[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:34

Jokari, ik zi wat je bedoelt :j
ik vermoed dat de fanzolo bij mij juist mooi boven de knie /voor het been blijft(dat ie precies goed valt) nu heb ik dus ook weer niet extreem lange benen, maar met 1,80 is de lengte waarschijnlijk wel een stuk langer dan bij BZ
, bij de quilty ben ik bang dat ik mijn been te recht naar benee moet leggen als ik de foto's bekijk :)
hoewel dat ook kan meevallen omdat de positie net anders is :?
maar ik ga het volgend jaar na het inrijden etc wel zien, wil ghost sowieso testen , vind de quilty en fanzolo beiden erg mooi met het lange blad, hoewel het ook zomaar kan zijn dat ik de quilty zonder zweetblad wil testen, om te weten hoe dat bevalt, het minimalistische spreekt me namelijk ook wel erg aan
ik ben wel van het less is more , heb eigenlijk altijd maar het noodzakelijke op en aan het paard hangen, als iets niet hoeft, lekker weg laten ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:34

:wow: op de dubbele singel van 1 pagina terug
Laatst bijgewerkt door Kwetal op 14-10-14 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:35

Sonja_vR schreef:
ik vermoed dat de fanzolo bij mij juist mooi boven de knie /voor het been blijft(dat ie precies goed valt) nu heb ik dus ook weer niet extreem lange benen, maar met 1,80 is de lengte waarschijnlijk wel een stuk langer dan bij BZ
, bij de quilty ben ik bang dat ik mijn been te recht naar benee moet leggen als ik de foto's bekijk :)
maar ik ga het volgend jaar na het inrijden etc wel zien, wil ghost sowieso testen , vind de quilty en fanzolo beiden erg mooi met het lange blad, hoewel het ook zomaar kan zijn dat ik de quilty zonder zweetblad wil testen, om te weten hoe dat bevalt, het minimalistische spreekt me namelijk ook wel erg aan
ik ben wel van het less is more , heb eigenlijk altijd maar het noodzakelijke op en aan het paard hangen, als iets niet hoeft, lekker weg laten ;)

Doe dan de Florac, dat is pas less ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:35

ja maar die is zonder wrongetje...en die wil ik weer net wel :D

(inrijden gebeurt met torsion isi, moet alleen kijken of ik daar lange termijn op rond kan blijven rijden ivm mijn eigen krakkemikkigheid ;) )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-10-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:36

Sonja_vR schreef:

ik ben ook voor die minimalistische zadeltjes, maar een dressuurzadel waar ik goed en pijnloos kan in zitten, dat klinkt toch ook aanlokkelijk. :D
Mijn been hing bij de quilty idd heel recht naar beneden, maar dat is voor mij persoonlijk makkelijker voor knieën en heupen, dan wanneer mijn been wat meer geplooid is.

Florac is idd nog minimalistischer, maar die wrongetjes, echt waar, die zijn mijn redding. :D Héérlijk vind ik ze.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:37

zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:10

Grappig, ik vind het er op de Quilty juist uitzien alsof de benen vanuit de heupen wat te ver naar achteren geduwd worden waardoor bij mij de boel zou gaan blokkeren na een fatsoenlijk rondje rijden omdat er te veel spanning op de heup / bekken gezet wordt.

Op die bovenste ziet het er dan als een meer ontspannen maar wel gewoon nette, recht naar beneden afhangende beenhouding uit, alleen doet het wrongetje daar misschien niet zoveel? :)

WoW H-singel ken ik wel, vind hem wel vaak met voorste helft net wat te ver naar voren en achterste helft net wat te ver naar achteren liggen, juist het stuk er tussen is vaak de mooiste plek voor een singel :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:17

Stomme vraag wellicht, is het mogelijk om omgeving Gouda ook zowel de Quilty als de Florac te testen? Volgens mij zit er niet echt iemand in mijn buurt helaas, en om nou van beide een test aan te vragen.. dan kan ik ze niet achter elkaar testen...

