Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:36

Afbeelding

Ezel foto maar breeeeddd hoofd met hooks chester hoofdstel, paard loopt er goed op

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:07

De Lingus 2 is helaas ook niet goedgekeurd door de KNHS.

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:17

Faya__ schreef:
De Lingus 2 is helaas ook niet goedgekeurd door de KNHS.


Waar heb je dit gelezen, of heb je de KNHS gemaild? Is de L'equi Boston dan officieel ook niet toegestaan.

Ik had er persoonlijk op gegokt dat het een variant op de Micklem zou zijn.

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:38

Ik heb recent met mijn Equibling Boston gewoon een KNHS wedstrijd gestart. En volgens reglement zijn hoofdstellen met gecombineerde kaakriem/neusriem toegestaan...

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:47

xNK schreef:
Faya__ schreef:
De Lingus 2 is helaas ook niet goedgekeurd door de KNHS.


Waar heb je dit gelezen, of heb je de KNHS gemaild? Is de L'equi Boston dan officieel ook niet toegestaan.

Ik had er persoonlijk op gegokt dat het een variant op de Micklem zou zijn.

Ik heb inderdaad de KNHS benaderd. Ook voor de innovation van Kramer, ook niet toegestaan.

Mbt post hierboven, ja ik dacht ook dat t een variant van de micklem zou zijn.

J0anieke

Berichten: 4981
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:49

Huh? De innovation ook niet?
Ik zou bijna om een second opinion vragen. Was het 1 persoon die het had beantwoord? :+

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:56

De innovation lijkt mij toch gewoon in dezelfde categorie te vallen als een hoge neusriem + keelriem?

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:09

Heel raar van de KNHS, want als je hun reglement bekijkt:
Is gecombineerde neus/keelriem toegestaan: (micklem, maar ook een Ps of sweden nirak model bijv)Afbeelding

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:22

Ja, helemaal met jullie eens. Waren precies mijn gedachten.... Waren 2 verschillende mensen (elk een hoofdstel) die t beantwoord hebben.

Maar wel stom..... Nog maar eens overdenken.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:27

Ik rij met de hooks chester ook KNHS wedstrijden en zag zondag nog iemand met nirak, wel beide springen maar ik zie weinig verschil met lingus

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:30

Ander vraagje, ik rij nu jaar met hooks chester en paard loopt daar beter op dan op micklem of sedna ander anatomisch hoofdstel.

Alleen zou ik graag een betere leer kwaliteit hebben (bruin)
Ps of sweden? En dan Pioneer of nirak? Welke is vergelijkbaar? Die zijn gewoon te duur om even te proberen en dan weer de chester te pakken

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:51

Die hooks is ook mooi Friesam, alleen jammer dat het zwarte hoofdstel gouden gespen heeft.. Maar de lingus ziet er wel goed uit. En voor die prijs kan ik het ook wel eens gaan proberen :))

Gelukkig heb ik geen problemen met wat wel/niet toegestaan is bij de KNHS, aangezien ik toch (nog) niet start. Maar de regels zijn wel vrij onduidelijk... :=

Daphneeeej

Berichten: 3009
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:51

friesam schreef:
Ander vraagje, ik rij nu jaar met hooks chester en paard loopt daar beter op dan op micklem of sedna ander anatomisch hoofdstel.

Alleen zou ik graag een betere leer kwaliteit hebben (bruin)
Ps of sweden? En dan Pioneer of nirak? Welke is vergelijkbaar? Die zijn gewoon te duur om even te proberen en dan weer de chester te pakken

De nirak is meer zoals de micklem met enkel bakstuk voor neusriem en bit. De pioneer is denk ik een betere keuze als je paard voorkeur geeft voor de hooks Chester.

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:06

Omdat ik ga overstappen naar bruin tuig. Heb ik dus ook een bruin anatomisch hoofdstel nodig. Liefste een beetje springgericht omdat het bij mn tuig moet passen. Kom maar op met die ideeën!


.


Afbeelding

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:36

Ik ga denk ik toch de Equibling Boston full vervangen door een cob :( het leer is best wel uitgerekt en hij sluit niet meer mooi aan. Dus voor degenen die tussen cob en full in zitten zou ik de cob aanraden..
Ben er trouwens gewoon KNHS mee gestart.. het is exact de inwerking van de Micklem, wat gek dat het mogelijk niet mag, de logica zie ik niet..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:12

Daphneeeej schreef:
friesam schreef:
Ander vraagje, ik rij nu jaar met hooks chester en paard loopt daar beter op dan op micklem of sedna ander anatomisch hoofdstel.

