[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:14

Dankjullie. Ik vind 'm ook erg mooi staan en het zit heerlijk. :)

Ooh jammer Uudje. Maak je ook foto's te paard als je 'm hebt? :)

Ja er zijn wel zadelpassers op het gebied van boomloos. O.a. Soeske van buitenzinnig, Pmarena van fijnzadel en http://www.skyriding.nl, http://www.becidor.nl en er zijn er vast meer.. :)

Fijn dat het gelukt is Jippie_G met het passend maken van jouw Trekker!

Friso_lover

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:24

Weet iemand ook of er zadelpassers/verkoopadressen zijn in friesland of groningen? Kan op internet niets vinden... Die van barefoot zelf is de dichtstbijzijnde in Beilen, maar dat vind ik nog een rot eind rijden :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:43

Mooi roelke en de zwarte pad staat er naar mijn mening ook erg mooi onder!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:50

Friso_lover schreef:
Weet iemand ook of er zadelpassers/verkoopadressen zijn in friesland of groningen? Kan op internet niets vinden... Die van barefoot zelf is de dichtstbijzijnde in Beilen, maar dat vind ik nog een rot eind rijden :+

Ik zit in Friesland, ik heb echter "alleen" Hidalgo en Trekker.
Ik weet niet waar je woont, maar komt diegene uit Beilen (equixantos) niet aan huis?
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 09-10-13 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:51

Jippie_G, fijn dat het gelukt is! Veel plezier met je zadel!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:01

@Soeske: Vind de Hildalgo's ook erg mooi! Maar die zijn me iets te duur :=
Ik weet niet of die in Beilen ook aan huis komt, zou wel zo mooi zijn maar vaak zijn de reiskosten dan vreselijk hoog. Daarom zoek ik iemand in Friesland of Groningen, dat is lang zo duur niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:03

Ik ga je even PB'en, heb nog een aantal test zadels die vervangen mogen worden, maar dit is geen verkoop topic, haha

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:11

Wat is die almond mooi zeg :oo Staat super op je haf!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:21

Wauw, dat ziet er heel erg mooi uit! :). Mooie kleur ook inderdaad. Rijdt hij ook lekker?

En by the way: is er iemand die een Cheyenne-pad wil ruilen tegen een London-pad? :D. Ik heb nu een dekje voor een Cheyenne onder mijn London liggen en je kan je denk ik zelf ook wel voorstellen dat dat niet zo ideaal is :P. Het is zo'n pad met van dat nepbont eronder :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:30

uudje schreef:
Vind persoonlijk de equiflex mooier op je fjord liggen toen hij iets ronder was, maar ja weer niet goed voor paard.
Vind de arizona erg lang op de korte fjordenrug.
Vind dat donkerbruin wel erg mooi op je paardje, maar ja met een mooi kleurtje kun je niet rijden natuurlijk.

Vind dat donkerbruin dus niks. :+

Het liefst had ik ook gewoon mijn equiflex gehouden, maar kreeg steeds meer moeite met opzadelen. Waardoor het zadel steeds vaker bleef liggen in de zadelkast en dat is gewoon zonde. :j

Ach we gaan gewoon rustig verder kijken als de tijd daar is. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:40

Roelke_ , wat mooi !
Staat echt heeeeeeeel goed :j

En welkom Friso_lover :)
Verkijk je niet op de maten van Barefoot, hoor, ik pas met m'n maat 42 billen ook nog prima in een maatje 1 ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:03

Shirley schreef:
Roelke_ , wat mooi !
Staat echt heeeeeeeel goed :j

Verkijk je niet op de maten van Barefoot, hoor, ik pas met m'n maat 42 billen ook nog prima in een maatje 1 ;)

en daarom wil ik graag eens een arizona maat 1 ergens uitproberen, want volgens mij is mt 2 echt te groot voor mij hahahaha

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:08

Misschien dat de westernmodellen groter vallen dan? Want mijn Cherokee (mt 1) was te krap voor iemand met maat 42... die persoon werd helemaal voorover gedrukt door de cantle, viel tegen de pommel etc.

