Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MariekeTV schreef:Een 2e handse Ghost zou dus pas gemaakt kunnen worden?

Moet je nog beugeldraaiers soms...?
Die dingen zijn er al wat langer en zijn wat bekender, wat dus ‘betrouwbaarder’ klinkt. Maar deze is zo mooi stevig en je kan echt een hele hoop gewoon kiezen. De zweetbladen en de cantle zijn bijvoorbeeld bij mij ook vetleer in plaats van kunststof, en dan heb ik er natuurlijk mijn eigen schapenvachtje op. Het enige puntje is dat ik eigenlijk geen handvat wilde, maar die zit er per ongeluk toch op. Dus die haal ik er even zelf af.DubbelDun schreef:De voorpluk van de 1e foto past goed bij je zadel
Zulandra14 schreef:Hoii,
Ik hoop niet dat jullie t vervelend vinden dat ik het hier doe want ik heb geen flauw idee hoe ik zelf een forum aanmaak, maar goed. Hebben jullie tips om je paard te laten aankomen? Maar kwpn merrie van 1,64 is best dun, je ziet der ribben. Ik geef der nu merrie brok wat wel goed gaat maar het kan nog wel een tikkeltje meer. Ik geef der nu ook geel gras en mag anderhalf uur op de grote wei staan grazen. Hebben jullie tips wat echt goed helpt en waar je paard dik van word? Alvast bedankt!
Ik zal even kort antwoorden toch: Aankomen is een kwestie van méér erin dan eruit gaat aan energie, zonder toxisch te worden in de mineralen / vitaminen. Van 1,5 uur grazen gaan ze niet aankomen hoor. Je zult weidegang moeten opbouwen naar 'zoveel mogelijk' (opbouwen, niet ineens erop gooien), bietenpulp bijvoeren (of seniores priores, als compleet voer, in beide gevallen gaat dat best om flinke hoeveelheden als je écht moet laten aankomen, niet om 'een handje' of 'een halve schep' per dag), en onbeperkt hooi/ kuil (liefst hooi). Daarnaast kun je nog luzernebrok toevoegen. Merriebrok 'schijnt' te helpen, maar ik heb er nog weinig paarden van zien opknappen. Jaarlingbrok van Horsefood heeft daar voor mij betere resultaten voor gegeven, maar houdt vooral een basis van ruwvoer! Mariett schreef:Yesyesyes!!
Hij was gisteren bij Suzanne aangekomen en ik mocht hem gisteravond zelfs nog op komen halen
Aanschouw mijn woeste Ghost Mandriana Quadro voor het rijden:
[ Afbeelding ]
En na het rijden:
[ Afbeelding ]