voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:09

@ Blijheid op welk zadel rijd je nu dan? Ook een barefoot?
@sababber Er komt toch ook een nieuw dressuur zadel uit van barefoot? Misschien dat dat wat is? Maar dan moet je nog even wachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:29

Momenteel heb ik een freeform om te testen, maar dat word m waarschijnlijk niet. Ik heb zelf een barefoot Cheyenne, maar daar krijg ik toch pijnklachten van. Daarom rijd ik momenteel vooral met de barebackpad (van Libra) en een enkele keer als ik graag beugels wil met de barefoot.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:02

LadyDaily schreef:
@ Blijheid op welk zadel rijd je nu dan? Ook een barefoot?
@sababber Er komt toch ook een nieuw dressuur zadel uit van barefoot? Misschien dat dat wat is? Maar dan moet je nog even wachten :P

Is dat de Madrid? Ik kan er nog even niets over vinden. Ik ga dan als t goed is van een lexington maat 2 naar een london 1. Dus Hopelijk past dat dan iets beter.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:52

@sababber heb je in de lexington echt een dressuur zit? Heb aantal jaar terug de london gehad maar door de brede zit kon ik daar geen dressuur houding in vinden. Zat wel lekker maar mijn paardje wilde er niet mee lopen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:03

Ja zeker! Kan er heerlijk mee rijden zelf. Mijn vriend niet, die voelt zich belemmerd. Ik heb alleen wel de beugelophanging ver naar voren omdat ik anders niet bij de kniewrongen in de buurt kom. De pony loopt er goed onder. Ik heb wel een lexington met kort zweetblad. Misschien scheelt dat ook voor de houding?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:57

iemand al ervaringen met het librabbpzadel? :D

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:40

Ik heb van de week voor het eerst boomloos gereden! Ik ben aan het opbouwen na een onschuldige peesblessure dus kon het zadel niet op en top uittesten. Ga even vragen of ik hem een dezer dagen nog eens mag proberen. :) Voor wat ik gevoeld en ervaren heb vind ik het erg lekker en kun je de bewegingen ook erg fijn voelen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:00

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voor je je testzadel ontvangt? Ik heb reeds besteld en betaald en ook al een mail gestuurd enkele dagen geleden maar hoor maar niets? Net gebeld maar ook daar krijg ik de voicemail. Heb besteld via bedicor

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:28

Dat is afhankelijk van hoe druk het is met dat testzadel. Welke heb je aangevraagd. Ik ben gisteren nog netjes te woord gestaan wanneer nu het testzadel zou komen. Heb me namelijk een plaatsje laten opschuiven wegens medische problemen.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:35

Zo blij als ik was met mijn arizona nut heb ik nu toch een klein probleempje, namelijk droge plekken onder de beugelriem ophanging -O-
Ik heb onder het zadel een hkm western protectionpad liggen deze zou in principe voldoende moeten zijn. Ruggengraat ligt wel mooi vrij alleen die droge plekken maak ik mij toch een beetje zorgen om. Ik maak voornamelijk stapritjes dus sprake van veel staan in de beugels is er niet.
Ik heb eerder altijd zadels gehad zonder vps en hierbij had ik het probleem nooit dus ik snap het even niet. Zou ik dan toch voor de heavy duty inlage's moeten gaan of heeft er iemand nog andere optie's?
En wat zijn de ervaringen met die inlage's? Zijn ze nog wel flexibel? Ik moet mijn pad namelijk in het midden wat opvullen omdat mijn pony een beetje een hol ruggetje heeft.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:45

Dat is ook de plek waar je zit - soms is het droog omdat de stof van de pad daar ahw "dept" en het zweet opzuigt. Ontstaan er zwellingen nadat je het zadel er af gehaald hebt op die plaats?
En kan het zijn dat de randen van de extra opvulling irriteren? Omdat de overgang niet helemaal gladjes is?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:55

Het lijkt inderdaad ietsje gezwollen te zijn maar ze reageert er niet op als ik er op druk. Randen van de opvulling kan ik inderdaag nog even naar kijken maar die zijn op zich mooi glad heb de opvulling ook boven op de andere inlage liggen zodat er idd geen scherpe randen zijn, en aan de achterkant van de opvulling zitten geen droge plekken, zouden die daar dan ook niet moeten zitten?
Bedankt iig voor het meedenken :)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:07

