Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benfan schreef:[ Afbeelding ]
Vandaag dit hoofdstel besteld voor mijn merrie. Ben heel benieuwd! Ben een groot kieffer fan, kan er niks aan doen. Omdat ik vandaag goed nieuws kreeg omtrend mijn paardje (compleet hersteld van rugproblemen, in een adnormale snelle tijd. Osteo was stom verbaast) wou ik haar een mooi kadootje kopen.... en voor mijzelf.
Rainer schreef:Rhine_ schreef:Te groot gekocht. Vallen wat groter dan de micklems en daar heb ik cob op het kleinste. Heb helaas geen foto.
Heb jij de maten opgemeten zoals op de site van PS of Sweden uitgelegd staat of gewoon een standaard maat cob gekocht?
friesam schreef:[ [url=m/kTa8En.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn hoofdstel is maat full
Alleen het riempje van het bit zit op het meest losse gaatje.
Hierdoor schiet het steeds uit het passantje maar deze riempjes worden alleen los verkocht in cob en full dus groter kopen gaat niet dn een groter hoofdstel wordt echt te groot.
Iemand een tip?
Het is eigenlijk ook maar aan 1 kant dat het meestal los gaat
Daphneeeej schreef:friesam schreef:[ [url=m/kTa8En.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn hoofdstel is maat full
Alleen het riempje van het bit zit op het meest losse gaatje.
Hierdoor schiet het steeds uit het passantje maar deze riempjes worden alleen los verkocht in cob en full dus groter kopen gaat niet dn een groter hoofdstel wordt echt te groot.
Iemand een tip?
Het is eigenlijk ook maar aan 1 kant dat het meestal los gaat
Gewoon goed blijven gebruiken dan word het riempje soepel genoeg dat het wel in het passantje blijft. Had dit voorheen ook maar nu niet meer.
Rhine_ schreef:Maat cob gekocht wel gemeten en het zou kunnen, de riempjes zijn ook wat smaller dan de micklem. Dat vind ik jammer.
Ben wel eens benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de dure versie van micklen? Als die echt beter zijn heb ik het er misschien wel voorover.
Daphneeeej schreef:Rhine_ schreef:Maat cob gekocht wel gemeten en het zou kunnen, de riempjes zijn ook wat smaller dan de micklem. Dat vind ik jammer.
Ben wel eens benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de dure versie van micklen? Als die echt beter zijn heb ik het er misschien wel voorover.
iemand bij mijn op stal heeft de Micklem competition in engels leer. maar vind hem niet eens bijster veel mooier/beter ogen dan de normale micklem. Zou zo eigenlijk het verschil niet zien.
Simbaa schreef:Aangezien hier veel kennis zit over anatomische hoofdstellen stel ik mijn vraag hier.
Wat vinden jullie van dit hoofdstel? Het lijkt mij erg fijn. https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... gLb4PD_BwE
[ [url=m/myOxE3.png]Afbeelding[/url] ]