Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poes schreef:Voor degene die goedkope namaakhoofdstellen bestellen: hou er rekening mee dat er achter een hoofdstrl een zeer groot proces zit met een impact op dierenwelzijn, het milieu, mensenwelzijn en de gezondheid van jou en je paard. Voor lage prijzen stel ik me ernstige vragen over de herkomst en kwaliteit van het leer, over het looiproces en gebruikte producten en afvalverwerking, over welke lijm en verf, over arbeidsvoorwaarden. Bedenk je dat je mogelijk een zeer ellendige industrie steunt met eventueel giftige producten.
Weidebloem schreef:poes schreef:Voor degene die goedkope namaakhoofdstellen bestellen: hou er rekening mee dat er achter een hoofdstrl een zeer groot proces zit met een impact op dierenwelzijn, het milieu, mensenwelzijn en de gezondheid van jou en je paard. Voor lage prijzen stel ik me ernstige vragen over de herkomst en kwaliteit van het leer, over het looiproces en gebruikte producten en afvalverwerking, over welke lijm en verf, over arbeidsvoorwaarden. Bedenk je dat je mogelijk een zeer ellendige industrie steunt met eventueel giftige producten.
Dezelfde vraagtekens kan je ook zetten bij duurdere hoofdstellen. Duur en merk garanderen niets wat betreft milieu aspecten...
Amy schreef:Ik heb vanmiddag eerst eens een 'goedkoop' anatomisch hoofdstel gekocht van ej. Als ie bevalt misschien maar doorsparen voor een micklem.
Hoe vinden jullie m zitten?
[ [url=m/R4GIj0.jpg]Afbeelding[/url] ]
meiske1577 schreef:[naam] schreef:Ik heb vanmiddag eerst eens een 'goedkoop' anatomisch hoofdstel gekocht van ej. Als ie bevalt misschien maar doorsparen voor een micklem.
Hoe vinden jullie m zitten?
[ [url=m/R4GIj0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is inderdaad niet heel anatomisch, maar zo te zien is het kopstuk wel anatomisch gevormd. Het is niet echt te vergelijken met de werking van de Micklem.
Je heb de riempjes niet helemaal goed.
Er zitten drie riempjes aan het kopstuk;
De neusriem moet aan de “onderste”
De bakstukken aan de voorste en de keelriem aan de achterste.
Verder zit hij qua afstelling netjes, de frontriem lijkt iets strak.
Jammer dat veel hoofdstellen dit hebben, de frontriem is vaak net te kort.
xLindy91 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben me ook al even aan het verdiepen in een nieuw hoofdstel. Nu vind ik de PS of Sweden heel mooi, en dan de Pioneer of de High Jump. Weten jullie misschien wat het verschil is in werking van deze 2? Ik kan het namelijk niet vinden..