Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rumay schreef:Laatst mijn zadel laten nakijken en ik kreeg de opmerking dat ik beter een singel zonder elastiek kan gebruiken omdat mijn paard zeer beweegelijk is en ik dat versterk omdat mijn balans nog niet goed is.
Maar wat voor singel hebben jullie met of zonder elastiek en merk je dat je zadel ook beweeglijker is met elastiek aan je singel?
Cardy schreef:rumay schreef:Laatst mijn zadel laten nakijken en ik kreeg de opmerking dat ik beter een singel zonder elastiek kan gebruiken omdat mijn paard zeer beweegelijk is en ik dat versterk omdat mijn balans nog niet goed is.
Maar wat voor singel hebben jullie met of zonder elastiek en merk je dat je zadel ook beweeglijker is met elastiek aan je singel?
Volgens mij wordt er sowieso geadviseerd om een singel zonder elastiek te gebruiken. Dit omdat de Wow door de lucht al bewegelijk is en een singel met elastiek dat ook is.
Ik voelde zelf geen verschil met wel/geen elastiek overigens,
rumay schreef:Laatst mijn zadel laten nakijken en ik kreeg de opmerking dat ik beter een singel zonder elastiek kan gebruiken omdat mijn paard zeer beweegelijk is en ik dat versterk omdat mijn balans nog niet goed is.
Getup schreef:Welke beugelriemen hebben jullie aan de wow?
Zag ze hier met wintectjes.
Voor de h singel ga ik geloof ik maar even kijken, of ik m 2e hands kan krijgen.
rumay schreef:Cardy waarschijnlijk zit jij stiller dan ik doe.
Helaas kan ik niet zomaar een singel gebruiken want mijn arabier heeft zeer snel singelwonden omdat zijn singelplaats ver naar voren ligt, zeg maar echt meteen achter zijn been en de singelplaats is smal.
En anatomisch gevormde singel moet wel een smalle singel zijn. Op dit moment gebruik ik een leren singel met een schapenbont hoes, maar helaas dinsdag toch weer een stukje huid kapot.
Ben nu aan het kijken naar een Mattes alleen lees ergens dat er ook elasiek in zit.
rumay schreef:Cardy waarschijnlijk zit jij stiller dan ik doe.
Helaas kan ik niet zomaar een singel gebruiken want mijn arabier heeft zeer snel singelwonden omdat zijn singelplaats ver naar voren ligt, zeg maar echt meteen achter zijn been en de singelplaats is smal.
En anatomisch gevormde singel moet wel een smalle singel zijn. Op dit moment gebruik ik een leren singel met een schapenbont hoes, maar helaas dinsdag toch weer een stukje huid kapot.
Ben nu aan het kijken naar een Mattes alleen lees ergens dat er ook elasiek in zit.
Wendy1978 schreef:weet je ook nog waar je ze had gekocht toevallig