Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 01:18

@ Dapne, hoe hij zit, is er qua zit veel verschil met de iberica, is de maat hetzelfde als de iberica? [de zittig lengte zeg maar]

@ Don, Tja als die gene niet op komt dagen.... daar hoeft natuurlijk niet iedereen last van te hebben, en dat heeft ook niks met de qualiteit van het zadel te maken natuurlijk.
Dat boomzadels niet altijd netjes passen ben ik wel met je eens, maar als iemand niet zo maar op elk zadel kan rijden en druk opzoek naar een zadel waar ze misschien wel op kan rijden en ik geef haar dan de tip om misschien eens naar een wow zadel te kijken is er toch niks mis mee?

Net als jij zegt dat ze de true tallent eens moet proberen, ken ook wel mensen die de trekker dus echt niks vinden, dus denk dat er voor iedereen wel een zadel is, en ik dacht nou misschien is dan de wow wel iets, een boomzadel, maar wel een zadel die je kunt verstellen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 06:32

Ik heb ook de premium plus..De wrongen hiervan zijn erg fijn en zo ook de beugelophanging,maar ik kan niet vergelijken met de iberica..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:00

@uudje: ik heb zelf de iberica ook niet uitgeprobeerd maar na al de foto's en verhalen vermoed ik wel dat het heel anders is. De wrongen zijn wat langer en liggen tegen grootste deel van je bovenbeen aan, geeft veel steun. Het achterboogje is ook heel anders, zelf lijkt mij het achterboogje van de premium fijner dan de iberica. Ik zelf heb de paard versie en die is echt best groot. Ik heb hem voormijzelf extra opgevuld aan de achterkant zodat ik er meer in opgesloten zit. Ik vind de premium wel echt een heerlijk ding!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:08

Dank jullie wel, ja paard lijkt mij ook erg groot, denk dat pony groot zat is, maar zal ook nog even moeten navragen wat de premium op MP van maat is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:12

Ik heb ook maat paard,maar die is inderdaad wel redelijk groot..Wel past hij gewoon op mijn Arabieren,het voordeel is natuurlijk dat hij helemaal flexibel is :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:15

O ja en ondanks de groote past hij mij ook prima met maat 40,ik had het idee toch wat opgesloten te zitten in de maat pony..Maar dat zal wel meer mijn idee zijn geweest want ik heb nog van niemand gelezen dat hij te krap was of dat ze opgesloten zitten in maat pony..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:22

Voor de afmetingen klik hier
Bij elk model staat onder de foto "produktdatenblatt downloaden" in rood. Als je dat doet staan daar de lengtematen, zitmaten en zweetbladmaten op. In het Duits, maar zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet ;)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:32

Dank je wel Don, en duits daar kom ik wel uit haha.Ga even kijken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:40

Jeetje wat een groot verschil zeg qua maat van de iberica of de premium.
Denk dat ik voor de premium met mijn maat 40 wel een maatje WB nodig heb, die is namelijk net zo groot als de ruglengte van de iberica pony.
En als ik die foto's zie, vind ik stiekem toch de iberica mooier :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:17

de Iberica "valt groot" want ik pas er met mijn broekmaat 50 RUIM in :)
Bij mijn vorige zadel (Ghost) moest ik smokkelen door het harde vormdeel uit het achterboogje te halen en het ding te vullen met wat schapenwol (een touwhalster en papieren) en helemaal achterop te plakken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:29

oke Morrie dan zou ik duw inderdaad ook wel in een premium pony moeten passen.
Haha zat je achterboogje nog wel lekker met dat touwhalster en papier er bij in?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:43

uudje schreef:
oke Morrie dan zou ik duw inderdaad ook wel in een premium pony moeten passen.
Haha zat je achterboogje nog wel lekker met dat touwhalster en papier er bij in?

nooit wat van gemerkt, ik had het harde ding eruit gehaald en wat schapenwol + halster enz. erin gedaan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:15

Tadaaaaam ! *\o/*
Ben gisteren met Hátid gaan wandelen, weliswaar aan de leadrope aangezien het pas de 2de keer was dat ik er op zat en het stuur nog niet bepaald goed werkt. :) Pluis steunt heel erg op manlief, dus die is gedoemd om voorlopig mee te gaan. _O-

Bokker Bijke was toevallig nog op stal met haar fototoestel dus die heeft nog snel een paar fotootjes gemaakt alvorens we vertrokken, ben ik erg blij mee.

