voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:33

@ Geryon, ja er zit speciaal klittenband op de pad om de wrongen op vast te maken. Grandeur heeft dit soort pads vroeger ook in het assortiment gehad. Ik zal morgen tijdens het rijden even goed voelen of er niet teveel druk tussen de wrongen en mijn pony zit :-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:16

Kitty_ schreef:
@ Geryon, ja er zit speciaal klittenband op de pad om de wrongen op vast te maken. Grandeur heeft dit soort pads vroeger ook in het assortiment gehad. Ik zal morgen tijdens het rijden even goed voelen of er niet teveel druk tussen de wrongen en mijn pony zit :-)

Ah oke. Ik dacht namelijk (toen ik deze pad tegen kwam) dat het zadel net achter de wrongen hoorde.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 00:21

Dat is een interessante benadering , Geryon, het zou gezien de vorm van de wrongen eigenlijk best eens zo kunnen zijn :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:56

Ze waren er inderdaad rond 2004 ofzo ook wel van Grandeur in het Barefoot-assortiment, ik heb er ook nog een paar verkocht maar had er niet zo'n gevoel bij dus ben er mee gestopt. Barefoot zelf heeft ze ook maar heel kort verkocht eigenlijk :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:58

Ik kan me niet voorstellen dat dit fijn voelt voor de paard of jezelf. Zadel is toch ook veel te dik om mooi mee te vormen lijkt me. Als je het zadel net achter de wrongen legt zitten de wrongen toch niet meer in de buurt van je been.
Ik heb die pad zelf ook, maar had de wrongen los nodig om op m'n wrongseatsaver te plakken en een reserve pad is nooit weg. Pad heb ik direct alle klittenband vanaf gehaald en ligt nu bij de naaimachine te wachten om op maat gemaakt te worden voor mijn Arizona.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:57

Ik durf niet te zeggen of die wrongen op de pad fijn zijn, maar vind de kleur van de pad wel erg leuk. Had hem op marktplaats zien staan, en twijfelde er nog over om hem te kopen, al zou ik zelf denk de wrongen dan niet gebruiken.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:24

Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden. Ik begrijp wat jullie bedoelen met de druk die de wrongen op mijn pony kan geven. Ik had hier zelf ook al over na gedacht. Tijdens het rijden heb ik een paar keer mijn hand tussen de pad en mijn pony geschoven. Je voelt wel iets van lichte druk maar het is minder dan ik dacht. Mijn knieen drukken ook niet op de wrongen. Pony had er zo te merken geen last van en na het rijden zag ik niks raars. We blijven gewoon even experimenteren en mocht blijken dat het niet werkt dan haal ik ze er gewoon weer vanaf :-)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:31

Yess, heb een hi tech gevonden op marktplaats!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:47

Heb je 'r toch gebeld ?
Mooi +:)+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:17

Viola@ Hoe maak je dit dan op maat ? Door overtollige af te snijden, aflijnen, doorstikken of ? Ben er eigenlijk wel benieuwd achter.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:04

IK heb haar gemaild Shirley, helaas was de pad zonder inlages, die kwamen er nog bij!
Dus het werd wel duurder helaas!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:44

Met wat vetten jullie je barefoot in ? Heb het vandaag ingevet en ziet er al stuk beter uit (stond vrij droog). Heb nog spul genoeg voor volgende invet buurt maar daarna is het op. Eventueel voor als ik nieuw spul koop wat ik dan koop :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:47

Atent schreef:
IK heb haar gemaild Shirley, helaas was de pad zonder inlages, die kwamen er nog bij!
Dus het werd wel duurder helaas!

Daar heeft ze het met mij niet over gehad -O-

Maar je was toch niet verplicht om die erbij te nemen ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:57

ik gebruikte altijd de ledermelk van de decathlon. Trekt rap in, is niet duur, en is niet zo vettig zoals vet of olie

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:11

hetlevenwint schreef:
Viola@ Hoe maak je dit dan op maat ? Door overtollige af te snijden, aflijnen, doorstikken of ? Ben er eigenlijk wel benieuwd achter.

Randje eraf halen op maat afknippen en randje er weer aanzetten. De bovenkant van de pad paste er goed onder (ik heb wel een maat 0 he) alleen de 'zweetbladen' waren te lang dus die heb ik ingekort.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:31

Ledermelk van decthlon ga ik onthouden is dicht bij, nu heb zelf hier nu een soort olie geen idee van welk merk (oude fles). Trekt ook vrij snel in nu toch zeker zadel slurpte zeer veel, denk voor het goede dat ik het over week of 2 nog eens mag insmeren.

Dankje viola, nu heb zelf de maat 1. In het begin is het met eigen pad maar eenmaal ik terug wat centjes heb kan ik eens kijken voor eventueel een andere pad ook voor er onder met een leuk kleurtje :).

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:53

niet verplicht, maar vind het wel fijn om hem compleet te nemen Shirley.
Zit voor een pony van mij ook aan boomloos te denken, wel fijn om dan wat pads te hebben.
Maar kwam nog mooi 10 euro bij!
Maar heel erg bedankt voor de tip Shirley van de pad!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:23

hetlevenwint schreef:
Dankje viola, nu heb zelf de maat 1. In het begin is het met eigen pad maar eenmaal ik terug wat centjes heb kan ik eens kijken voor eventueel een andere pad ook voor er onder met een leuk kleurtje :).

Ik denk dat deze pad onder een Arizona maat 1 net niet zal passen. Het is onder mijn maat 0 al best krap. Ik vind dat niet erg wat het is al zoveel zadel op mijn pony dus zo klein mogelijke pad wil ik er onder, maar een maat groter zadel zal bij de hoekjes niet passen. Een arizona is natuurlijk wat vierkanter van achter dan een chayenne.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:38

Atent schreef:
niet verplicht, maar vind het wel fijn om hem compleet te nemen Shirley.
Zit voor een pony van mij ook aan boomloos te denken, wel fijn om dan wat pads te hebben.
Maar kwam nog mooi 10 euro bij!
Maar heel erg bedankt voor de tip Shirley van de pad!

Dan was het ineens niet meer zo'n buitenkansje, maar fijn dat je er toch blij mee bent :j

En heel graag gedaan natuurlijk :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:09

zijn er al ervaringen met de libra? :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:13

* logt stilletjes uit *

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:17

Mijn Trekker Luxus gaat in de verkoop zodat ik hopelijk een Trekker por arte aan kan schaffen (vind de smalle zit van de luxus super fijn op mijn mega brede Haf maar mis de wrongen van de Classic teveel).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:21

Shirley schreef:
* logt stilletjes uit *

volgens mij moeten we naar brabant om te skieen jongens ! ligt een dik pak sneeuw :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:26

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:47

Ja, dat is waar ook , maar dat is niet zo eentje als de mijne, toch ?
Ik heb degene die je kan "verbouwen" tot barebackpad :D

Er was trouwens nog iemand hier die de tweede van de vier had, unihorses, maar ik kan even niet op de naam komen :?