[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dianaw33

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:15

Bij mij waren de warrige haren weg door een hele lange leren singel met weinig rek. Ik ben van 65 naar 70 en nu zelfs naar 75 cm gegaan. (mijn paard is niet dikker geworden) Blijkbaar gaf dat net dat beetje meer stabiliteit.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:38

Leuk al die geestjes! De mijne heeft me gisteren ook weer 2 winstpunten in het M1 opgeleverd met een 7 en 8 voor houding en zit! *\o/*

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:42

Gefeliciteerd dieseltje!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:43

dieseltje09 schreef:
Leuk al die geestjes! De mijne heeft me gisteren ook weer 2 winstpunten in het M1 opgeleverd met een 7 en 8 voor houding en zit! *\o/*

Keurig!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:54

Gisteren een rondje op mijn ghost gemaakt, echt maar 20 minuutjes stappen en ik heb gekneusde zitbeenknobbels :+
Misschien toch maar een bontje zoeken want vetjes kweken zit er even niet in O:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:58

Gefeliciteerd Dieseltje :)F
Azmay? Zere zitbeenknobbels??? *hoekandatnou*? :?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:01

Kwetal schreef:
Gefeliciteerd Dieseltje :)F
Azmay? Zere zitbeenknobbels??? *hoekandatnou*? :?

Geen idee, sinds het begin al een beetje last van maar nu ik even niet meer gereden heb en blijkbaar nog iets aan kontvet kwijt ben kan ik vandaag dus niet meer rechtop zitten -O-

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:03

Je mag wel wat van mijn kontvet krijgen? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:10

Azmay, er rijden nog meer gratenpakhuizen op een Ghost? :+ Zit er iets (niet) in jouw zadel? Is het een nieuw zadel? Had je van te voren op een zadel proefgereden en was het daar ook bij?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:13

Kwetal schreef:
Azmay, er rijden nog meer gratenpakhuizen op een Ghost? :+ Zit er iets (niet) in jouw zadel? Is het een nieuw zadel? Had je van te voren op een zadel proefgereden en was het daar ook bij?

Heel nieuw is het inmiddels niet meer denk ik toch, volgens mij gewoon compleet(wat zou kunnen missen?).
Ik heb het tweedehands gekocht voor mijn onbeleerde merrie dus heb nooit proef gereden/een ander Ghost zadel onder mijn kont gehad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:35

Je hebt PB Azmay, anders gaat deze hele pagina over jouw achterwerk :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:30

Hier nog een blije Ghost ruiter. :D

Gisteren een heerlijk ritje gemaakt met veel snelle draf en een paar galopjes. Het was voor mijn paard de tweede keer in galop onder het zadel! Ik had altijd een schuif probleem met mijn Ghost en Lilianne zou komen, maar zij was ziek helaas. Dus zelf nog het een en ander aan gaan passen en beugels een gaatje langer gedaan. En gisteren bleef het zadel stabiel op zijn plek liggen!!! Nu zit mijn paard ook mega goed in haar vel momenteel en is haar bouw aan het veranderen. Ik vermoed dat dat er ook mee te maken heeft.

Ik houd er van om tijdens draf op hoog tempo vanuit het zadel naar haar schouders en voorbenen te kijken. :D Wat een vrijheid in beweging! <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:32

*\o/* +:)+ Dani

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:30

Weet iemand toevallig waar ik een Startrekk Dressuur zou kunnen testen? Ik heb het e-mailadres op de website een mail gestuurd, maar die krijg ik terug met de melding dat het mailadres niet meer in gebruik is.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:18

Zoveel mede-ghostjes! :D Dani, ik doe net hetzelfde. Moet er ook meer op gaan letten, want blijkbaar heb ik de neiging heel vaak op hetzelfde voorbeen licht te rijden. Ik kom echt automatisch recht als haar rechterbeen naar voor gaat. :=

Hoe lang zitten jullie overigens in jullie ghostjes? Ik rij erg, erg lang vanwege snel problemen in mijn rug en knieën als ik wat korter zit.

Afbeelding

Zo zit ik over het algemeen. Merk dat ik ook snel mijn benen wat naar voren leg (het is ook niet simpel om je benen continu recht naar beneden te houden als je paard zo breed is én te dik (daar komt hopelijk nu wat verandring in met een nieuw voedselregime).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:26

Azmay schreef:
Gisteren een rondje op mijn ghost gemaakt, echt maar 20 minuutjes stappen en ik heb gekneusde zitbeenknobbels :+
Misschien toch maar een bontje zoeken want vetjes kweken zit er even niet in O:)

Je hebt toch zo een model met extra stiksels op de zitting?die zijn net even anders (zijn er ook maar een paar van gemaakt). Het kan zijn dat die dus wat harder is dan de andere Ghost zadels (hoor namelijk alleen maar dat mensen ze lekker zacht en smal vinden zitten)
Een seat saver zou bij jou evt. Kunnen helpen?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:19

Skyefate, ik heb mijn beugels ook erg lang bij mijn ghost nu, maar dat heb ik altijd al wel gehad, ook bij andere zadels. Anders voel ik me snel zo "opgesloten".

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:41

Leuke foto Skyefate :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:15

Ik vind het een vrij normale beugelriemlengte eigenlijk zo op deze foto? :)

Handig dat vlechtje :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:46

Ik heb mijn beugels ook vrij lang (wel barefoot met fenders). Anders krijg ik last van mijn knieën.

Ik heb ghost getest bij Lilianne, vond deze ook enorm hard zitten.
Denk ik per persoon wisselend qua gevoel en smaak

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:17

Nessa schreef:
Ik heb mijn beugels ook vrij lang (wel barefoot met fenders). Anders krijg ik last van mijn knieën.

Ik vond die lengte ook prima - je ziet al zat "kikkers" te paard :D

Of een oudere Ghost, sinds 2e helft verleden jaar zit er een extra laag foam in de zitting

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:51

Kwetal, is het zo recent nog? Dan heb ik geluk gehad :') Vind het fantastisch hoe snel veranderingen bij Ghost doorkomen eigenlijk. Behalve dan die verminking van het zweetblad... koppige producenten. :=

Goed dat de lengte er nog oke uitziet, dan zal het gewoon gewenning zijn aan Lana's nu snellere galoppassen. Op een "pony" (officieel een paard, maar kom, ponypasjes) is het soms echt moeilijk om je balans juist te vinden bij een harde galop. Het zal werken zijn aan mijn evenwicht! :')

pmarena, ik verzuip letterlijk in haar haar soms :') Ik denk dat dit filmpje het dan nog het best demonstreert (ook met Ghostje trouwens, zo leuk dat ze nu geen last ondervindt van haar rug en haar rug ook echt soepeler beweegt). Excuseer al het gebabbel, ik zeg altijd iets voor ik een extra hulp geef. Turns out dat de reden dat ze wat trager ging een paar Trekpaarden waren verderop. Zoveel schrik dat ze soms heeft van andere paarden, kleine bangeschijter bij tijden _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:54

"Verminking van het zweetblad" ??? :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:55

Ziet er heel heftig uit zo op de film :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:58

Kwetal schreef:
Nessa schreef:

Ik vond die lengte ook prima - je ziet al zat "kikkers" te paard :D

Of een oudere Ghost, sinds 2e helft verleden jaar zit er een extra laag foam in de zitting

Ik denk dat ik eens wat oude fleece op maat ga knippen en eronder stop, misschien geeft dat al genoeg comfort :j