Al ga ik zelf (mt 38) wel nog eens in een Cheyenne maat 0 zitten :+ En dan zit ik dus echt opgesloten, tegen pommel en cantle aan. Niet ideaal, wel de beste tussenoplossing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:13

Ja de western Barefoots vallen meestal wel groter inderdaad :j

Alhoewel die soms ook wel eens klein vallen. Zoals een jaar of 2 geleden (denk ik) bijvoorbeeld toen Diaz hier van Bokt een Arizona maat 1 testte....die zat echt klem er in, ik zou zweren dat ze in een maat 0 zat want qua lichaamsbouw had ze echt makkelijk in een maat 1 moeten passen :j

Echt heel raar soms... er zit echt behoorlijk verschil tussen de ene of de andere Barefoot qua hoe de maten vallen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:17

En ik met mijn maat 38 zit dus echt te krap in een maat 1. :+

Maar heb nu gelukkig een maat die denk ik tussen 1 en 2 in zit (adjustad) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:17

Shirley schreef:

Grappig zijn die verschillen toch. Ik heb broekmaat 36/38 en vond maat 1 (Cheyenne en Cherokee) maar nét passen eigenlijk.

Zal dan toch van de onderlinge verschillen afhangen :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:19

gebuiken jullie een zadelhoes voor je bf?

ik heb nu een bruine cheyenne maat 1 lijkt me echt gaaf es zo een te hebben maar dan met knop..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:19

Raar :D

Ik heb eigenlijk heel lang gedacht dat mijn oude Cheyenne wel een 2 moest zijn omdat ik er zo lekker in zat met m'n dikke kont :+

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:21

Geryon schreef:
En ik met mijn maat 38 zit dus echt te krap in een maat 1. :+

Maar heb nu gelukkig een maat die denk ik tussen 1 en 2 in zit (adjustad) :P

Hihi troest u, ik heb maatje 34/36 en ik zit ook te krap in een maat 1 hoor! Heb gewoon stevige billen/bovenbenen :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:21

Nee geen zadelhoezen hier, ik zie het nut er niet zo van. Zadels moeten kunnen luchten in de kast.
Misschien als ik mijn zadel lang wil opbergen dat er dan een hoes gekocht wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:24

Ik zit met mijn maatje 34 een beetje ruim in mijn maatje 1 London, maar een maat 0 zou denk ik wat te klein worden. Mijn vriendinnetje met maat 40 krijgt last van de pommel, net als een ander vriendinnetje met maat 42.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:29

Ik heb ook een behoorlijk kont en bovenbenen maar pas ook in een maat 1.

Ik heb wel de gewone stoffen oranje barefoot zadelhoes.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:09

Ik ben al een tijdje aan het dubben of ik een London zal gaan proberen. Ik merk dat ik in stap heerlijk met lange beugels kan rijden maar in een fanatieke draf (Fries met veel beweging) ik weinig steun heb van mijn Barrydale. Als ik mijn beugels 1 gaatje korter maak is dat in die draf wel heel fijn maar verder krijg ik in stap een gevoel van gedwongen zit en ontstaat er druk mijn enkels.
Ik heb gelezen dat de London meer steun biedt omdat deze kniewrongen heeft. De Barrydale heeft deze ook wel maar die raak ik niet. Ik ben 178 cm. Nu doet de kans zich voor om er een aan te schaffen (zoals ik het graag hebben wil) maar vind ik het financieel best wel een stap om er zo eentje bij te kopen. Zijn er meer die het verschil tussen deze 2 zadels hebben gevoeld en wat waren jullie ervaringen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:41

Waar woon je? Anders mag je wel eens op mijn London zitten. Hoewel ik betwijfel of de problemen die je beschrijft worden opgelost met de London.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:52

Ik heb een tijdje geleden een Barefoot Missoula Nut gehad, zat vreselijk lekker maar zat ik inderdaad ook opgesloten in. En omdat ik toch dressuur rijd met mijn fries dacht ik, waarom geen boomloos dressuurzadel :D Maar denk dat ik in een maat 2 toch beter zit :j