[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:01

Andere boomloze kinder zadeltjes proberen misschien? Zijn heel veel merken die pony zadeltjes aanbieden. ghost, hidalgo, heather moffett flexee heeft ook kleinere inch maten.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:27

We zijn nog volop op zoek naar een ander zadel. Dus alle optie staan nog open. Maar met de barefoot gaat het niet. Passervice heeft het zadel nagekeken. Meer kunnen we niet doen. Ook omdat je beperkt zit van singels enzo in zijn maat.worst model zonder schoft en singelplek ver naar voren. En daar zit het grootste probleem. Het zadel wordt telkens naar voren getrokken doordat de singel naar voren schuift. We hebben een banaan singel geprobeerd maar dan ging hij helemaal open liggen aan de singel

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:35

staartriem eraan geen optie?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:40

Hebben we geprobeerd. Ging een tijdje goed en dan begon hij te bokken tijdens de galop. Dat was geen optie meer. De osteo is toen kunnen komen en zat toen wast in zijn rug door de staartriem. Ik weet het ook niet meer. Tig singels geprobeerd en pads en inlages.

Het moet vooral een zadel zijn waar de voorste singelstoot schuin vanvoren uit het zadel.komt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:34

Wendy schreef:
Nessa schreef:
Voor mensen die een freemax willen kopen. Er zijn levering problemen. Stalgenoot wacht sinds oktober al op een zadel :(

Ik ook sinds december... -O-

Oef. Ik heb hem vorige week besteld en kreeg te horen dat het ongeveer 7 weken zou duren...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:47

Ilora probeer een ghost! Daarmee kun je meer met de singelstoten en die heb je ook in een kleine maat!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:50

En welk model.hebben ze in de kleine maat en is ook geschikt voor springen? Want ik vind het jammer dat de barefoot weg moet het springen op zich gaat voor de kids maar het is gewoon dat het zadel zo hard begint te schuiven. En dan heb je ineens in het parcours dat het zadel in zijn nek ligt.
Hier zie je dat het zadel al naar boven komt en na enkele sprongen is het helemaal weg

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:56

Alle modellen zijn er in bambino en ze zijn geschikt om mee te springen.

Je zou contact op kunnen nemen met Ingrid van beterboomloos. Zij is de Belgische ghost dealer

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:02

Ik zou zeker een ghost bambino proberen!Een boomzadel vinden wat past voor deze pony zal denk ook niet makkelijk worden en een ghost is wel echt geschikt voor paarden waar zadels snel op schuiven

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:15

Goed dat je zegt dat ghost goed is voor moeilijke paarden. Ik wordt stilaan hopeloos met deze pony om een passend zadel te vinden. Soms denk ik dat het gemakkelijker is om een passende pony onder de barefoot te vinden dan een passend zadel voor deze pony. Maar hij gaat natuurlijk niet weg onze pony dus moeten we het probleem oplossen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:22

Ik kreeg een ghost dan helaas weer niet passend voor mijn paardje. Ben dan ook, helaas, terug moeten overschakelen op een boomzadel.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:25

llora schreef:
Goed dat je zegt dat ghost goed is voor moeilijke paarden. Ik wordt stilaan hopeloos met deze pony om een passend zadel te vinden. Soms denk ik dat het gemakkelijker is om een passende pony onder de barefoot te vinden dan een passend zadel voor deze pony. Maar hij gaat natuurlijk niet weg onze pony dus moeten we het probleem oplossen

Is echt het proberen waard!
Hier ligt Ghost op mijn haflinger - nou ja, even tussen zadels, ik wacht nog op mijn nieuwe Ghost ;) - (redelijk moderne haflinger, wel iets steile schouder), op een arabier (typische arabier, tikje overbouwd, ronde ribben) en op een tinker (formaatje tank, geen schoft, korte rug, ronde ribben, overbouwd). En op al deze paarden ligt Ghost stabiel - en ook nog eens op allemaal zónder sympanova pad, gewoon wol, kunstwol of katoenen onderzijde pad.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:32

En blijft een ghost ook liggen op een worst met pootjes. Want nu hij terug op de wei staat wordt hij weer type bowling bal met pootjes. En van de wei houden is geen optie. Hij heeft een graasmasker. Maar is een meester in het uit krijgen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:33

llora schreef:
En blijft een ghost ook liggen op een worst met pootjes. Want nu hij terug op de wei staat wordt hij weer type bowling bal met pootjes. En van de wei houden is geen optie. Hij heeft een graasmasker. Maar is een meester in het uit krijgen.

