De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:18

Dan wacht ik in ieder geval voorlopig even met bestellen aangezien ik op het moment toch niet rijd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:31

AllEventing schreef:
De bruine zijn binnen enkele weken leverbaar in NL! We houden jullie op de hoogte :)

Dankjewel voor je reactie!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:58

Ben al een hele tijd meelezer en meende mij te herinneren dat hier ergens de lente van de snug boots in M stond vermeld, maar ik kan het niet terug vinden? :o?

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:19

De bruine LeMieux snug fit boots komen in maart! De exacte leverdatum is nog onbekend maar ze zijn in aantocht :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:31

ik heb mij de HH grand prix aangeschaft. Doen fijn hun werk, beentjes blijven koel en ze beschermen goed. voor mij zijn ze dus top. Enige minpuntje, het zijn krengen om aan en uit te doen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:43

SuperZodiaX schreef:
koetjeboe schreef:
kan iemand mij de lengte vertellen van de snug boots maat M voor en achter

Er is geen voor en achter, het is 1 model. Je moet dus voor de M nemen en achter de L

ow op de site van lemieus hebben ze het over front M en Hind M.
Nu is mijn engels niet zo maar dacht dat dit voor en achter betekende

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:55

koetjeboe schreef:
SuperZodiaX schreef:
Er is geen voor en achter, het is 1 model. Je moet dus voor de M nemen en achter de L

ow op de site van lemieus hebben ze het over front M en Hind M.
Nu is mijn engels niet zo maar dacht dat dit voor en achter betekende

Op de site wel, maar op de 'verpakking' staat dat ze zowel voor als achter gedragen kunnen worden als ik het mij goed herinner

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:54

Ik heb de LeMieux Snug Boots gisteren binnen gekregen, vandaag gepast.
Ze zitten echt perfect, als gegoten. Mijn paard is 1.64 met vrij smalle benen, ik heb maat M. Dus over de pasvorm ben ik tot nu toe erg tevreden! Ik vind de sluitingen daarnaast juist heel makkelijk :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:39

_Lucifertje schreef:
Ik heb de LeMieux Snug Boots gisteren binnen gekregen, vandaag gepast.
Ze zitten echt perfect, als gegoten. Mijn paard is 1.64 met vrij smalle benen, ik heb maat M. Dus over de pasvorm ben ik tot nu toe erg tevreden! Ik vind de sluitingen daarnaast juist heel makkelijk :)

had dezelfde ervaring qua pasvorm! Wel vind ik ze lastig los krijgen, maar dat is denk een stukje gewenning.
Als ze van de zomer ook lekker koel zijn, dan gaan mijn Veredus beschermers de deur uit!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:17

Hier ook hetzelfde, paard van ong 1m65 met dunne benen, maat M past perfect. Mijn zus haar paard is even groot, maar beetje dikkere benen en de M is ook nog goed voor haar.
Sluitingen is inderdaad nog wat wennen denk ik.

Hier wel niet altijd koele benen eronder hoor, maar wel minder heet als met andere beschermers. Met mijn crossbeschermers PE aircooled vaak druipend natte onderbenen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:13

Hier nog altijd koele benen en ook nog steeds onhandig met de sluitingen :')

PE werden die van mij ook erg nat onder.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:19

AllEventing schreef:
De bruine LeMieux snug fit boots komen in maart! De exacte leverdatum is nog onbekend maar ze zijn in aantocht :)

Dan wil ik bruine maar M en L

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:02

Gisteren heb ik de lemieux stealth air binnen gekregen.
Ik heb ze nog niet gepast. Ik vind het raar dat bij de achter beschermers de beschermplaat aan de voorzijde van het been zit, terwijl de pezen aan de achterkant zitten...
Ik nu ook maar dalmars besteld, even kijken welke ik hou.
Het is voor in de paddock bedoeld, mijn paard heeft nu voor de tweede keer in anderhalf jaar een peesblessure :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:04

