[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:49

Rechts opzadelen is wel een idee. :)* Maar ik meen me te herinneren dat hij het even lastig vindt. En die swing is echt drama bij mij.. Hoeveel keer mensen het me niet gedemonstreerd hebben, hoeveel filmpjes ik wel niet bekeken heb en ik denk het altijd te kunnen tot ik voor mijn paard sta - not. Ik blijf even onelegant met dat ding op de rug te gooien. Dan is mijn Christ BBP toch echt een verademing, lekker simpel. :')

Oh, ik vind mijn Silverado ook niet heel zwaar hoor. Maar als lichter mogelijk is, dan bekijk ik dat graag. Ik denk dat vooral de boel een stuk zwaarder wordt als mijn singel er aan hangt. (Mohair met best wat zwaar beslag eraan)

Zadelpasservice was sowieso het plan evt. maar ik heb geen idee of er iemand met zo'n ruim aanbod zo ver wilt komen. ;) Het zou al moeten lukken dat ik een boel mensen kan optrommelen in de buurt die ook willen zadels passen. Overigens ben ik ook aan het kijken naar de meer recreatieve trek/endurance modelletjes hoor. Maar het comfort van een westernzadel wil ik wel graag terugzien in het zadel. Trekkers heb ik ook al gehad, zowel het oudste als - toen - het nieuwste model Ultimate Luxury. Daar zat ik echt enorm onstabiel in.. Stevigheid is echt een must, zeker omdat meneer wel eens gek durft doen. Ook aanpasbaarheid, zodat ik het zadel nog op een ander paard kan gebruiken indien nodig.

MJR_Tjelle

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:21

De hoop en de zoektocht naar een 2e hands barefoot Wellington opgegeven en een nieuwe gekocht.
Helemaal blij mee! Ella heeft geholpen met een passessie.

Officieel de eerste bij ons op stal die overstapt naar boomloos. Ben benieuwd naar de reacties komende weken hahah.
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:44

Gefeliciteerd!

Als jij niets zegt, hebben je stalgenoten het waarschijnlijk niet eens door ...

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:09

Hoe vinden jullie deze zweetafdruk? Vanmiddag een freemax testzadel binnen gehad en eerste ritje meegemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:40

Mooi!! Ik ben ook op zoek naar een barefoot. Een cheyenne of Cherokee. Inprincipe zoek ik een 2de hands :D alleen zijn zijn er niet zo heel veel te koop. Ik wil ook nog een maatje 1. Wordt even geduld hebben :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:44

@Tinker-sally: op zich een mooi zweetafdruk, maar ergens in het midden zit overdwars een vreemde strook van afwijkende haren ??

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:52

MJR_Tjelle schreef:
De hoop en de zoektocht naar een 2e hands barefoot Wellington opgegeven en een nieuwe gekocht.
Helemaal blij mee! Ella heeft geholpen met een passessie.

Officieel de eerste bij ons op stal die overstapt naar boomloos. Ben benieuwd naar de reacties komende weken hahah.
[ [url=m/jNXS1J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1xi8XE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!
Vind dat halster ook super mooi trouwens :~

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:26

Ohww vind die wellington echt een heeel mooi zadel!!! Straks als mijn paardje op gewicht en spiertjes zit mss ook eens na kijken!

Heb nu een 2e hands london! En heb het idee dat het wel aardig licht
Wat jullie?
Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:32

Lijkt wel goed volgens mij.

Hier past de BF Atlanta goed op mijn paard, kan er alleen zelf niet lekker op zitten dus hij staat weer te koop.
Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:50

staat goed beide zadels, alleen idd die zweetplek lijkt iss een rare haren baan door te zitten?

o wat jmmr marieke!!
happy valley niks voor je ?
staat hem wel stoer dat zadel
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 29-04-18 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:58

bestaat de barefoot singel converter nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:46

Zijn er eigenlijk al meer mensen die de Prince Orion zadels getest hebben? Ik heb de zoekmachine op Bokt gebruikt maar kwam alleen mijn eigen posts tegen. :')

Vorige week heb ik het met Ella van de boomlooszadelpasservice getest op [***] en de Prince Orion was het eerste zadel ooit (na Ghost, Barefoot, Barefoot barebackpad, Grandeur Tomentum, Grandeur barebackpad, Deuber, Trekker, filzsattel) waarmee hij wegliep alsof ik niet eens op zijn rug zat en meteen niet alleen stap maar ook draf aanbood, wat we überhaupt nog nooit onder het zadel gedaan hebben.

Ik vind het een heel bijzonder zadel, ik kan niet anders zeggen. Het zit zalig en ik heb er gisteren meteen een besteld, maar helaas komt het met een onzalig lange wachttijd... :x
Dus nu probeer ik die wachttijd te overbruggen met zoeken naar ervaringen van anderen. ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:57

Het is nog een enorm torentje, en de pad had ik bést even recht kunnen trekken natuurlijk... :o maaaar, hij staat wel super knap op mijn dame vind ik zelf :) Helaas ivm de belachelijke zondvloed aan water die uit de hemel kwam gister niet mee gereden nog, dus die primeur laat nog even op zich wachten.