Alleen zou ik graag een betere leer kwaliteit hebben (bruin)
Ps of sweden? En dan Pioneer of nirak? Welke is vergelijkbaar? Die zijn gewoon te duur om even te proberen en dan weer de chester te pakken

De nirak is meer zoals de micklem met enkel bakstuk voor neusriem en bit. De pioneer is denk ik een betere keuze als je paard voorkeur geeft voor de hooks Chester.


Thanks!
Ja de chester is voor hem prettiger dan een micklem

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:06

Daancha schreef:
Ik ga denk ik toch de Equibling Boston full vervangen door een cob :( het leer is best wel uitgerekt en hij sluit niet meer mooi aan. Dus voor degenen die tussen cob en full in zitten zou ik de cob aanraden..
Ben er trouwens gewoon KNHS mee gestart.. het is exact de inwerking van de Micklem, wat gek dat het mogelijk niet mag, de logica zie ik niet..


Ik ga er gewoon mee starten hoor. Het is inderdaad gewoon een luxe uitvoering van de Micklem. Ik zit er niet over in.

Ik heb ook een cob gedaan, mede door jouw advies. En die is nog ruim zat! Ik heb wel een full frontriem genomen.

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:11

Ik heb inmiddels een stubben freedom en een fairfax hoofdstel. Erg blij mee, zit mooi en mooie kwaliteit leer. Alleen merk ik geen verschil qua rijden met een gewoon hoofdstel. Het lijkt me wel comfortabeler zitten voor de paarden.
De rambo micklem heb ik ook gehad, maar die zat minder mooi en minder mooi leer.
Zou je niet gewoon bij een traditioneel hoofdstel als je de neusriem wat losser doet ook niet voldoende vrijheid hebben bij de zenuwen? Ik heb altijd een ruime hangende frontriem, waardoor er bij de oren onder ook niet echt iets klemt. Hoe denken jullie daarover?

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:16

Fairfield Chester vandaag even bij beide paarden gepast.
Zit bij beiden prima. Binnenkort eens zien hoe ze hem vinden in het werken ermee.

Zeer verrast door de leerkwaliteit voor deze prijs! Ik houd eigenlijk niet van gouden gespjes enzo, maar het staat ze wel :)



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4981
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:51

J0anieke schreef:
Hahaha inderdaad level ninja! :')
De bakstukken en het stuk van de neusriem achter de oren is groot zat, daar heb ik ruimte over, maar vooral het deel om haar neus valt erg klein, maar ik denk wel dat het komt door het stugge van de rond genaaide delen. Voor een paard met grote kaken zou ik t niet aanraden. Opzich heeft mijn merrie al vrij brede kaken voor haar hoofd, maar daarentegen heeft ze wel weer een smal neusje.. :+

Ik moet dit nog even terug nemen.
Heb de hööks cassino JH collection nu een tijdje in gebruik en hij bevalt goed! Bit ligt stabiel en paard heeft nu de neusriem goed zit juist enorm veel ruimte rond haar neus. Ik ben super tevreden! :)

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:42


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:46

Lees nu een tijdje bij jullie mee voor tips maar wat zijn er veel verschillende soorten hoofdstellen! Nu had ik gisteren de mogelijkheid om een hoofdstel te passen. Kunnen jullie aangeven of het zo enigszins goed zit? Opzich voelde het wel natuurlijk toen ik hem vast maakte.


Afbeelding

Afbeelding

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:19

Ik vind hem niet zo mooi zitten Fleury. Hij hoort om het jukbeen heen te vallen ipv er tegenaan.

J0anieke

Berichten: 4981
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:49

Is dat een echte of een neppe micklem of ander merk?

Wat Daancha zegt: hij hoort mooi om het jukbeen te liggen, dus hij moet wat naar beneden. Enkel als je dat doet zit de rest van het neusdeel veel te laag en op het zwevend neusbot. Omdat het schuine deel van de neusriem zo lang is zal dit hoofdstel bij bijna alle paarden niet helemaal goed passend te krijgen zijn. Kan vertekenen als het een full is op een pony hoofd oid, maar ik denk niet dat dat zo is?

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:31

J0anieke schreef:
Is dat een echte of een neppe micklem of ander merk?

Wat Daancha zegt: hij hoort mooi om het jukbeen te liggen, dus hij moet wat naar beneden. Enkel als je dat doet zit de rest van het neusdeel veel te laag en op het zwevend neusbot. Omdat het schuine deel van de neusriem zo lang is zal dit hoofdstel bij bijna alle paarden niet helemaal goed passend te krijgen zijn. Kan vertekenen als het een full is op een pony hoofd oid, maar ik denk niet dat dat zo is?


Mee eens, dit krijg je niet goed passend omdat de neusriem anders te laag zit.