/edit ik bedoel de fanzolo en niet de Florac... Al die namen ook...
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 14-10-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:23

De Fanzolo van bovenaf:
Afbeelding

De Roma (zo heet de Quilty met langere zweetbladen vanaf nu):

Afbeelding

Grappig he, hoe zicht en gevoel kan verschillen!
Het lijkt alsof de wrongen van de Roma in mijn been duwen, maar dat is niet zo. De bovenkant van de wrong van de Fanzolo prikt wel in mijn been, zoals ook op de foto te zien is.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:31

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:19

Wauw wat een ontzettend gave zadels zijn die nieuwe Ghosts geworden! Echt mooi zeg, super chique! Leuk dat er nu een model voor mensen met lange en mensen met korte benen is! En zo met zweetbladen wordt het qua uitstraling al veel meer een 'echt' zadel, wat traditioneler qua uiterlijk. Ik vind het close contact gevoel van de Quilty ook erg fijn maar dit heeft ook echt wel wat!
Ik vind de kleur bruin ook echt prachtig, een hele mooie warme bruine kleur maar in het zwart zijn ze ook super chique! Heel mooi!
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze modellen!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:27

Ik vind de Ghosts met lange(re) zweetbladen echt een hele mooie toevoeging +:)+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:42

Bedankt allemaal!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:28

galaxyfizzy schreef:
Ik prefereer de Roma,maar mijn paard prefereert denk ik de Quilty vanwege het minimalistische en de mogelijkheid om er een langere singel aan te hebben.

Aan de Fanzolo/Quilty/Roma passen dezelfde singels, wat er onder het blad zit is identiek en het heeft maar een enkel blad....

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:49

pmarena schreef:
Grappig, ik vind het er op de Quilty juist uitzien alsof de benen vanuit de heupen wat te ver naar achteren geduwd worden waardoor bij mij de boel zou gaan blokkeren na een fatsoenlijk rondje rijden omdat er te veel spanning op de heup / bekken gezet wordt.

Ik dacht precies hetzelfde! Ik denk ook gezien de ligging dat het geen fijne wrong voor mij is, fanzolo daarin tegen wel weer (ben ook wat langer dus dat zou dat misschien ook wel verklaren).

Ben benieuwd hoe beide modellen gaan bevallen bij de testers!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:39

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:13

Ik denk dat de korte Quilty pad ook onder de Roma kan.... zie niet in waarom niet, eigenlijk en ik zie ook geen bezwaar wbt het zweetblad tegen de huid van het paard.... Het is gewoon glad leer. (en nu komt er vast een deskundige die me haarfijn kan uitleggen waarom dat niet hoort ;) )

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:51

Die Roma en Fanzolo zijn wel gaaf zeg!
Zijn daar trouwens al prijzen van bekend? (gewoon even nieuwsgierig)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:04

@ Kwetal: natuurlijk is paardenzweet niet erg gunstig voor leer...
Maar behalve meer onderhoud en meer slijtage van het leer lijkt me het inderdaad geen problemen opleveren?

Haha maar ben geen deskundige hoor :+

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:24

Jullie kletsen lekker verder hier! :wow: Ik doe echt mijn best om in te haken..... maar ik ben al blij als ik tussen de drukte door bijgelezen ben!

Ik vind de Fanzolo en Roma beiden echt té gaaf... ( en dat komt goed uit, maar daarover later meer :D :D :D ) Ben erg benieuwd hoe het iemand van 1.68 voegt :+ }> (maar daarover later meer) :D :D :D

Ik kende de WOW singel niet... maar er is vast markt voor! ;)

En Kweetal... deskundige (ahum) meldt zich.. het maakt volgens mij geen donder uit, anders dan dat de binnenkant van je zweetblad met zweet in aanraking komt, waar veel mensen ivm onderhoud etc voorkom-acties voor doen in de vorm van een dekje .. wat in feite bij veel (boom)zadels sowieso de enige functie van een dekje is: "Bescherming van het zadel tegen zweet en viezigheid"!.... :D :D :D Dát is wat ik denk! :))

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:32

Wat natuurlijk ook kan is een normaal dun dekje onder het zadel met de korte pad te doen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:42

thirzanaomi schreef:
Die Roma en Fanzolo zijn wel gaaf zeg!
Zijn daar trouwens al prijzen van bekend? (gewoon even nieuwsgierig)

€589 inclusief pad en kussens. Zonder pad €528, incl. Kussens

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:42

Die ghost zadels zijn echt allemaal heel erg mooi! Maarrehm...... die pads... >;) Waarom zo glimmend zwart, terwijl die zadels heel mooi dof zijn, en waarom zo veel groter als de zadels?

Die Bare Foot op marktplaats is trouwens ook wel echt een oudje, aan de seatsaver met korte achterkant te zien.... Ik hoop niet dat iemand zo gek is om daar 600 euro voor te gaan betalen....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:49

Er kunnen ook pads van grandeur of christ onder, moeten uiteraard goede inlages in zitten

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:51

Die beide dressuurmodelen zijn echt super om te zien <3

ben ook benieuwd hoe ze zitten voor lange benen (heb 1.07 aan been en met de meeste zadels kom ik uiteindelijk in de knel)

Zijn ze ook geschikt voor paarden met een ver doorlopende schoft en wat kortere rug?