[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:56

Afbeelding
Wat is hij ook mooi met wit he <3

Vandaag weer twee mooie winstpunten erbij gereden! Helemaal blij met het zadel. Ook met een enorme bok ligt hij ontzettend stabiel, ik en het zadel verschoven geen centimeter. Ik kon zo doorrijden!

Op deze foto zie je trouwens een beetje hoe ver het zadel naar achteren schuift. Zou hij meer naar voren moeten of kan hij zo blijven liggen?

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:40

Wat een knappe paarden komen er allemaal voorbij <3

Tennan - ten eerste gefeliciteerd :)F en ten tweede vind ik het zadel zo netjes liggen

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:48

Dank je Kwetal!

Ja, vind je 'm zo goed? De singel ligt nu namelijk echt achter haar singelgroeve (loopt nu scheef naar voren zeg maar) en dat lijkt me eigenlijk niet zo lekker zitten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:55

Schuift hij niet verder naar achteren?Hij lijkt inderdaad wel netjes te liggen en als hij niet verder schuift en je paard loopt er lekker mee is het geen probleem?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:59

Hij schuift niet verder naar achteren inderdaad. Paardlief loopt er prima mee, maar (zeker als ik niet strak aansingel) dan kantelt de singel, zodat je er aan de achterkant gewoon vingers tussen kunt doen. Lijkt me niet zo lekker, vandaar dat ik twijfel!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:12

tennan schreef:
Hij schuift niet verder naar achteren inderdaad. Paardlief loopt er prima mee, maar (zeker als ik niet strak aansingel) dan kantelt de singel, zodat je er aan de achterkant gewoon vingers tussen kunt doen. Lijkt me niet zo lekker, vandaar dat ik twijfel!

Dat is dus wat lastig te zien: zwart paard, zwarte singel, niet de volle zon er op 8-)
Qua ligging is het echt in orde, maar de singel moet dus wel comfortabel zitten voor je paard. Als jij een slag in je broeksriem hebt, is dat ook niet lekker. Ik heb even geen oplossing anders dan "probeer eens een andere singel" :o Eventueel nog een iets langere singel? Een langere singel houdt de boel beter op zijn plek dan een hele korte - de gespen lijken mij net achter de elleboog zitten???

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:19

Haha ik zal dan toch maar een schimmel moeten aanschaffen Kwetal. :P

Ik zal inderdaad eens kijken naar andere singels, bijvoorbeeld die elastische van FRA, een atomische of een banaansingel.

Een langere singel zou inderdaad ook nog kunnen, maar heel veel langer niet meer. Heb niet veel gaatjes over...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:24

Gaatjes kan je er bij maken :)
FRA, of via BZ een Westip (zelfde ding) is een goed idee :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:26

Gaatjes kunnen er inderdaad nog wel bij ja :) Ik zal eens kijken of ik ergens een keer zo'n singel kan proberen. Blijven die dingen ook zo lang zweterig eigenlijk? Heb nu een neopreentje en die is na een dag nog klef...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:31

Westip zweet nauwelijks (beter gezegd: je paard zweet er minder van :P ) Zelf ook zo droog, geeft door elasticiteit en materiaal extra grip en je kunt hem in de wasmachine wassen (wel even iets over de gespen, anders heb je van die deuken in je trommel) en ik heb de mijne ca. 8 jaar gebruikt....

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:34

tennan schreef:
Gaatjes kunnen er inderdaad nog wel bij ja :) Ik zal eens kijken of ik ergens een keer zo'n singel kan proberen. Blijven die dingen ook zo lang zweterig eigenlijk? Heb nu een neopreentje en die is na een dag nog klef...

Die van mij is altijd zomaar droog :)
Bovendien wordt het sowieso niet zo nat als bij een neopreen singel bij mijn pony. Maar dat kan verschillen :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:35

Klinkt goed Kwetal en Runa!

We hebben bijna een hele pagina volgebept zie ik :))

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:26

Vandaag is Lilianne langs geweest!
Een Ghost Roma it is.. Was zeer duidelijk voor zowel paard als mij :)

Maarr, nu natuurlijk de kleuren. Ik kan niet zo goed wijs worden uit de kleuren, ik vind het zadel hieronder een super mooie samenstelling maar welke kleur bruin is dat? Donkerbruin vetleer? Want geloof dat dat er in zwart, roodbruin en donkerbruin was, maar moet natuurlijk niet de verkeerde bestellen haha.

