Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
muppetmayo schreef:Die fanzolo ziet er erg mooi uit!
Ik wordt hier inmiddels een beetje moedeloos![]()
Mijn haflinger wordt momenteel door iemand anders gereden. Een tijdje terug heb ik een HM FlexEE aangeschaft. Hij lag echt geweldig, schoof niet, helemaal blij. Het enige nadeel was dat je de beugelriem gespen voelde zitten. De beugelriemen heb ik vervangen door t beugelriemen. De beugelriemhaken hebben niet zo'n stukje wat je omhoog kunt zetten (hoe noem je dat?). Nu glijden de beugelriemen tijdens het rijden van het haakje waardoor je ineens je beugelriem en stijgbeugel verliest. Enorm gevaarlijk natuurlijk! Ik heb nu de standaard beugelriemen weer terug gedaan, deze hebben dat probleem niet maar prettig zitten is anders...
Tevens is mijn haflinger door anders trainen weer iets van bouw veranderd, waardoor de HM alle kanten op schuift... Waar hij eerst super vast lag, gaat hij nu alle kanten op. Ik heb er een rossner C singel aan zitten, er is verder niets veranderd. Ik zie het niet zitten om weer een ander zadel te moeten kopen (dan kan hij er gelijk bij in de voorraad).
Heeft iemand wellicht een idee of oplossing voor beide problemen?
muppetmayo schreef:Susanne dit zadel heeft geen kopijzer maar een leren boom. Dus dat is het helaas niet![]()
Sonja_vR dat zou ik ook eens kunnen proberen idd!
muppetmayo schreef:Susanne dit zadel heeft geen kopijzer maar een leren boom. Dus dat is het helaas niet![]()
Sonja_vR dat zou ik ook eens kunnen proberen idd!
Citaat:Bij het zadel worden vijf maten kopplaten geleverd, zodat het zadel altijd passend te maken is naar gelang de schouders breed zijn. De kopplaat kan er ook uit, mits het paard hiervoor breed genoeg is en nauwelijks schoft heeft.
pmarena schreef:Op zich kan alles, zeker als het bvb. een pommel en fork zijn die qua productiedatum een tijd uit elkaar liggen. Waren ze wel al allebei van het gekleurde PU bijvoorbeeld?