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:55

Staat mooi skippy :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:59

pleiada schreef:
Staat mooi skippy :j

Thanks!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:03

Mooi skippy!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:06

Buitenzinnig schreef:
Mooi skippy!

Thanks! :)

Stripe000

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:15

Ligt wel erg hoog skippy, hoort dat zo?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:35

Ik heb vandaag de Kieffer Move, een semi boomloos zadel binnen gekregen. Het kopijzer kan aangepast worden middels infrarood. De rest van het zadel is opgebouwd uit laagjes "schuim" De zitting kun je net zoals bij de Barefoot Justajust verplaatsen. Je hebt diverse cantle en kniewrongen die je op het zadel kunt plaatsen. Ik heb er 2 weken terug al even mee gereden en hij zit heerlijk! :D Het zadel is er ook in een lederen uitvoering Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:44

Xyzutu, heb nog nooit ban t merk gehoord, heb je info?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:58

MJR: Staat mooi hoor de WELLington +:)+ Ben benieuwd of je stalgenoten er wat van vinden :P

Tinker Sally: op de eerste foto lijkt de zweetafdruk best scheef maar op de andere foto’s valt dat nogal mee, ziet er goed uit toch :)
Alleen die streep valt wel op inderdaad, waar komt die door denk je?

Eefje: jammer dat je geen langere singel kwijt kan, maar ligt verder best netjes. Zit jij er fijn in en loopt paard er fijn onder...?

Jammer Marieke dat je er niet lekker op kan zitten. Wat scheelt er aan? Hij staat wel heel stoer op je paard vind ik :)

Ja hoor de Barefoot singel converter bestaat nog :j Staat gewoon onder het kopje “singels” in het menu op de website :P
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... rsttuigen/

Prince Orion...volgens mij is de enige die daar echt iets van ervaring mee heeft, Ella. En jij dan nu :) Leuk dat dit zadel direct zo goed bevalt, zo’n eerste ervaring gun je iedereen +:)+ Hoe lang is de levertijd dan...?

Skippy: jeetje die moet inderdaad nog een eind zakken zeg! Ik vind het een mooi zadel alleen dat doorgestikte is niet zo mijn smaak... maar toch heeft het wel wat :)

Geinig Kitty! Er waren jaren geleden al geruchten over Kieffer die iets met “boomloos” wilde doen maar dat is dit dan dus geworden :D Is het ook wat qua flexibiliteit en ruggengraatvrijheid?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:13

pmarena schreef:
MJR: Staat mooi hoor de WELLington +:)+ Ben benieuwd of je stalgenoten er wat van vinden :P

Tinker Sally: op de eerste foto lijkt de zweetafdruk best scheef maar op de andere foto’s valt dat nogal mee, ziet er goed uit toch :)
Alleen die streep valt wel op inderdaad, waar komt die door denk je?

Eefje: jammer dat je geen langere singel kwijt kan, maar ligt verder best netjes. Zit jij er fijn in en loopt paard er fijn onder...?

Jammer Marieke dat je er niet lekker op kan zitten. Wat scheelt er aan? Hij staat wel heel stoer op je paard vind ik :)

Ja hoor de Barefoot singel converter bestaat nog :j Staat gewoon onder het kopje “singels” in het menu op de website :P
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... rsttuigen/

Prince Orion...volgens mij is de enige die daar echt iets van ervaring mee heeft, Ella. En jij dan nu :) Leuk dat dit zadel direct zo goed bevalt, zo’n eerste ervaring gun je iedereen +:)+ Hoe lang is de levertijd dan...?

Skippy: jeetje die moet inderdaad nog een eind zakken zeg! Ik vind het een mooi zadel alleen dat doorgestikte is niet zo mijn smaak... maar toch heeft het wel wat :)

Geinig Kitty! Er waren jaren geleden al geruchten over Kieffer die iets met “boomloos” wilde doen maar dat is dit dan dus geworden :D Is het ook wat qua flexibiliteit en ruggengraatvrijheid?

Ja ik ben wel kritisch maar hij heeft de test doorstaan. Het is zeker geen "dubbelvouw" zadeltje. Er zit een vast kopijzer in, de rest van het zadel is wel flexibel

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:01

Dat kopijzer veranderen van die kieffer hoe moet ik dat zien, dat is weer iets wat de zadelmaker moet doen?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:13

siskeh schreef:
Dat kopijzer veranderen van die kieffer hoe moet ik dat zien, dat is weer iets wat de zadelmaker moet doen?

Ja :j met infrarood.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:49

Dat is natuurlijk wel typisch Kieffer tegenwoordig, dat infrarood :j