[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:02

Tja, de snee eigenlijk om je stijgbeugelriemen erboven te kunnen leggen. :P Eronder is wie weet minder mooi voor sommigen, maar het beschadigt je zadel niet zo.. als we de keuze hadden om voor die snede te kiezen was het al heel wat!

Hihi ja, en er stond nog niet eens veel wind :') Als er echt wind staat zie ik de hand die de teugels vastheeft niet eens meer.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:03

De keuze wel/geen snede hebben we eruit gehaald omdat het een paar keer mis is gegaan :) Om dat te voorkomen is die keuze afgeschaft.

Gelukkig is er verder genoeg keuze bij de Ghost zadels! Maakt het weer een stukje makkelijker, haha.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:04

Er waren eigenlijk geen mensen die over de hardheid klaagden, maar 1 dealer vond het wel harder dan ze gewend was - dus bij wijze van test heeft die een zachtere zitting gekregen en dat is langzaamaan in het gehele assortiment ingevoerd. Dus zeker niet omdat er problemen waren.... het is dan wel jammer wanneer je net die ene bent zonder zitvlees die er wel last van heeft :(

Die snee?? Die zit er al van het begin af in??? Als je hem niet gebruikt, dan zie je hem amper?

Ik vond het een leuk filmpje - lekker gewapper op een zandpad! :j

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:08

Da's waar, je ziet hem inderdaad amper! Da's wel een redding, natuurlijk. Maar ik vind het nog steeds zo'n zonde :')

Heel leuk inderdaad, heb meteen ook mijn armen gebruind vreemd genoeg, het was zo'n mooi weer. Ze zweette zich natuurlijk wel te pletter in de restanten van haar wintervacht...

Ai, hoe is het misgegaan, Buitenzinnig? Ook genoeg keuze wel, helemaal. Ook heel fijn dat de Roma er in feite best uitziet als dressuurzadel als je een wit dekje bovenop de pad legt. :j

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:50

Ik zit op "normale" paarden ook altijd vrij lang. Nu op de Belgen zit ik gevoelsmatig ook lang, maar toen ik voor het eerst foto's zag, schrok ik van de hoek die mijn knie maakt. Met alle liefde van de wereld krijg ik mijn benen niet rechter/langer op die dikbillen. Is ook wel logisch, mijn heupen maken ook een grotere hoek. Ziet er een beetje maf uit, maar het zit prima. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:10

Haha, hier idem. Hoe breder ze zijn hoe korter ik zit :D
En dan bij voorkeur ook in stoelzit, maar dat is niet zo praktisch tijdens dressuur :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:51

Mensen met lange benen kunnen vaak wel in een wonderlijk mooie dressuurzit op zo'n spier (vet :P ) bonk zitten :j

Zo net een lading berichten op de Barefoot Facebook gezet, misschien een beetje tè maargoed dan zijn we maar weer "bij" zal ik maar zeggen :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:58

Is er eigenlijk al wat meer bekend over wanneer er mogelijke ontwikkelingen van Barefoot bekend gemaakt worden Pmarena :p

Ik zag inderdaad de foto's super mooi en leuk die spring foto met de Lazy Mountain

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:00

Ja hoor, nieuwe ontwikkelingen worden bekend gemaakt als het in de verkoop komt :P

En wanneer dat is moet ik ook altijd afwachten -O-

Ik kan dan zelf het idee hebben van joh gooi het nou maar online, het is prima zo +:)+

En dan besluit de bazin van Barefoot om toch nog máánden te gaan schaven....of ineens het hele ontwerp in de prullenbak te gooien en opnieuw te beginnen :oo

Bepaalde zaken waar ik erg naar uitkijk om bekend te maken die kunnen bij wijze van spreken volgende maand ineens zover zijn dat we ze bekend kunnen maken, maar ook pas volgend jaar -O-

Maargoed er wordt altijd van allerlei nieuws ontwikkeld achter de schermen dus op zich is dat nu niet anders dan voorheen of in de toekomst :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:05

Maar we zijn gewoon nieuwsgierig wat :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:06

Sowieso nog nieuwe zadels en natuurlijk ook andere spulletjes :P

Die zebra Ride-on-Pads komen ook volgende week binnen, ik weet niet of ik ze nu mooi, lelijk of mooi van lelijkheid vind zo op de foto.... ben niet zo'n dierenprintjes-fan :=

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:07

Haha balenn..

