Mayflower_ schreef:dabbo19 schreef:Hoi
ik weet niet of ik hier goed ben![]()
maar ik zoek een boomloos zadel voor een drachtige fries niet al te duur17,5 inch of 17
Wat is niet al te duur?
niet boven de 300 euro het liefst
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nienke07 schreef:Mag ik weten waar dat zadel vandaan komt?
*edit* .. Weet het alMooi zadeltje, Feli met je aankoop! Is nog niet héél veel gebruikt.
Die komt van oorsprong bij mij vandaan. Ik heb het verkocht aan iemand die ik ken voor op haar jonge paard.
wordt niet doorverkocht omdat hij scheef is of andere ellende, maar omdat paard en ruiter een ander soort zadel nodig hebben! *pfieuw*
SuperLiesje schreef:Kirsha, leuk! Maak je foto's als je zadel er is? Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn london special 18,5 inch
Jazz schreef:Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn nog jonge (4 jaar) en nog niet ontwikkelde (qua spieren) merrie. Ik kwam op het idee boomloos (omdat ze nog gaat veranderen en ik geen zin heb in het gedoe van het continue aanpassen/ veranderen van een boomzadel) en vandaaruit bij de Barefoot. Ik heb altijd al het idee gehad dat een western zadel leuk bij haar zou passen, daar vind ik mijn merrie wel een type voor. Mijn merrie is alleen niet zo groot (1.40) en ook niet heel stevig (gewoon zeg maar, foto's staan wel elders op bokt, de kleine voskleurige curly). Ik twijfel of een westernzadel (bijvoorbeeld Arizona) niet te groot zal ogen op haar en ik beter een kleiner model (cheyene oid) kan proberen. Ik ben zelf niet lang (korte benen ook).
Is er verschil in hoe stabiel (qua wel of niet schuiven) een Cheyene of een Arizona ligt op een paard? Is er veel verschil in lengte. Ik zoek in ieder geval tweedehands.
Mijn merrie moet echt nog beleerd worden dus ik kan niet meteen vol testen. De eerste test wordt het zadel erop zonder mij zeg maarMaar ik wil wel verder kunnen en alleen het schapenvacht barebackpad geeft mij niet voldoende steun om met een jong paard verder te durven gaan.
Ik hoor graag de adviezen/ mening van ervaringsdeskundigen hier.
raya00 schreef:Jazz schreef:Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn nog jonge (4 jaar) en nog niet ontwikkelde (qua spieren) merrie. Ik kwam op het idee boomloos (omdat ze nog gaat veranderen en ik geen zin heb in het gedoe van het continue aanpassen/ veranderen van een boomzadel) en vandaaruit bij de Barefoot. Ik heb altijd al het idee gehad dat een western zadel leuk bij haar zou passen, daar vind ik mijn merrie wel een type voor. Mijn merrie is alleen niet zo groot (1.40) en ook niet heel stevig (gewoon zeg maar, foto's staan wel elders op bokt, de kleine voskleurige curly). Ik twijfel of een westernzadel (bijvoorbeeld Arizona) niet te groot zal ogen op haar en ik beter een kleiner model (cheyene oid) kan proberen. Ik ben zelf niet lang (korte benen ook).
Is er verschil in hoe stabiel (qua wel of niet schuiven) een Cheyene of een Arizona ligt op een paard? Is er veel verschil in lengte. Ik zoek in ieder geval tweedehands.
Mijn merrie moet echt nog beleerd worden dus ik kan niet meteen vol testen. De eerste test wordt het zadel erop zonder mij zeg maarMaar ik wil wel verder kunnen en alleen het schapenvacht barebackpad geeft mij niet voldoende steun om met een jong paard verder te durven gaan.
Ik hoor graag de adviezen/ mening van ervaringsdeskundigen hier.
Je verhaal klinkt heel erg herkenbaar en vergelijkbaar met mijn ervaringen met mijn pony's!
Ik heb een fjord en een haflinger, hafje is mijn jongste. Ik kocht voor haar een cheyenne om mee te beginnen onder het zadel, maar toen de cheyenne briljant bleek te liggen op mijn fjord (en dat is niet zo'n makkelijke qua zadels) ging het balletje rollen.
Na een testrit op een arizona van een stalgenootje, op mijn toen nog-maar-net-zadelmakke hafje voelde dat meteen zó goed! Die arizona voor haar was perfect!
Nu heeft mijn fjord een cheyenne en mijn hafje een arizona.
Ik heb zelf ook niet al te lange benen maar kan met beide zadels goed uit de voeten.
Qua lengte was ik ook bang dat de arizona te lang was, maar als je het terugziet als het ligt valt me dat echt alles mee! De arizona oogt en voelt voor mij niet heel veel groter dan de cheyenne, als het er eenmaal op ligt.
Yelizaveta schreef:Sorry om hier even binnen te vallen maar ik heb een paar vraagjes over de barefoot cheyenne. Kan je een gewone singel en stijgbeugelriemen gebruiken? Zit er al een pommel bij als je het zadel online koopt?
En kan je er ook gewoon in de bak dressuur mee rijden en springen?
Ik heb namelijk niet veel ervaring met boomloze zadels maar ze lijken mij heel fijn
Akke_sSpring schreef:Nog even over de stoelzit. Ze rijdt nu sinds kort op een manege waar voornamelijk gebruik gemaakt wordt van oudere vzh zadels en 9 van de 10 hebben een stoelzit waar vervolgens niets mee gedaan wordt.
Yelizaveta schreef:Sorry om hier even binnen te vallen maar ik heb een paar vraagjes over de barefoot cheyenne. Kan je een gewone singel en stijgbeugelriemen gebruiken? Zit er al een pommel bij als je het zadel online koopt?
En kan je er ook gewoon in de bak dressuur mee rijden en springen?
Ik heb namelijk niet veel ervaring met boomloze zadels maar ze lijken mij heel fijn
Swift schreef:Omdat de Ghost zo ontzettend goed bevalt en ze zadel verzameling nu toch echt wat in moet krimpen heb ik twee zadels te koop; mijn super mooie Trekker Pro Arte van ruim een jaar oud en een oude Barefoot Cheyenne maat 1 zonder VPS.
Ik wilde de Pro Arte eerst aanhouden zodat ik wat af kon wisselen met de Ghost, maar in de praktijk pak ik steeds de Ghost... Dat lijkt toch echt het beste te werken voor Tris en mij. De Pro Arte ligt nu stof te vangen en dat vind ik zonde.