WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:55

ik denk dat dat geheel afhankelijk is van je eigen voorkeur.
Dat de ene persoon het voor geen meter vind rijden zegt niks over de andere persoon.
Wel weet ik van 1 iemand dat zij niet fatsoenlijk dressuur kan/kon rijden met haar cross/spring zitting :)
Wellicht zal het dus met een shallow seet makkelijker/prettiger zijn dan met een (extra)deepseat.
En als je dus voro een WoW gaat die je voor 2 doeleinden wil gebruiken zal je daar bij aanschaf rekening mee moeten houden :)

#Ymke#

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:02

Ik rijd dressuur met een shallow zitting, dus denk idd dat het echt heel persoonlijk is.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:04

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van uitproberen is. Bedankt voor de reacties :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:12

niemand die me het verschil kan uitleggen tussen en gewone zit en de lady's seat?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:15

Lady's seat is zachter bij de voorkant toch?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:16

Zinn schreef:
niemand die me het verschil kan uitleggen tussen en gewone zit en de lady's seat?

Citaat:
“CC” dames zitting – wanneer je meer comfort aan de voorkant van het zadel nodig hebt dan kunnen we dit geven met de “CC” zitting
.
Bron: http://www.zadelmakerijboer.nl/wow7.html

Meer comfort aan de voorkant = dus zachter gemaakt, meer schuimvulling aan de voorkant

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:16

dus alleen meer vulling? wordt het dan niet dikker?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:21

dat zou je aan de fitter moeten vragen, of iemand die er zelf eentje heeft.
Het schijnt dat je jezelf midner snel open rijdt met een CC seat.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:29

daarom vroeg ik het hier, ik dacht er heeft er hier op bokt iemand mss wel eentje :) maar blijkbaar niet :P
En omwille van het openrijden idd, heb geen idee of ik daar op m'n wow last van zal hebben, maar las pas over de CC seat toen de fitter al geweest was, dus testen kan ook niet. Denk ook niet dat ze die heeft liggen om te testen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:29

Zinn schreef:
dus alleen meer vulling? wordt het dan niet dikker?

Ja, de lady's seat is breder aan de voorkant.
Aan de zijkant van de zitting, ongeveer boven de beugelriemophangdingen is aan weerszijden extra schuim aangebracht.
Ik heb het zelf één keer gezien, bij een testzadel van Needje. Die kan dus al dan niet bevestigen of ik het een beetje goed uitleg := :D

Ik vind het zelf wel prettig. Als ik weer een nieuwe Wow zou kopen, zou ik die optie nemen, plus suede op de zitting. Maar dat komt omdat ik de zitting van Wow behoorlijk knudde vind :o
Wat mij betreft maken ze een tweede model zitting met een totaal andere pasvorm, gericht op vrouwen waarbij de zitbeenknobbels verder uit elkaar staan. (geïnspireerd door Schleese, die op die manier een verschil maken tussen een vrouwenzit en een mannenzit)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:34

ok, bedankt voor je uitleg!
als er extra vulling vooraan bij inzit zal het toch niets voor mij zijn, vond het nu al dik genoeg vooraan :P
Mijn fitter zei ook zoiets, dat ze eigenlijk nog een andere soort zitting zouden moeten ontwerpen...wie weet komt dat er nog wel dan, als er toch zoveel vraag naar is

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:38

Weet niet of er veel vraag naar is hoor.
Tenminste, geen directe vraag. De meeste mensen stellen het eigen zitcomfort nou eenmaal boven pasvorm voor het paard. Dus de amazones waarvoor de zitting van Wow niet geschikt is, kopen gewoon geen Wow.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:11

Aimee, ik vind de wow ook niet echt fijn zitten idd :o Tenminste niet de nieuwe modellen, het oude model diepe zit ( meer de shallow nu ) vond ik veel fijner !

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:32

PetraVANL schreef:
weet iemand of de zweetbladen makkelijk naar voren te kantelen zijn?