Gimmick11 schreef:
Ik heb ze nog niet gepast. Ik vind het raar dat bij de achter beschermers de beschermplaat aan de voorzijde van het been zit, terwijl de pezen aan de achterkant zitten...
Het is voor in de paddock bedoeld, mijn paard heeft nu voor de tweede keer in anderhalf jaar een peesblessure :(

Dat is juist logisch als je kijkt hoe een paard springt.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:06

Anoniem schreef:
Gimmick11 schreef:

Ja, dat snap ik. Maar bij de voorbeschermers zit de kunststof plaat wel een de achterkant. Waar de pezen zitten. Daar wil ik de plaat hebben.
Nou ja, ik ga toch niet met haar springen op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:43

Gimmick11 schreef:
Anoniem schreef:

Ja, dat snap ik. Maar bij de voorbeschermers zit de kunststof plaat wel een de achterkant. Waar de pezen zitten. Daar wil ik de plaat hebben.
Nou ja, ik ga toch niet met haar springen op het moment.

Dan zou ik eerder kijken naar de snugboots.
Al zou ik persoonlijk geen beschermers om doen ter preventie van peesblessures, peesblessures ontstaan ook door opwarming van de pezen(vaker dan door trauma). Maargoed dat is een eigen keus natuurlijk.

Dalmar vind ik trouwens niet geschikt om lang om te doen, gaf bij de mijne snel wondjes

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:25

K heb deze nog in de aanbieding voor een leuk bod.. Maat fullAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:46

De stealth zijn voor cross, klopt? Dat is bescherming vooraan logisch. Het beschermt het bot, niet de pezen tegen aantikken van een vaste hindernis.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:30

Varekaj schreef:
De stealth zijn voor cross, klopt? Dat is bescherming vooraan logisch. Het beschermt het bot, niet de pezen tegen aantikken van een vaste hindernis.

Klopt ja

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:05

Gimmick11 schreef:

Bescherming met een plaat aan de achterkant is behoorlijk zinloos. Dit is hoe een cross beschermer hoort te zijn. Ik kan mij niet voorstellen hoe een paard een harde klap op de achterkant van zijn pezen moet krijgen. Iig niet een klap die alleen opgevangen kan worden door een carbon plaat.

Mijn dalmars doen het prima. Ook als mijn paard ze anderhalf uur om heeft bij een crosstraining.

En over er warm onderuit komen: Mijn hoofd komt ook nat onder een cap vandaan maar wel beduidend minder nat onder een cap met ventilatie openingen dan onder één zonder.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:20

pol013 schreef:
Ik kan mij niet voorstellen hoe een paard een harde klap op de achterkant van zijn pezen moet krijgen..

???
Mijn paard heeft nu voor de tweede keer een peesblessure door een klap aan de achterkant, daar waar de pezen lopen. De tweede keer in nog geen anderhalf jaar tijd... Niet hetzelfde been...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:23

Hoe krijgt je paard dat voor elkaar en weet je zeker dat het door een klap komt?
Cross beschermers geven ook bescherming op de plekken waar ze geen plaat hebben, dus ook de achterkant. Alleen iets minder.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:27

Wist ik het maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:59

Bij een goede crossbeschermer zit aan de voorbenen bescherming rondom. Vooraan voor aantikken van de hindernissen en achteraan voor aantikken met de achtervoeten. Aan de achterbenen zit alleen een plaat vooraan ivm hindernissen maar de pezen zijn daar normaal risico.

Een peesklap kan ook omdat ze te ver doorbuigen bij spelen of bruuske bewegingen en zwakke koten bijvoorbeeld. Ik zou dan eerder gaan voor eentje die rondom ondersteunt. Zijn westernboots voor sliding stops dan niet beter geschikt?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:16

3 in 1 beschermers zijn erg fijn voor de achterbenen !
Ik gebruik nu veredus piaffe air voor achter en ben er blij mee . Hoe ze zich houden in bv een cross weet niet of ze veel water opnemen