[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:23

Sonja_vR schreef:
Buitenzinnig, die wrongen bij de fanzolo, zitten die gewoon op dezelfde plaats als bij de quilty?
ik denk van wel zo te zien, maar het beeld vertekend ook iets door de naad die er bij de quilty wel zit en bij de fanzolo niet :+

Niet helemaal. Zal binnenkort even vergelijk foto's maken!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:37

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:57

galaxyfizzy schreef:
Jammer zeg -O- Ik was juist geinteresseerd in een dressuurversie met fijne dijbeenwrongen a la de quilty. De wrongen van de fanzolo lijken inderdaad iets lager en meer terug te zitten en dat lijkt mij dan juist weer minder steun geven en in de weg zitten.

Die is er ook.... :o De wrongen van deze Fanzolo zitten wat lager tov de pommel en iets meer diagonaal, bovendien ook nog een streepje verder naar voor. Van de Quilty-met-lange-zweetbladen zitten ze een beetje rechtop en hoger op de zweetbladen.

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:26

En dat is deze:

Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:43

Mag ik jullie mening vragen?

Ik heb sinds kort een Trekker Pro Endurance, super tevreden, maar nu vraag ik me één ding af.. Zou ik toch een pad met inlages aanschaffen voor dit zadel? De kussens zijn dan wel heerlijk zacht, maar soms twijfel ik een beetje over de drukverdeling. Ik ben dan wel absoluut geen zware ruiter, maar doe af en toe wel lange afstanden. (Ruitervakanties, Trek naar TREC/Randoligue etc)

Ik dacht zelf een Stud One Endurance pad aanteschaffen, die ook wel heerlijk dik is, maar heeft geen inlages. Wat denken jullie?

Overigens durft mijn Trekker wel te schuiven, zelfs met een WoW H-singel die de druk wat meer verdeelt. Ik hoorde wat over de natuurlijke scheefheid van mijn paard, zou dit het schuiven veroorzaken? Het is absoluut niet extreem, maar wel zodanig veel dat ik het wel merk.

Behoorlijk charmante foto..
Afbeelding

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:25

Ik kwam net op mp een bf tegen. Jawel in de advertentie staat dat het een bare foot chayenne is, met verplaatsbare beugelophanging, en het verhaal doet mij voorkomen dat hij vps heeft. Het zadel is maar 10x gebruikt en er wordt 600! euro voor gevraagd. Maar wat nou het allerleukste is aan deze advertentie. De chayenne heeft een ritsje in de cantle, en een vaste beugelophanging. Maar je krijgt er wel fenders en seatseaver bij -O- je zult er maar intrappen -O- -O- dan baal je flink

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:50

Sussanne schreef:
Ik kwam net op mp een bf tegen. Jawel in de advertentie staat dat het een bare foot chayenne is, met verplaatsbare beugelophanging, en het verhaal doet mij voorkomen dat hij vps heeft. Het zadel is maar 10x gebruikt en er wordt 600! euro voor gevraagd. Maar wat nou het allerleukste is aan deze advertentie. De chayenne heeft een ritsje in de cantle, en een vaste beugelophanging. Maar je krijgt er wel fenders en seatseaver bij -O- je zult er maar intrappen -O- -O- dan baal je flink

Ja die zag ik ook staan :D nog eens gekeken naar die verplaatsbare beugelophanging bril op nog eens kijken maar zag toch echt het oude model :j
Misschien niets mis met het zadel maar als je denk een bijna nieuwe te kopen tja dan heb je pech.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:03

8)7 ik dacht ook al dat mijn bril vies was _O-

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:03

Die wrongetjes van de Ghost waren voor mij misschien wel beter geweest. Het zadel ziet er mooi uit. +:)+ Maarja, ik ben nu heel blij met m'n Notting Hill :D :D :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:17

Oh! Wat een heerlijke avond! Na een tijdje een soort van noodgedwongen op mijn ( overigens prima ) boomdressuurzadel te hebben rondgehobbeld, vanavond mijn self customized Barefoot Nevadazadel erop gedaan met het stoere borsttuig. Wat een heerlijk zacht ding is het toch. Ongedwongen als een cowgirl rondgedraafd in flink tempo. Heerlijk! Ik heb echt genoten. Ik weet meteen weer waarom ik een boomloos zadel heb! Mijn achterwerk wordt er blij van! :D
Fotoos volgen later nog eens.....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:04

Kitty_ schreef:
Die wrongetjes van de Ghost waren voor mij misschien wel beter geweest. Het zadel ziet er mooi uit. +:)+ Maarja, ik ben nu heel blij met m'n Notting Hill :D :D :D

Bedankt!

