[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:41

Die Fanzolo en Quilty zien er echt leuk uit en het blijft een super kleur bruin :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:47

Ow, wat zien die Ghost's er fijn uit. Ik kijk niet meer, ik kijk niet meer, ik kijk niet meer ..... Zennnnnnnn .....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:48

Mooi!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:57

Die fanzolo ziet er erg mooi uit!

Ik wordt hier inmiddels een beetje moedeloos -O-
Mijn haflinger wordt momenteel door iemand anders gereden. Een tijdje terug heb ik een HM FlexEE aangeschaft. Hij lag echt geweldig, schoof niet, helemaal blij. Het enige nadeel was dat je de beugelriem gespen voelde zitten. De beugelriemen heb ik vervangen door t beugelriemen. De beugelriemhaken hebben niet zo'n stukje wat je omhoog kunt zetten (hoe noem je dat?). Nu glijden de beugelriemen tijdens het rijden van het haakje waardoor je ineens je beugelriem en stijgbeugel verliest. Enorm gevaarlijk natuurlijk! Ik heb nu de standaard beugelriemen weer terug gedaan, deze hebben dat probleem niet maar prettig zitten is anders...
Tevens is mijn haflinger door anders trainen weer iets van bouw veranderd, waardoor de HM alle kanten op schuift... Waar hij eerst super vast lag, gaat hij nu alle kanten op. Ik heb er een rossner C singel aan zitten, er is verder niets veranderd. Ik zie het niet zitten om weer een ander zadel te moeten kopen (dan kan hij er gelijk bij in de voorraad).
Heeft iemand wellicht een idee of oplossing voor beide problemen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:59

muppetmayo, stijgbeugelriemen gewoon ondersteboven hangen. Ik doe dat standaard bij zadels waar geen t-riemen aankunnen. (hoesjes zijn dan handig om het overschotje van de riem in weg te steken)

voor het zadel kan ik je niet helpen, op mijn haflinger schuift standaard alles naar links of naar rechts, ongeacht de singel.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:02

Jokari dat kan ik nog eens proberen idd! Zou dat alleen ook niet net zo gaan "glijden" als de t beugelriemen? Ik heb het gevoel dat de gewone riemen blijven liggen juist omdat die gesp dan een soort van "klemt".

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:05

geen idee, heb dat probleem nog nooit ondervonden eigenlijk. Misschien kan die gesp idd net voor iets meer klemmen zorgen.
Eerst in de bak uittesten voor je de baan op gaat. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:05

Misschien een ander dekje proberen die er voor zorgt dat het geheel minder schuift en inderdaad de beugelriemen andersom hangen..Wel heel vervelend zeg..

Mooi die ghosts!Vooral de bruine kleur is erg mooi!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:06

muppetmayo schreef:
Die fanzolo ziet er erg mooi uit!

Ik wordt hier inmiddels een beetje moedeloos -O-
Mijn haflinger wordt momenteel door iemand anders gereden. Een tijdje terug heb ik een HM FlexEE aangeschaft. Hij lag echt geweldig, schoof niet, helemaal blij. Het enige nadeel was dat je de beugelriem gespen voelde zitten. De beugelriemen heb ik vervangen door t beugelriemen. De beugelriemhaken hebben niet zo'n stukje wat je omhoog kunt zetten (hoe noem je dat?). Nu glijden de beugelriemen tijdens het rijden van het haakje waardoor je ineens je beugelriem en stijgbeugel verliest. Enorm gevaarlijk natuurlijk! Ik heb nu de standaard beugelriemen weer terug gedaan, deze hebben dat probleem niet maar prettig zitten is anders...
Tevens is mijn haflinger door anders trainen weer iets van bouw veranderd, waardoor de HM alle kanten op schuift... Waar hij eerst super vast lag, gaat hij nu alle kanten op. Ik heb er een rossner C singel aan zitten, er is verder niets veranderd. Ik zie het niet zitten om weer een ander zadel te moeten kopen (dan kan hij er gelijk bij in de voorraad).
Heeft iemand wellicht een idee of oplossing voor beide problemen?