Ik ben zelf niet nieuwsgierig naar wat maar echt de wanneer hahahah (oke de wat is ook leuk, maar ik vind alle barefoot artikelen om te kwijlen)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:13

pmarena schreef:
Sowieso nog nieuwe zadels en natuurlijk ook andere spulletjes :P

Die zebra Ride-on-Pads komen ook volgende week binnen, ik weet niet of ik ze nu mooi, lelijk of mooi van lelijkheid vind zo op de foto.... ben niet zo'n dierenprintjes-fan :=

De engels/ sidepull contour met een kaakriem ipv keelriem?! :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:15

Oh nieuwe zadels in ontwerp :9 ben benieuwd of dat wat wordt :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:57

Haha, helemaal, het is altijd zo vreemd he, je denkt dan normaal te zitten en dan zie je plots een foto in stoelzit :') Bolle buikjes, dikke billetjes, dat doet 't 'm.

Als ik voorbij kom op Lana zijn er al vaker mensen die stoppen en vragen "Is dat nu een kruising?" Omdat ze blijkbaar heel iele haflingertjes gewoon zijn oid. Tja, kom je daar af met een kleine tank. :=

Afbeelding

Ik ben weer te veel foto's aan het posten he, ik moet me echt gaan inhouden. :')
Zadeltje vandaag eveneens in het sop gezet en ingevet, maar goh, ik was totaal vergeten hoe ik mijn stijgbeugelriem"beschermers" (ben even het woord kwijt) moest monteren. Pfft. Daar heb ik toch ook even aan gezeten.

Met wat voor stijgbeugels rijden jullie, overigens? Ik heb mijn oude compositi stijgbeugels, de versie die dus heel wat nauwer is dan de nieuwe.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:59

Nieuwe barefoot spulletjes is altijd gewenst!
Wil de jas ook nog keertje aanschaffen. Lijkt me echt een fijne jas! (Is die ook geschikt bij herfstachtig weer, dus niet extreem koud, maar te koud voor zonder jas)

Ik wil eigenlijk nog teveel kopen :+
Belangrijkste heb ik iig, zadel en hoofdstel!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:27

Gewoon een lekkere ouderwetse Haflinger ipv een volbloed in Haflingerkleuren ;)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:44

pmarena schreef:
Mensen met lange benen kunnen vaak wel in een wonderlijk mooie dressuurzit op zo'n spier (vet :P ) bonk zitten :j

Zo net een lading berichten op de Barefoot Facebook gezet, misschien een beetje tè maargoed dan zijn we maar weer "bij" zal ik maar zeggen :P

Hihi.. dat heb ik je ook wel eens eerder over mijn lange pootjes op een trekpaard horen zeggen. :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:25

Wordt ook altijd hebberig van al die mooie barefoot spulletjes. De zebra ride on pad (zoveel de witzwarte als blauwzwarte) is niet zo mijn smaak, vind hem wel komisch :P

Heel erg mooi die foto's op de facebook pagina!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:33

Ik kom weer even binnenvallen.

Ik las net een veronrustend bericht op facebook geplaatst door barefootsaddles over of er een maximum gewicht is voor een barefoot. Hier staat dat er geen maximum is maar ook dat er ruiters met 120 kilo intensief rijden met een barefoot en ook nog tevreden paarden hebben. :wow:

Ik schrik hier behoorlijk van!

Ehm....ik zou sowieso mij afvragen welk paard tevreden is met een ruiter van 120 kilo, laat stan intensief gereden worden, laat staan op wat voor zadel dan ook?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:33

Tis tenslotte al 1 april geweest dus daar kan het niet aan liggen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:38

goh, liever een ruiter van 120 kilo die netjes meezit in de beweging dan eentje van 70 die zit te knotsen op die rug en zich optrekt aan de teugels.

Daarnaast, een man/vrouw die wat van lengte en bespiering heeft gaat al vlug over de 100 kilo...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:40

Niet helemaal mee eens.
Komt niemand op mijn paard die 120 kg weegt. Hoe goed die ook rijd.

Maar een shire bijv. Die zijn en breed en groot. Die kunnen al snel wel 120 kg hebben :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:44

Ik wil net zeggen of het nu spieren of vet is.... 120kg komt bij mij ook niet op mijn paard. Iemand van 120 kg die vooral dik is zal over het algemeen ook een minder goede houding hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:50

daarom ook het verschil tussen 120 kilo vet en 120 kilo getraind lichaam met ervaring ...
120 kilo beginner wil ik zelfs niet op mijn kanon van 1.70 van 950 kilo hebben.
120 kilo ervaren ruiter is een ander verhaal.

Edit: een trekpaard/shire mag niet per definitie meer dragen hoor, hoe groter het paard hoe minder procentueel gewicht ze mogen dragen (ponys zijn vaak gemakkelijk 20 %, paarden gaan al naar 10-15 %, trekpaarde ideaal maar 5-10%. Voor een trekpaard van 1000 kilo is dit een ruiter van max 100 kilo, terwijl een pony van 300 kilo 50-60 kilo gemakkelijk aankan).
Zeker shires zijn wel groot maar hebben vaak een lange rug ...
Plus hun eigen gewicht dat ze ook moeten meesleuren...