Marcella, ik heb de barrydale aangevraagd,maar heb behalve een orderbevestiging van mijn aanvraag nog niets vernomen wanneer het zadel geleverd kan worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:23

Dan zou het kunnen dat er een behoorlijk wachtlijst is misschien. En dan kunnen ze alleen een schatting maken wanneer geleverd worden. Je heb natuurlijk altijd van die mensen die zich niet helemaal aan de huurperiode houden of iets langer gebruik heb in overleg.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:38

Marcella, dat begrijp ik best als er veel vraag naar is, maar nu weet ik helemaal niets, ze kunnen toch aangeven hoeveel weken wachttijd er ongeveer is, toch? Of ben ik nu een zemel? Straks komt het terwijl ik in Frankrijk zit haha. Zou gewoon graag een indicatie willen hebben ipv niets horen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:01

Antwoord via de mail duurde bij mij ook even. Gisteren gebeld en kreeg voicemail niet ingesproken, maar opgehangen. En even later werd ik terug gebeld. Ik denk dat als je bel nog de snelste reactie krijg.

Zou trouwens ook nog een mailtje krijgen wanneer ik nu aan de beurt ben voor mijn testzadel, maar dat wacht ik gewoon even rustig af.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:05

nu lees ik hier over droge plekken, maar als je die hebt onder een boomzadel is het dus ook niet goed?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:44

quibje schreef:
nu lees ik hier over droge plekken, maar als je die hebt onder een boomzadel is het dus ook niet goed?

Zweet afdrukken moeten volgens kenners gelijk zijn. Geen droge plekken waar eigenlijk zweet zou moeten zitten zowel bij een boom als boomloos zadel.
Droge plekken kunnen te veel druk zijn maar ook juist geen druk ;) Als een zadel brugt dan kan je dus voor en achter zweet plekken hebben en in het midden droog.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:10

dank je voor je antwoord
ik vroeg het hier omdat ik graag voor dit paard boomloos wil gaan

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:26

Patsab schreef:
Marcella, dat begrijp ik best als er veel vraag naar is, maar nu weet ik helemaal niets, ze kunnen toch aangeven hoeveel weken wachttijd er ongeveer is, toch? Of ben ik nu een zemel? Straks komt het terwijl ik in Frankrijk zit haha. Zou gewoon graag een indicatie willen hebben ipv niets horen.

Dit had ik ook. Ik heb toen gemaild en kreeg wel vrij snel reactie terug. Het zadel wat ik wou testen zou alleen pas na 4 weken beschikbaar zijn, toen heb ik geruild voor een ander zadel die sneller beschikbaar was. Dit was verder geen probleem.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:11

_Cher schreef:
Patsab schreef:

Dit had ik ook. Ik heb toen gemaild en kreeg wel vrij snel reactie terug. Het zadel wat ik wou testen zou alleen pas na 4 weken beschikbaar zijn, toen heb ik geruild voor een ander zadel die sneller beschikbaar was. Dit was verder geen probleem.

DAn zal ik wel slechte karma hebben, maandag gemaild en ook besteld,dinsdag betaald, vandaag voicemail ingesproken maar niets gehoord tot nu toe :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:32

Misschien inderdaad vakantie-tijd?

Nou, ik krijg net bericht van Barefoot dat begin augustus de inkoop- en verkoop prijzen weer omhoog gaan -O-

De zadels worden allemaal 2 à 3 tientjes duurder....

Ik ga vanaf 5 augustus de prijzen op de website aanpassen, dus als iemand nog twijfelt: beter nu bestellen voor de huidige prijzen dan na 5 augustus wanneer ik de prijzen ga verhogen in opdracht van Barefoot :)*

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:40

Je kunt er weinig aan doen, Pmarena, alles wordt duurder en de inkomsten groeien niet mee.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:45

Alles word duurder dus vast ook de materiaalkosten en daar is helaas niks aan te veranderen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:44

Gisteren maar weer gemaild met de vraag hoelang de eventuele wachttijd is. Vandaag mail gekregen met bevestiging van betaling maar nog niets over de wachttijd :')