En, weet iemand misschien of er een seatsaver in de kleur bruin te krijgen is? Op de site van buitenzinnig staat dat er ook lamsvacht is, maar is dat gewoon dezelfde seatsaver maar dan van lamsvacht? Of zit het dan ''vast'' op het zadel? En welke tint bruin is dit dan?

Mocht iemand dit weten, super bedankt :o :D

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:55

Amber, als je BZ een pb stuurt, zal die je zeker antwoorden. :)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:02

Oh ja :Y) Ga ik doen, dankje

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:52

Dit is zwart met roodbruin :)
Een seat saver van gewoon wol is er niet in bruin, alleen in zwart en naturel wol. In lamsvacht is er wel bruin - hopelijk heeft BZ de staaltjes hiervan. Ik heb het nog niet in het echt gezien (en ook niet op een fatsoenlijke foto :o ) dus daar durf ik niets zinnigs over te zeggen.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:33

Kiwi en ik met de Bf Cheyenne maat 1..
Afbeelding

Foto is gemaakt vanaf een ander paard.. Ze lijkt wel een pony! _O-

Hier een betere om de grote in te schatten.. tweede van links..
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:39

:oo dan ben jij ook geen dwergje :D Altijd leuk die buitenmodel paarden :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:47

:') Ik ben zelf 1.80.. met vooral erg lange benen :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:38

Valt nog mee dan..... ;)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:30

Kwetal schreef:
Dit is zwart met roodbruin :)
Een seat saver van gewoon wol is er niet in bruin, alleen in zwart en naturel wol. In lamsvacht is er wel bruin - hopelijk heeft BZ de staaltjes hiervan. Ik heb het nog niet in het echt gezien (en ook niet op een fatsoenlijke foto :o ) dus daar durf ik niets zinnigs over te zeggen.

Bedankt voor je reactie! Ik wacht BZ haar reactie rustig af voor de seatsaver :)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:44

Ik zie deze oorzaak even niet.. :o

Vandaag ritje gemaakt, eerst los gereden daarna uitgestapt middels een buitenritje. Overigens wel een heel spannend buitenritje (eerste sinds de winter) met aardig wat gekke sprongen, prachtige pirouettes en zijwaartse gangen.

Nu weet ik wel dat het zadel nog steeds niet helemaal ingereden is. Ik rij eigenlijk nauwelijks met zadel, vaak vergeet ik hem mee te nemen.. :o

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Past m'n pommel toch niet lekker? Is m'n singel niet goed? Is het toch omdat het zadel nog niet helemaal ingereden is? Of waren de sprongen toch iets te heftig?

Het is overigens een barefoot JustAdjust en het rijden was heerlijk. :D
Hier de afdrukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleine edit: het enige wat veranderd is aan onze uitrusting zijn nieuwe beugelriemen en geen rijbroek omdat ik daar bij het aantrekken was uitgescheurd, en anders mijn wedstrijd- of winterbroek aan moest.. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:44

Haha, uitgescheurd :D

Ik zie niks echt spannends, zo tr zien is er vooraan mss wat meer druk/wrijving, maar het is aan beide kanten wel gelijk... Ik denk dat de achterkant gesoon wat losser ligt waardoor het zweet daar beter naar buiten kon en het er natter uitziet...

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:55

Ik vind de rommelige haren bij de schouders niet prettig ogen. Dus ik zou nog eens goed naar je pommel kijken

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:43

Daarom plaats ik het even. :D meer hersens die hier over kunnen kraken.

Ja dat uitscheuren was echt zo'n 'oh-oeps-momentje'. Ik heb een oude rijbroek waar je inmiddels echt bijna doorheen kan kijken, deze was een paar dagen terug al op het naadje op m'n dij gescheurd. Dus daar moest ik helaas al afscheid van nemen.

Maar.. Ik heb ook een rijbroek waar ik zuinig op ben. Dus die wou ik aantrekken.. Nouja, net uit de was en al een hele poos niet aangehad. T zal wel wat strakker zitten. Hij zat nog maar net (met aardig wat moeite :') ) halverwege m'n kont. Wou m een laatste hijs geven en toen scheurde hij dus ook op het naadje. O:)

Weet wel gelijk waar m'n kilo's zijn gaan zitten.. :=