Zoals gezegd: tinker formaatje tank (en dat is écht een tank, want ook nog veel te vet, zonder schoft) ligt het echt stabiel op!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:45

Ghost blijft op mijn 'bollie' ook goed liggen. Ze is niet extreem dik, maar wel dusdanig dat ik een anatomische singel moet, anders schuift het zadel naar voren. Haar papa is ook een PRE (mam's kwpn), en ze heeft de ronde vormen van haar papa ook meegekregen.
Foto van dit voorjaar:
Afbeelding

En van vorig najaar (even de rode strepen negeren, die waren van toen ik de anatomische singel aan het overwegen was haha)
Afbeelding

Het valt me nu ook met de foto van vorig najaar ineens op dat mijn zadel toch wel behoorlijk is ingezakt! :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:08

llora schreef:

Juist op formaat worst blijft de ghost stabiel liggen..Zou het echt proberen.. Misschien kan je ook eerst testen?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:15

Hier ook na een lange zadelzoektocht heel blij met mijn ghost! Op mijn pony (arabier) schoof ook alles naar voren. En hij zit zo lekker <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:03

pleiada schreef:
llora schreef:

Juist op formaat worst blijft de ghost stabiel liggen..Zou het echt proberen.. Misschien kan je ook eerst testen?[quote]

Hier ligt de Ghost ook goed op de bolle.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:13

Mijn ronde, brede welsh cob met helaas ook schoft, past de Ghost ook.
Momenteel leen ik die van mijn stalgenootje, met een hele brede haf waar die ook op past.

Afbeelding

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:05

Ghost schuift absoluut niet op mijn ronde overbouwde pony, de singelstoten kan je helemaal naar voren brengen, zodat je singel recht naar beneden hangt. En ze hebben ze in schattige kindermaatjes!!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:35

Ik zal is kijken se voor een ghost. Hij mag alleen niet langer zijn dan 38 cm. De barefoot was eigenlijk te lang voor de pony

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:45

llora schreef:
Ik zal is kijken se voor een ghost. Hij mag alleen niet langer zijn dan 38 cm. De barefoot was eigenlijk te lang voor de pony

De ghost zadels liggen anders dan de barefoot zadels, dus laat je niet afschrikken door lengtes. Daarnaast is het flexibel waardoor het vaak iets langer mag zijn. Uiteraard niet centimeters.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:06

Citaat:
De lengte van de zadels is 60 cm. Dit lijkt lang, maar de extra lengte zit hem in de voorkant. Daarbij is het zadel flexibel en als je niet teveel achterop de cantle zit, is het niet heel erg als het zadel iets na de 18e rib ligt.
Het is mogelijk de zadels 4cm korter te bestellen (dit zijn de piccolo modellen). Hier zitten geen extra kosten aan verbonden. De piccolo modellen zijn 56cm en geschikt tot ongeveer broekmaat 38.
Er is ook een kinder model, de Bambino. Deze is ongeveer 50-52 cm lang. Deze gaat tot hooguit broekmaat 36.

Daarnaast is er ook een shetlander model. Deze heeft kussens van 37cm lang.
Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Even van de site geplukt. Dit is de ghost.

Trekker pony
Citaat:
Kenmerken van de Pony zadels
de lengte van de panelen is 35 à 36 cm
de ruimte tussen de pommel en de achterboog is circa 37 cm (14,5 inch)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:28

Hmm 50 tot 52 cm voor een bambino is wel lang. Dan ligt het zadel op zijn kont vrees ik. Nu is het al nipt
Hier met de barefoot cheyenne maat 0
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:21

De maat 0 is ook eigenlijk gewoon net wat te groot natuurlijk, het is meer een maat X0 / kids pony :)

Het kàn wel als je geen betere optie hebt om een wat groot ruitertje op een wat kleinere pony te krijgen, maar de ronding van de rug is eigenlijk wat te kort voor de ronding van het zadel en dan gaat de achterkant snel omhoog wippen en het geheel zal wat sneller schuiven.

Ga je dan wat serieuzere dingen doen zoals regelmatig springen dan loop je toch sneller tegen problemen aan :(:)