Is het kopijzer nog wel passend?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:17

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:20

Buitenzinnig, die wrongen bij de fanzolo, zitten die gewoon op dezelfde plaats als bij de quilty?
ik denk van wel zo te zien, maar het beeld vertekend ook iets door de naad die er bij de quilty wel zit en bij de fanzolo niet :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:21

Muppetmayo, misschien iets van een rubbertje om de beugelriem haken heen trekken om ze stroever te maken zodat ze er niet zomaar afglijden?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:36

Die Ghosts zien er echt gaaf uit! Ben heel benieuwd naar de ervaringen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:36

Susanne dit zadel heeft geen kopijzer maar een leren boom. Dus dat is het helaas niet -O-
Sonja_vR dat zou ik ook eens kunnen proberen idd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:41

oeh die Fanzolo is ook mooi !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:52

muppetmayo schreef:
Susanne dit zadel heeft geen kopijzer maar een leren boom. Dus dat is het helaas niet -O-

ik heb het idee eens voorbij zien komen (volgens mij hier in het topic :? ) maar het schoot me inene te binnen...als je iets van een soepel rubber slang iets dingetje hebt, zou je een stukje kunnen afknippen en om die haken heen kunnen trekken, als er dan veel druk op komt (er af vallen en blijven hangen) dan zou het volgens mij nog wel er af glippen, maar bij normaal gebruik zou het dan wel moeten blijven zitten

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:56

muppetmayo schreef:

Wie heeft jou dat verteld?
Even een citaat van pmc
Citaat:
Bij het zadel worden vijf maten kopplaten geleverd, zodat het zadel altijd passend te maken is naar gelang de schouders breed zijn. De kopplaat kan er ook uit, mits het paard hiervoor breed genoeg is en nauwelijks schoft heeft.

Dus als het goed is moet je er 5 bij gekregen hebben. Hierbij nog even de link naar de site http://permicavallo.nl/flexee.php

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:24

Muppetmayo wat balen zeg! Ik heb alleen een libra bbp, zit wel heel stevig. Heb je daar wat aan?

Mooie fotos van de ghosts! Fanzolo ziet er tof uit. Al te paard kunnen testen Susanne?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:28

Ik zoek trouwens een boomloos zadel met wrongen dus als iemand er een heeft, graag pb (niet duurder dan €500)! Eventueel ruilen voor mijn bf, die staat te koop.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:48

Geryon, een London en Lexington hebben beiden wrongen. Staan op Boktmarkt wel te koop :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:54

Sussanne ik heb dit destijds vernomen van degene van wie ik het zadel heb overgenomen. Nu heb ik wel een zadel uit engeland, wellicht scheelt dit iets? Het type is ook net ff anders dan de foto's van pmc.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:20

Ow okay, sorry voor de verwarring ...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:24

Is geen probleem :) Ik zal vanavond nog eens goed kijken, wellicht heeft mn stalgenootje m overgekocht van iemand die het ook niet helemaal wist...

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:46

pmarena schreef:
Op zich kan alles, zeker als het bvb. een pommel en fork zijn die qua productiedatum een tijd uit elkaar liggen. Waren ze wel al allebei van het gekleurde PU bijvoorbeeld? :)

de fork heb ik laatst bij jou gekocht en de pommel heeft een vriendin van me van de week binnen gekregen, volgens mij ook bij jou gekocht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:54

Aha dus echt allebei hele nieuwe modellen van gekleurd kunststof? Dan zou het wel heel apart zijn...

Kreeg wel vorige week een berichtje van Barefoot dat ze weer wat wijzigingen door gaan voeren in de productie en dat er nieuwe software toegepast gaat worden om de pommels enzo te produceren / controleren om afwijkingen tegen te gaan.

Ik heb er ook wel een keer een M pommel tussen gehad (althans een grijze) die toch echt de afmetingen had van een S, dat soort dingen willen ze natuurlijk wel voorkomen :=