Gelukkig maar!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:10

De Fanzolo (bij dit zadel zitten de kniewrongen net wat lager dan bij de Quilty met langere zweetbladen)
De wrongen zijn VOOR MIJ niet geschikt van de Fanzolo. Ik ben 1,62 en heb korte benen. Het kan zomaar zijn dat ze voor anderen wel geschikt zijn.
Afbeelding

De Quilty met langere zweetbladen:
Afbeelding

Volgt mijn bovenbeen prima.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:33

Zo wordt het ineens toch een "echt" zadel. Ze zijn ontzettend gaaf!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:40

als ik de foto's zie , zou ik de Fanzolo best eens willen gaan testen volgend jaar :j ik ben 1,80, dus gok dat de wrongen voor mij juist prettig gaan zijn :j
en ach, wie weet als Gull onder de vrouw is strakjes test ik ze gewoon alletwee ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:56

Oeh dat is idd ineens een heel echt zadel! Wellicht zou ik die weleens willen passen :) Is die Fanzolo beter geschikt voor lange bovenbenen dan de Quilty?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:51

BZ, als ik de foto's met ruiter er op zie, de quilty leent zich zo op het zicht voor een rechter afhangend bovenbeen tov de fanzolo?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:53

ik lijk de wrongen van de Quilty-met-lange-zweetbladen precies logischer vinden zitten dan die van de Fanzolo ?

Suzanne, Don, tot een tijdje geleden stond er op de ghost-website een foto met de kleuren/materialen, maar die is er af. Mijn besluit staat vast, ik wil een Quilty, en ik wil graag gaan bedenken hoe die er moet gaan uitzien. Zou ik die foto kunnen terugzien ? Op de Italiaanse site staan wel leuke voorbeelden, maar niet alle mogelijke kleuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:02

grappig Jokari, voor mij lijken die van de fanzolo logischer te zitten :D maar ik vermoed dat het ene zadel echt goed gaat zijn voor wat kleinere mensen en de andere juist fijn voor langere mensen (is mijn idee , puur gebaseerd op de foto's die BZ als laatste plaatste met haar lengte in gedachte , ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:17

hahaha, echt, serieus ?
Ik ben 1m71 dus de wrongen van de fanzolo zouden niet zo dicht op mijn knieën zitten als bij BZ, maar dan nog. :D
Stiekem zou ik die 2 dressuurzadeltjes wel allebei willen testen. :D Qua model van zweetbladen (puur uiterlijk dan) gaat mijn voorkeur wel naar de fanzolo.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:24

Jokari, ik mail je even!
Wat leuk al die reacties!

Het verschilt heel erg per persoon!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:29

En per land ;-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:30

En per paard ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:31

Jackytje schreef:
Mag ik jullie mening vragen?

Ik heb sinds kort een Trekker Pro Endurance, super tevreden, maar nu vraag ik me één ding af.. Zou ik toch een pad met inlages aanschaffen voor dit zadel? De kussens zijn dan wel heerlijk zacht, maar soms twijfel ik een beetje over de drukverdeling. Ik ben dan wel absoluut geen zware ruiter, maar doe af en toe wel lange afstanden. (Ruitervakanties, Trek naar TREC/Randoligue etc)

Ik dacht zelf een Stud One Endurance pad aanteschaffen, die ook wel heerlijk dik is, maar heeft geen inlages. Wat denken jullie?

Overigens durft mijn Trekker wel te schuiven, zelfs met een WoW H-singel die de druk wat meer verdeelt. Ik hoorde wat over de natuurlijke scheefheid van mijn paard, zou dit het schuiven veroorzaken? Het is absoluut niet extreem, maar wel zodanig veel dat ik het wel merk.

Behoorlijk charmante foto..
[ Afbeelding ]

TWEE SINGELS???????

Ik zou in alle gevallen bij langere ritten een wat "robuustere" pad aanbevelen. Ik ken Stud One niet, maar wel Grandeur en Christ en dat biedt al wat meer bescherming, plus dat het de "randen van de wrongen" wat meer afvlakt - dat kan prettiger zijn voor je paard.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:33

:D Dat is één singel Kwetal, en wel deze:

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:34

Ik moest ook 2 keer kijken naar die singel. Maar even opgezocht op internet wat een Wow H-singel is, en dat verklaart de foto.

edit; Kirsha was mij voor. :D
Laatst bijgewerkt door jokari op 14-10-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt