Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Welnu, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen... ik zal toch moeten gaan 'testen'.
Kwam trouwens nog iets aardigs tegen:
http://www.hue-hott.de/shop/USER_ARTIKE ... eea241114f
Moragh schreef:Hee Nienke, mijn "stalker" ook hier!
Moragh schreef:Ben gisteravond net terug (was maar weekje weg, naar mijn "oude" thuis, Ierland)
Kijk maar even met de seatsaver, al vrees ik dat die de boel gewoon nog breder maakt...
En anders proberen we de GM eens, we puzzelen en vinken vrolijk verder!
Moragh schreef:Nope kom niet uit Ierland (al gokt iedereen die me engels hoort praten dat wel...) maar heb er jaren gewoont, en voelde me er heel erg thuis.
Ben ook een klein beetje uit mijn normale doen mijn 1e dagje weer in NL, maar vroeger was het veel erger. Nu heb ik tenminste mijn leven zo ingedeelt dat het leuk is! (maar dat hoort meer in het "slow-life topic" thuis...)
Oh ja, in Ierland zijn bijna geen ruiterpaden, dus ruig rijden valt erg tegen....
Ninx schreef:Ik ben zeker geen slechte ruiter, maar in een poging mijn lichaam te ontzien ontstaat er een combinatie van bewuste en onbewuste spierspanning die niet bruikbaar is.
Huertecilla schreef:Ninx schreef:Ik ben zeker geen slechte ruiter, maar in een poging mijn lichaam te ontzien ontstaat er een combinatie van bewuste en onbewuste spierspanning die niet bruikbaar is.
Daar gaat mijn methode voor 'zitles' van uít; dat de ruiter die cirkel moet doorbreken. Dat is zelf heel moeilijk, te paard vrijwel onmogelijk. Helemaal in de werkelijke wereld omdat je nu eenmaal óók met paardrijden bezig moét zijn.
Ik bied het goede gevoel aan via de ruiter als passagier.
Met een pakket aan voorbereiding en kennismaking met het paard in een fíjn setje als passagier te paard. Zonder teugels op een goed zadel gewoon doen wat ik zeg en genieten; geníeten. Punt.
Bijna iedereen zit met een pakket aan ervaringen. Het loslaten van aangeleerde ongewenste routines is daardoor zelfstandig ook nauwelijks haalbaar. Een stap terug en op een andere basis weer de gewenste kant op gaan is het snelste.
Vergelijk het met een hek onderweg op een wandeling. Om aan de andere kant te komen moet soms even van je route af, soms terug, naar een doorgang. De kortste weg is niet altijd een rechte lijn.
Huertecilla schreef:Ik bied het goede gevoel aan via de ruiter als passagier.
Met een pakket aan voorbereiding en kennismaking met het paard in een fíjn setje als passagier te paard. Zonder teugels op een goed zadel gewoon doen wat ik zeg en genieten; geníeten. Punt.
yole schreef:Huertecilla schreef:Ik bied het goede gevoel aan via de ruiter als passagier.
Ook al vrees ik voor m'n zitvlak... hier kijk ik nu eens echt naar uit! Eind mei is het zover!
Cambiar schreef:Nu besef ik hoe belangerijk het is om zelf zo kalmte en rust in je buik te voelen...iets waar ik het soms moeilijk mee heb als er andere mensen rond me zijn...
Rumpleteaser schreef:Zojuist las ik iets over de problemen bij een 'vrouwelijke anatomie'.
Binnen de western bestaan er special dames-zadels.
Hierbij de het zadel wat aangepast aan 'onze' anatomie!
Huertecilla schreef:Van het weekeinde komen ook gasten, maar als ik genoeg hout voor jullie heb liggen is het mooi weer
yole schreef:De zadels van de link hebben een narrow twist. Ik vraag me wel af of dat voldoende is om hiermee aan de vrouwelijke anatomie te beantwoorden...
Ik merk bij mezelf ook wel dat wanneer je over je 'comfort' spreidstand gaat, het bekken automatisch naar voren kantelt en je rug bijgevolg hol is. Ga maar eens in spreidstand staan, dan zie/voel je wat er gebeurd met je bekken en rug. Smallere paarden (type arabier bvb.) zijn volgens mij meer geschikt voor vrouwen... of stretchen tot je in spagaat kan..Mja, als men dat nu allemaal eens wist voor men begint met paardrijden hé...
Bandida schreef:Cambiar schreef:Nu besef ik hoe belangerijk het is om zelf zo kalmte en rust in je buik te voelen...iets waar ik het soms moeilijk mee heb als er andere mensen rond me zijn...
Dat vind ik mooi om te lezen. 't is echt zo..eerst zelfs helemaal weten waar je bent en wat je wil gaan doen, en dan volgt dat paard wel
Cambiar schreef:Gelukkig las ik vandaag dit (gepiept op site van HC)
http://www.classicaldressage.com/
Het geeft me moed om dit te lezen...The Marrow of Zen
(previously published as ZenQuotes #6)
- by Shana Ritter..
maar de weg naar een echte boeddha-mind is nog erg lang...