idee en hij oogt idd log. Ben nog op zoek naar een goede longeersingel die ook een beetje de ruggengraat vrij laat. Ben alleen weer lekker kritisch dus voorlopig nog niet zoveel singels die aan mn eisen voldoen :+ Bedankt iig!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:12

Philipa je hebt ook van die leren singels met 2 kussentjes aan de bovenkant, is dat wat, of is de schoft hier te hoog voor? Ik heb anders nog wel een (hele oude niet meer in top staat maar doet het nog wel) singel welke je mag hebben?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:59

Yvankaxx schreef:
Kirsha, hoefbevangenheid kan heel lang duren. Ik geloof dat het zelfs wel een jaar kan duren voordat het helemaal over is. Dus opzich is het niet gek dat ze nog niet 100% loopt.
Helaas weet ik er alles van. We waren weer bezig met opbouwen vh rijden, maar ze heeft weer teveel eten gekregen (en de eigenaar zet haar stiekem op de wei), dus ze loopt weer stijf+ warme hoeven :\

Wat balen :( Sterkte! Ik ben ervan op de hoogte dat het lang kan duren maar ik wil er toch voor de zekerheid even iemand naar laten kijken, niet dat er iets ongemerkt sluimert ofzo.

Goed, foto's van de Hidalgo :D Mijn paard zag eruit als een bootwerker, en naarmate ze meer ging zweten werd ze nog smeriger :))

Paard met zadel. Ze stond een beetje vreemd, in het land achter ons was een trekker bezig en dat is natuurlijk spannend :j
Afbeelding

Vanaf de achterkant.
Afbeelding

Zo ligt het bij de schoft. Als ik erop zit kan ik ongeveer 3 vingers tussen de schoft en het zadel steken.
Afbeelding

En zo lag het na het rijden.
Afbeelding

Zweetafdruk
Afbeelding