Met mijn bovenbeen schuif ik namelijk over de wrongen heen omdat ze zo ongelofelijk te lang zijn:P

Wat zijn dat voor zweetbladen, spring of veelzijdigheid? In ieder geval zijn ze goed naar voren te kantelen. Onder het zadel een schroefje losmaken en een gaatje opschuiven. Heb ik ook gedaan, mijn knieen kwamen ook over de kniewrong en nu niet meer. Het zweetblad was wel te kort aangemeten voor mijn lengte benen. ;( . Dat vond ik niet zo leuk om te ontdekken. Mijn laarzen haken onder het zweetblad..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:36

Vitelli dat klopt niet helemaal.
Een movable block zweetblad als voorbeeld kan van zichzelf al naar voren geplaatst zjin of naar achteren. En daarnaast kan je dan nog zelf de zweetbladen in 2 posities zetten. Maar het resultaat hangt dus af van de manier waarop het zweetblad zelf gemaakt is.
Dus een movable block bestaat er niet in 1 soort.
Zoals hierboven ook al gezegd door Ymke :
Dat ligt aan je type zweetbladen, sommige kunnen standje gewoon/standje naar voren, sommige kunnen standje gewoon/standje naar achter en sommige zijn standaard al naar voren geplaatst of naar achter.
Laatst bijgewerkt door Maris op 26-05-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:38

2005 schreef:
Als je vaak van zweetblad wil wisselen zou ik ook vragen of het geen snellere slijtage van je zadel oplevert, bijvoorbeeld dat de schroefdraad lam wordt of dat er vuil tussen komt?

Mijn zadel is nu 3x veranderd (versteld) en nu al is en minstens één schroefgat stukgedraaid!!
Niet onnodig aankomen dus.. Maar regelmatig zweetbladen verwisselen zou ik niet aanraden! Overigens gebruikt fitter 1. een boormachine voor de schroeven en fitter 2. een handgereedschap! Ik heb de voorkeur voor een handgereedschap omdat een boor kan zorgen voor dat stukdraaien. Hoe kun je nu een schroefgat nog repareren???

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:39

wow mailen ?!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:40

Maris schreef:
Vitelli dat klopt niet helemaal.
Een movable block zweetblad als voorbeeld kan van zichzelf al naar voren geplaatst zjin of naar achteren. En daarnaast kan je dan nog zelf de zweetbladen in 2 posities zetten. Maar het resultaat hangt dus af van de manier waarop het zweetblad zelf gemaakt is.
Dus een movable block bestaat er niet in 1 soort.
Zoals hierboven ook al gezegd door Ymke :
Dat ligt aan je type zweetbladen, sommige kunnen standje gewoon/standje naar voren, sommige kunnen standje gewoon/standje naar achter en sommige zijn standaard al naar voren geplaatst of naar achter.

Ik heb vaste kniewrongen. Het zadel is nu 2 jaar oud en het kon dus wel van positie veranderd worden zodat de kniewrong wat naar voren kwam zodat mijn knie vrij lag.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:42

ja dat kan ook. MAAR bij een ander wow zadel met dezelfde soort zweetbladen kan dat dus heel anders zijn omdat ze in een andere vorm/stand gemaakt zijn.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:46

Met alle respect maar PetraVANL vroeg ernaar.. :o ze kan nu op haar eigen zadel kijken of het te veranderen is..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:49

Dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen. Excuses hoor ! Ik dacht dat je antwoordde aan petraVANL dat ze gewoon haar zweetblad anders kon plaatsen om het probleem op te lossen.
dat is dus niet altijd zo.
That's all ;)
Laatst bijgewerkt door Maris op 26-05-11 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:55

Wil jij altijd het laatste woord hebben?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:51

Wat is dat nu weer voor rare laatste reactie, vitelli :?

Er zijn meer dan twee zadelpassers. De meesten gebruiken handgereedschap. Met de boormachine gaat het welliswaar sneller, maar draait het schroefdraad inderdaad sneller stuk.
Om het schroefgat te repareren zal het zadel waarschijnlijk naar Engeland gestuurd moeten worden.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:01

Zinn schreef:
daarom vroeg ik het hier, ik dacht er heeft er hier op bokt iemand mss wel eentje :) maar blijkbaar niet :P
En omwille van het openrijden idd, heb geen idee of ik daar op m'n wow last van zal hebben, maar las pas over de CC seat toen de fitter al geweest was, dus testen kan ook niet. Denk ook niet dat ze die heeft liggen om te testen.

Je kan altijd eerst je gewone zit uitproberen en moest het nodig zijn, dan kan je hem nog altijd in wisselen voor een CC seat. De vraag is maar of je het nodig gaat hebben. Ik reed me altijd open, op eender welk zadel, en met de Wow heb ik van dag 1 nergens meer last van gehad. Ook niet als ik uren na mekaar in het zadel zit.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:31

Zinn schreef:

Ik heb er eentje, zit heerlijk zacht !!! Naar mijn idee niet dik aan de voorkant...