Manlief staat niet graag zichtbaar op het www dus heb ik 'm er maar deels afgegomd. :=
Zit ik hier goed ? Niet te ver naar voor, niet te ver naar achter ? Ik heb het idee, dat als ik voor een steviger zadel ga, dat dat dan ook die plaats mag innemen, wat denken jullie ?
Afbeelding

Hier zie je goed dat het 'zadel' scheef gaat en dat ik zelf ook niet helemaal recht zit. Schuiner dan dit komt de pad wel niet te liggen.
Afbeelding

zadeltje zit zalig. :j

voor wie een idee wil hebben van afmetingen : ik gok dat pony zowat 1m38 is, ik ben 1m71.

Ik heb voorlopig verbod gekregen van manlief om al te gaan lessen en moet vooral veel kilometers doen zodat ze haar balans leert te vinden. :\

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:28

*\o/* Geweldig Jokari

Minder geweldig dat het zo scheef zakt - het zal Hatid niet schaden, maar wie van jullie is scheef??? Uiteraard zak jij mee met de lage kant van je paard, maar toch even goed om te controleren waar het in zit.

En wat is er mis met in beeld zijn? Nu is hij onthoofd, lijkt wel een stukje uit Harry Potter (helemaal onthoofde man) haha :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:32

dat is idd de vraag Don, ben ik scheef of is het mijn pony. Denk dat ik binnenkort een vriendin vraag om er eens op te gaan om te kijken of zij hetzelfde gevoel heeft als ik, want gezien mijn slechte lijf, kan het net zo goed aan mij liggen, en dan moet ik er serieus aan werken dat ik rechter leer zitten zodat zij er geen schade van ondervindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:32

Mooie foto's en wat een omgeving! Misschien zijn jullie wel aan dezelfde kant scheef; gaat het dubbel zo hard.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:47

Kijken of het paard scheef is, is simpel:
laat iemand hem met zijn hoofd recht naar voren houden en niet met het hoofd op de grond. het paard moet ook "vierkant" staan (dus niet op rust met 1 been of een been vooruit steken, ik leg dit zo uit omdat ik geen idee heb hoe jullie dit in Belgie noemen :o)
Kijk dan naar de schouders (dus even de haren opzij) zijn die gelijk van vorm en overal even dik?
Leg dan de wijsvingers op het heupbot en steek je duimen omhoog. Kijk vervolgens of je duimen op gelijke hoogte zitten.
Ook de bespiering van de rug kan je goed zien - is de ene kant lager dan de andere?
Meestal is het nooit helemaal gelijk, een paard is net als een mens, scheef geboren, maar als een paard heel erg scheef is, is er wat aan de hand.

Voor jezelf hanteer je dezelfde methode, alleen hoef jij niet op handen en voeten te gaan staan :+ (er moet wel iemand anders kijken, want de achterkant zie je niet in de spiegel, tenzij je tussen 2 spiegels gaat staan)
Of ga op een Skippybal zitten met je voeten iets uit elkaar en plat op de grond - laat iemand anders zijn handen onder je billen houden en dan voelt die of er op beide billen evenveel druk is. Bij een transparante bal, kan je ook zien of beide kanten evenveel druk krijgen.

Wat Juliette al zegt - als je alle twee aan de zelfde kant scheef bent, gaat het dubbel zo hard! Maar er zijn oefeningen voor....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:45

wij noemen dat ook 'vierkant staan'. :) Bedankt voor de tips, ga ik uitproberen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:22

de Iberica is wel een mooi-weer zadel, maar soms MOET je wel in de stromende regen en dan biedt een vuilniszak uitkomst.
Ik dacht dat mijn jas de voorkant wel droog zou houden, maar het regende zo hard dat de jas doorregende...... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:21

Paard waar ga je met het zadeltje naartoe :') . Wat een tank!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:51

Eigenlijk zouden ze nog zadel hoezen voor die zadels moeten maken die dus ook water dicht zijn en je er omheen kunt doen als het regent.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:48

uudje schreef:
Eigenlijk zouden ze nog zadel hoezen voor die zadels moeten maken die dus ook water dicht zijn en je er omheen kunt doen als het regent.

zou inderdaad leuk zijn.....

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:40

Dat zou best een goed idee zijn Uudje! :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:44

Jullie kunnen al bijna de huiskamer in! Dat een bbp zo veel stof doet opwaaien! Ik ben zelf ook nog steeds dolgelukkig met de pad, hij zit heerlijk en ook op buitenrit zonder beugels voel ik me er meer dan voldoende vertrouwd in! Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's regelen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:00

Nieuwe foto's zijn altijd leuk :)

Zag wel vande week ergens een foto van een zadelhoes die waterdicht is voor een iberisch boomzadel, maar of dat ook om een iberica zou passen???? :?